02a 020 ja 1.6i 1.8i swappia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

02a 020 ja 1.6i 1.8i swappia

ViestiKirjoittaja gaagamel » 8.4.2010 18:53

Noni, haulla löyty otsakkeen aiheesta vaikka mitä ja pahoittelen etukäteen että takuulla nämäkin asiat jostai säikeestä jo löytyyi.Ite en löytänyt.

boori ja spoori sanan merkitys tuli kuitenkin selväksi ja se on jo paljo se.. :)



eli:

1. Löytyskö jostain 02a ja 020 hyvälaatuista räjäytyskuvaa.. mikä on räjäytyskuva englanniksi että voi googlettaa. Kuvahaulla löyty pari pienikokoista epäselvää.?

2. jos on 1.8i ja väärinpäin kytkin niin vaihtuuko kytkin oikeinpäin vaihtamalla vauhtipyörä ja startti? ja voiko tämän tehdä tuosta noin vaan ilman muita muutoksia. toisin sanoen onko oikeinpäin ja väärinpäin kytkimillisissä sama vaihdelaatikko.

3. mistä löytyy 020 ja 02A vaihteiston tyyppimerkintä vaihteistosta, kun on 2 pesemätöntä öljykasaa.

4. 1.6i:n tilalle on tulossa josain vaiheessä elämää 1.8i , onko ko. koneissa jotain tyyppivikoja jota pitäs korjata silleen "omalla tyylillä"...

-vk-

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 8.4.2010 18:55

1.
2.Ei vaihdu, 020 on aina väärinpäin ja 02A oikeinpäin.
3 020 kytkinkopan alaosassa on tasainen kohta missä on tiedot
4.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 11.4.2010 16:33

Valokuvia 020:n sisuskaluista ainakin löytyy täältä:
http://scirocco.dhs.org/cheapassron/020tranny/index.htm
Räjäytyskuvia saattaisi löytyä täältä:
http://www.vagcat.com/epc/

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 12.4.2010 15:09

Räjäytyskuva on englanniksi exploded view. Neloskysymykseen vastaisin että eiköhän kaikki 80-/90-luvun ahtamattomat 1.8-litraiset ole aika idioottivarmoja. Et maininnut mitään mistä autosta on kyse, niin oletan että A3-alustasta, jossa on yksipisteruiskulla ollut noita moottoreita. Niissä on perinteisiä huoltokohteita suihkutuslaitteiston ja imusarjan välinen kumitiiviste sekä jäähdytys- ja lambda-anturit. Jos meinaat laittaa itsellesi käyttöauton pitkäksi aikaa niin itse ehkä vaihtaisin lambda-anturin kun moottori on irti autosta. Osta aito Bosch-varaosa niin se kestää. Jäähdytysveden anturi on helppo vaihtaa myöhemminkin jos on tarvetta.

gaagamel
-
Viestit: 92
Liittynyt: 11.9.2008 18:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja gaagamel » 18.4.2010 0:23

njoo, tää itelle omaan käyttöön on vielä harkinnassa. eli perusauto on 1.6i pasuuna joku -90
ja osina olis 1.8i pasuuna.. pitääny odotella ku on vähä lomautusuhkaa ilmassa.

sinänsä olis kiva taas konettakin rakentaa..

-vk-


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa