Eli auto on -98 6n polo 1.6 55kW MPI ja katsastuksessa tulee päästöistä hylky arvojen ollessa joutokäynnillä:
CO 1,69
HC 160
CO2 14,3
O2 0,35
ja vastaavat yli 2000rpm
CO 3,71
HC 164
LAMBDA 0,9
CO2 12,9
O2 0,27
lambda-anturi ja lämpötila-anturi uusittu, mutta ei vaikutusta arvoihin. Auto on jokapäiväsessä käytössä ja arvot on mitattu lämpimästä koneesta. Tarkistin jarrutehostimen alipaineletkun ja näytti olevan kunnossa. Nyt ei enään mitään hajua mistä ettiä. Apuva kaivattais vian löytämiseks!
Polo ei mene päästöistä läpi!
Valvoja: ffp jäsenet
sellanen vika löytyi, että ykkös pytyn tulpan johto oli virranjakajan päästä todella huonosti kiinni. Lähti irti kokolailla heti, kun siitä sai otteen!! kysymys kuuluukin nyt,että olisko 1 pytty voinut polttaa polttoaineen huonosti ja täten olis päästöt ollut pielessä? toisaalta koneen käynti ei vaikuta mitenkään "vajaakäyntiseltä".
Näkyyhän nuo olevan hylkyarvoja myös korotetulla pyörimisnopeudella.
Lambda-arvoksi on aika karkeaa ilmoittaa 0,9 kun raja-arvo on 0,97 - 1,03.
0,90 on jo melkolailla rikkaalla.
Korkeat HC ja CO -arvot , sekä joutokäynnillä että korotetulla, viittaa katalysaattoorin tehottomuuteen. Katalysaattori ottaa itseensä jos motori käy pitkään liian rikkaalla tai jos se saa ihan raakaa bensaa (pitkissä starttauksissa, käyntiin hinauksissa tms.)
Lambda-arvoksi on aika karkeaa ilmoittaa 0,9 kun raja-arvo on 0,97 - 1,03.
0,90 on jo melkolailla rikkaalla.
Korkeat HC ja CO -arvot , sekä joutokäynnillä että korotetulla, viittaa katalysaattoorin tehottomuuteen. Katalysaattori ottaa itseensä jos motori käy pitkään liian rikkaalla tai jos se saa ihan raakaa bensaa (pitkissä starttauksissa, käyntiin hinauksissa tms.)
vikakoodit luettu vag-com:lla. herjasi lämpötila-anturia ja sytytyshäiriötä ykkös pytylle. Lämpötila-anturi on vaihdettu ja niinkuin aikasemmin jo kirjoitin niin tulpanjohto virranjakan päästä huonosti kiinni---->painettu kunnolla paikalleen.
Paikalliselle pajalle oli kuulemma taannoin tullu auto vastaavanlaisilla päästöillä ja siinä vika oli löytynyt sytytyspuolasta. Oli kuulemma antanut heikomman puoleista kipinää ja polttoaine palanut heikosti.
Paikalliselle pajalle oli kuulemma taannoin tullu auto vastaavanlaisilla päästöillä ja siinä vika oli löytynyt sytytyspuolasta. Oli kuulemma antanut heikomman puoleista kipinää ja polttoaine palanut heikosti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa