saakohan vag-comilla tietoon automaattilaatikon öljyn lämpötilan?
tartteee kuulemma olla 35-45 asteiset öljyt että voi valuttaa ylimääräset öljyt pihalle. pitääkö paikkansa?
3b passatin lootan lämmöt
Valvoja: ffp jäsenet
Saa, "group 4" ja sieltä "transmission module".
Oletan että kyseessä on TipTronic kun Passatista on kyse etkä erikseen mainitse, eikä se perinteinen 4-vaihteinen laatikko.
Laatikon pitää olla 30-45 astetta kun sitä *täytetetään*.
Tyhjennys tapahtuu ensin ottamalla pultti irti, antamalla valua, ja sitten otat koko pohjan irti. Tarkoituksena on vaihtaa samalla pohjan tiiviste ja öljynsuodatin ja puhdistaa tuo öljypohja.
Jos meinaat ilman noita tehdä niin sanoisin ettei kannata koska vanhan suodattimen jättäminen ei ole välttämättä hyvä idea.
Sitten kun laatikko täytetään, niin ensin laitat pumpulla niin paljon öljyä kun mahdollista ja auto käyntiin. Annetaan laatikon lämmetä tuohon 30-45 asteeseen ja samalla käydään läpi kaikki vaihteet D-N. Kun lämmöt ovat oikeat niin täytetään kunnes on täynnä ja isketään kiinni.
Poistettaessa ei lämmöillä niin väliä kunhan et kylmästä laatikosta niitä ala valuttamaan (ja se valutus kestää kuulemma *kauan* ennen kuin viimeisetkin tulee pihalle).
Hyvä ohje TipTronicin öljynvaihtoon esim. täällä:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html
Oletan että kyseessä on TipTronic kun Passatista on kyse etkä erikseen mainitse, eikä se perinteinen 4-vaihteinen laatikko.
Laatikon pitää olla 30-45 astetta kun sitä *täytetetään*.
Tyhjennys tapahtuu ensin ottamalla pultti irti, antamalla valua, ja sitten otat koko pohjan irti. Tarkoituksena on vaihtaa samalla pohjan tiiviste ja öljynsuodatin ja puhdistaa tuo öljypohja.
Jos meinaat ilman noita tehdä niin sanoisin ettei kannata koska vanhan suodattimen jättäminen ei ole välttämättä hyvä idea.
Sitten kun laatikko täytetään, niin ensin laitat pumpulla niin paljon öljyä kun mahdollista ja auto käyntiin. Annetaan laatikon lämmetä tuohon 30-45 asteeseen ja samalla käydään läpi kaikki vaihteet D-N. Kun lämmöt ovat oikeat niin täytetään kunnes on täynnä ja isketään kiinni.
Poistettaessa ei lämmöillä niin väliä kunhan et kylmästä laatikosta niitä ala valuttamaan (ja se valutus kestää kuulemma *kauan* ennen kuin viimeisetkin tulee pihalle).
Hyvä ohje TipTronicin öljynvaihtoon esim. täällä:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... icing.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa