1.8T AGU kierrokset ei laske
Valvoja: ffp jäsenet
1.8T AGU kierrokset ei laske
Sellaista vikaa tuossa Golffissa (-98 AGU), että kierrokset ei laske kunnolla. Risteykseen tms. tulossa ja vaihtaa vapaalle/laittaa kytkimen pohjaan kierrokset jäävät hetkeksi n.1500-2000rpm kohdille joista vähitellen alkaa laskemaan normaaliin. Sama ilmenee kun menee hiljaa ja antaa auton huruttaa, ei meinaa mennä moottorijarrutuksen puolelle ollenkaan pienillä kierroksilla.
Ahtovuoto ei käsitääkseni voi ainakaan olla, vaikka ahdot karkaisi (niinkuin joskus tehny) tuollaista ongelmaa ei ilmennyt.
Mistä siis kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Ahtovuoto ei käsitääkseni voi ainakaan olla, vaikka ahdot karkaisi (niinkuin joskus tehny) tuollaista ongelmaa ei ilmennyt.
Mistä siis kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Omassa gti:ssä sama juttu, antaa vikakoodin kaasuläppään littyen (en muista mikä) ja kaasuläppää ei pysty mukauttamaan vaan antaa jonkun herjan mukautuksen aikana. Tosin ei ole haitannut ajoa kun ei tee sitä kun pari kertaa viikossa. Oli myös sellaista vikaa että jätti kierrokset 1200rpm ja ei laskenut sen alle, kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen niin kierrokset laski normaaliin..
-
- -
- Viestit: 91
- Liittynyt: 25.10.2008 17:59
mulla oli täysin sama vika! putsasin kaasuläpän karstasta mitä kertyy läpän ja rungon ympärille! siihen soveltuu hyvin kaasuttimen putsaus-spray, ei autttanut välittömästi vaan rupesi toimimaan muutaman päivän päästä normaalisti! en ole varma että johtuiko juuri läpän likaisuudesta vai jostain muusta mutta ainakin mulla oli sitä töhnää aika paljon että suosittelen kuitenki joka tapauksessa putsausta! ja muista kun irrotat kaasuläpän niin älä missään nimessä käännä virtoja päälle kun asentotunnistimen johto on irti, säästyt turhilta vikakoodeilta ja kaasuläpän sopeuttamiselta! toivottavasti vika löytyy!
Ohjaustehostimen painetunnistin sijaitsee ohjaustehostimen pumpulla. Se on kiinni siinä banjopultissa millä kiinnitetään ohjaustehostimen pumpulta lähtevä putki. Ainoat johdot jotka menevät ohjaustehostimenpumpulle.
Toiminnan voit koittaa niin, että otat tän töpselin irti. Painetunnistimen tehtävä on kertoa eculle tyhjäkäynnillä et nosta kierroksia, nyt käännetään rattia. Eli töpselin irroittamalla ecu ei tiedä ratin kääntelystä mitään.
Eli jos tämä tunnistin on viallinen niin töpseli irroitettuna tyhjäkäynnin pitäisi olla normaali.
Toiminnan voit koittaa niin, että otat tän töpselin irti. Painetunnistimen tehtävä on kertoa eculle tyhjäkäynnillä et nosta kierroksia, nyt käännetään rattia. Eli töpselin irroittamalla ecu ei tiedä ratin kääntelystä mitään.
Eli jos tämä tunnistin on viallinen niin töpseli irroitettuna tyhjäkäynnin pitäisi olla normaali.
Dodiin, töpseli otettu irti = ei vaikutusta.
Kaasuläppä putsattu (oli melkoisen paskanen) = ei vaikutusta.
Mistä seuraavaksi kannattaa lähtee hakemaan vikaa?
Huomaa helposti ku tulee pihaan ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee ja sitten alkaa laskemaan, kun kierrokset on laskenut niin ei nouse enää vaikka kytkintä painaa.
Kaasuläppä putsattu (oli melkoisen paskanen) = ei vaikutusta.
Mistä seuraavaksi kannattaa lähtee hakemaan vikaa?
Huomaa helposti ku tulee pihaan ja painaa kytkimen pohjaan niin kierrokset nousee ja sitten alkaa laskemaan, kun kierrokset on laskenut niin ei nouse enää vaikka kytkintä painaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa