1.8T AGU kierrokset ei laske

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

1.8T AGU kierrokset ei laske

ViestiKirjoittaja Lamaro » 8.4.2010 12:26

Sellaista vikaa tuossa Golffissa (-98 AGU), että kierrokset ei laske kunnolla. Risteykseen tms. tulossa ja vaihtaa vapaalle/laittaa kytkimen pohjaan kierrokset jäävät hetkeksi n.1500-2000rpm kohdille joista vähitellen alkaa laskemaan normaaliin. Sama ilmenee kun menee hiljaa ja antaa auton huruttaa, ei meinaa mennä moottorijarrutuksen puolelle ollenkaan pienillä kierroksilla.

Ahtovuoto ei käsitääkseni voi ainakaan olla, vaikka ahdot karkaisi (niinkuin joskus tehny) tuollaista ongelmaa ei ilmennyt.

Mistä siis kannattaa lähteä vikaa etsimään?

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 8.4.2010 13:15

Kaasuläppä likainen ja puhdistuksen tarpeessa, kaasuläpän sopeutus puhdistuksen jälkeen?

EDIT: selvennetty pikaisesti kirjoitettua pohdintaa :)
Viimeksi muokannut Jimme, 9.4.2010 9:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 8.4.2010 18:00

Ohjaustehostimen painetunnistin jumittaa ja luulee, että koko ajan on täysi rasitus päällä???

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 8.4.2010 18:29

Omassa gti:ssä sama juttu, antaa vikakoodin kaasuläppään littyen (en muista mikä) ja kaasuläppää ei pysty mukauttamaan vaan antaa jonkun herjan mukautuksen aikana. Tosin ei ole haitannut ajoa kun ei tee sitä kun pari kertaa viikossa. Oli myös sellaista vikaa että jätti kierrokset 1200rpm ja ei laskenut sen alle, kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin kierrokset laski normaaliin..

Härski gti
-
Viestit: 91
Liittynyt: 25.10.2008 17:59

ViestiKirjoittaja Härski gti » 8.4.2010 19:46

mulla oli täysin sama vika! putsasin kaasuläpän karstasta mitä kertyy läpän ja rungon ympärille! siihen soveltuu hyvin kaasuttimen putsaus-spray, ei autttanut välittömästi vaan rupesi toimimaan muutaman päivän päästä normaalisti! en ole varma että johtuiko juuri läpän likaisuudesta vai jostain muusta mutta ainakin mulla oli sitä töhnää aika paljon että suosittelen kuitenki joka tapauksessa putsausta! ja muista kun irrotat kaasuläpän niin älä missään nimessä käännä virtoja päälle kun asentotunnistimen johto on irti, säästyt turhilta vikakoodeilta ja kaasuläpän sopeuttamiselta! toivottavasti vika löytyy!

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 8.4.2010 20:02

Missäs tämä ohjaustehostimen painetunnistin sijaitsee ja onko jotain kikkaa miten voisi testata toimiiko se normaalisti?

Tarvii tuo kaasuläppä putsata, näitä vaijerikaasullisia ei voi sopeuttaa?

miga
-
Viestit: 56
Liittynyt: 23.3.2010 20:43

ViestiKirjoittaja miga » 9.4.2010 7:06

Kannattaa putsata, ja kyllä voi sopeuttaa.

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 9.4.2010 7:28

Ohjaustehostimen painetunnistin sijaitsee ohjaustehostimen pumpulla. Se on kiinni siinä banjopultissa millä kiinnitetään ohjaustehostimen pumpulta lähtevä putki. Ainoat johdot jotka menevät ohjaustehostimenpumpulle.

Toiminnan voit koittaa niin, että otat tän töpselin irti. Painetunnistimen tehtävä on kertoa eculle tyhjäkäynnillä et nosta kierroksia, nyt käännetään rattia. Eli töpselin irroittamalla ecu ei tiedä ratin kääntelystä mitään.

Eli jos tämä tunnistin on viallinen niin töpseli irroitettuna tyhjäkäynnin pitäisi olla normaali.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 9.4.2010 11:46

Sijaitseeko tuo anturi edestä katsottuna koneen vasemassa alareunassa, siis ihan pohjassa?

Onko haittaa jos sen nyppää irti ja käy pienellä testilenkillä?
Tuota kyseistä anturia hieman jo kattelin ja otin liittimen irti, oli melkeisen öljyinen liitoskohta, normaalia?

Ville V
ffp jäsen
Viestit: 303
Liittynyt: 17.8.2003 16:25

ViestiKirjoittaja Ville V » 9.4.2010 12:57

Kyllä edestä katsottuna vasemmalla alhaalla. Ainut töpseli ohjaustehostimen pumpulla.

Juurikin noin. Eli liitin irti ja testilenkille. Sen anturin tehtävä on ainoastaan nostaa tyhjäkäyntiä kun renkaita käännetään auton ollessa tyhjäkäynnillä paikallaan.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 9.4.2010 16:44

Dodiin, töpseli otettu irti = ei vaikutusta.

Kaasuläppä putsattu (oli melkoisen paskanen) = ei vaikutusta.

Mistä seuraavaksi kannattaa lähtee hakemaan vikaa?
Huomaa helposti ku tulee pihaan ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee ja sitten alkaa laskemaan, kun kierrokset on laskenut niin ei nouse enää vaikka kytkintä painaa.

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 12.4.2010 9:46

Olisko jollakin vielä jotain ehdotuksia mistä toi vika vois johtua?

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 12.4.2010 9:59

Onko kaasuläpän perussäätö tehty tuon puhdistuksen jälkeen?

Lamaro
-
Viestit: 197
Liittynyt: 9.3.2006 21:31

ViestiKirjoittaja Lamaro » 12.4.2010 10:10

Se tulikin juuri mieleeni. Katoin, että se tehdään vag-comilla, joten itse en sitä voi tehdä. Auto on menossa "huoltoon" ja laitoin viestiä jos siellä tehdään tuo toimenpide.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa