Termarin vaihdon jälkeen ongelmaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Miqu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.3.2010 18:25

Termarin vaihdon jälkeen ongelmaa

ViestiKirjoittaja Miqu » 28.3.2010 12:23

Terve.

Termari vaihdettiin tuossa 1.8t koneeseen torstaina. Ennen termarin vaihtoa lämmöt seikkaili 70-90 mutta pääsääntöisesti olivat 70 astetta.

Nyt kun on termari vaihdettu huollossa niin alkoi sitten ongelmia tulemaan. Lämmöt nousee ihan kivasti (lue: liikaa) 90-115 välillä seikkailee.

Kun sitä vesiletkua siinä koneen keulalla puristelee niin kuinka jämäkkä sen pitäisi olla? Tällä hetkellä se ei tunnu kovin jämäkältä (auto ollut about 2 viikkoa käytössä) kun kone on päällä ja veden pitäis kiertää. Kun sitä on siellä n.1min verran puristellut niin lämmöt voi mennä ihan ok ja saa ajella ihan rauhassa vaikka kuinka paljon. Ja saa jäädä liikennevaloihinkin ilman että lämmöt lähtevät nousemaan.

Autohan lähtee bumerangina takas korjaamolle maanantaina. Koska tuli tuollainen "vika" termarin vaihdon jälkeen (autossa on onneksi tämä 6kk takuu :) ).

Jotenkin alan kallistumaan tähän että joko pumppu ei toimi taikka termari joka vaihdettiin on susi.

Mutta onko muilla ollut tuollaisia ongelmia termarin vaihdon jälkeen?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.3.2010 19:27

Tarviketermari?

Miqu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.3.2010 18:25

ViestiKirjoittaja Miqu » 30.3.2010 6:02

Kovasti väittävät että olisi orkkis termari ja jo autoa jättäessä kanssa mainostivat että orkkista vaan laitetaan.

Nyt sen verran selvinnyt että vielä joku anturi on siellä kanssa sökönä :)

Tänään kuulee sitten mitä kaikkea siellä on paskana. Jos siis duunista kerkee päästä ajoissa pois.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 30.3.2010 9:41

niin olisiko flektin anturi rikki jotta kone ei saa lisä jäähyä sitä tarvittaessa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 30.3.2010 10:15

Mikä auto on kyseessä. Jos on jakopäässä olevalla vesipumpulla ja toimii niin, että lämmöt nousee ajossa liian kuumaksi, mutta pysyy tyhjäkäynnillä normaalina ja letkut on pehmeät (eli ei painetta järjestelmässä) lienee vian aiheuttaja vesipumppu.

Eli tuossa on todennäköisesti ollut vikaa sekä termarissa että vesipumpussa.

Jos taas kysessä on joku vanha passat tai A4 jossa ulkoinen vesipumppu saa tällä analyysillä heittää vesilintua.

Miqu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.3.2010 18:25

ViestiKirjoittaja Miqu » 30.3.2010 17:53

Audin A6 vm-01

Sinne on osaa jo vaihdettu aikas railakkaasti kyllä. Pumppu, anturi, termari, ja nyt kuulemma seuraavaksi olisi menossa mittaristoa.....

Itse en joudu mitään köyhtyy tuosta mutta jännittää kyllä että onkohan autossa jotain muutakin joka selviää vasta sitten kun on myöhäistä...

Miqu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.3.2010 18:25

ViestiKirjoittaja Miqu » 30.3.2010 18:47

Ihan vaan kun tuolla on nyt lueskellut pitkin ja poikin..

Alkaa tulemaan kauhee epäilys että huolto olis lirauttanut vahingossa vihreää nestettä punaisen sekaan...

Toivottavasti olen väärässä että he EIVÄT ole tehnyt sitä.

Ihan heittona, saako järjestelmän sitten pestyä edes tarpeeksi hyvin jos tuolleen on käynyt?

Miqu
-
Viestit: 9
Liittynyt: 2.3.2010 18:25

Korjattu

ViestiKirjoittaja Miqu » 15.4.2010 17:11

Nyt on vika korjattu.

Mittaristo korjattiin ja homma toimii. Eli oli mittaristo vika sitten.

Kiitos ja kumarrus liikkeelle :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa