Golf gti 2.0 8v -93 nykii ja tehoton

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

Golf gti 2.0 8v -93 nykii ja tehoton

ViestiKirjoittaja Vw manni » 31.3.2010 16:55

Elikkä golffi lämpimänä alkanu röpöttään liikkelle lähtiessä nykii ja joskus esim liikennevaloissa ku painaa kaasua meinaa sammua eli hellästi pumpata kaasua että jos sattuis pääseen liikkeelle. tänään tutkinu autoa löytyny 2 vikaa jotka voivat olla syy päitä eli haitariputki ilmansuodatin kotelolta kaasulapälle. puolessa välissä letkua halki yhdestä kohdasta ja kaasuläpän päästä puuttuu palanen ja halki eli vetää välistä ilmaa. toinen minkä huomasin venttiilikopan päällä oleva kotelon alla joku huohotus juttu josta kumi "pusla halki eli sieltäki vetää varmaa välistä ilmaa. purkaamoilta käyny kysyyn tota haitari putkea, mutta tuloksetta. mites nuo alipaine letkut pitää olla tossa ilmansuodatin kotelossa kaasuläpältä tuleva letku ylempään vai alempaan liittimeen ilmansuodatin kotelossa.?

tuleeko teillä muuta mieleen joka vois olla syypää tähän

autollahan on ajettu jo varsin kivasti piakkoin 400tkm, mutta täydellinen koneremppa teetetty 300tkm kohdalla.

tulpat näytti melko mustilta ja öljysiltä

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 31.3.2010 17:14

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 5a8#715867

omassa golffissa oli samanlaista vikaa, muuten sama auto ja vuosimalli mutta 16-venttiilinen kone, aluksi auto alkoi nykimään ajossa ja lopulta oli erittäin vaikea saada sitä käymään ollenkaan, vaihdoin kaikki seuraavat osat:
- Puola
- Kampiakselin asentotunnistin
- Virtalukon pohja
- Virranjakajan kansi
- Hall-anturi
- Letku imusarja - jarrutehostin
- Letku imusarjalta ECU:lle
- Tulpat ja tulpanletkut
- Tyhjäkäyntiventtiili (ISV)
- ECU
- mittasin releet ja tarkistin kaikki sulakkeet

lopuksi kun oli tyhjäkäyntiventtili vaihdettu ja luultiin että ongelma on kadonnut niin ei..sama juttu taas, vaikka vanha venttiili olikin rikki, lopulta selvisi ongelmaksi melkein loppuun kulunut virranjakajan PYÖRIJÄ, varaosaliikkeestä 5,90€ kyllä vitutti kun vähän enemmän osia autoon vaihdettiin ja noin yksinkertainen osa oli vian aiheuttaja.
(ei kannata ainakaan keravan laakkoselle viedä jos ei tiedä mikä vika autossa on, eivät tajua siellä paskaakaan vanhemmista autoista, paljon halvemmalla selviää vaikka sitten itse vaihtaisit joka ikisen osan moottoriin)

noista alipaineletkuista sen verran että jos 8-venttiilisessä on samanlainen juttu kuin 16-venasessa niin se on aivan sama kumman laittaa kumpaan, ilma virtaa siitä ilmanputsarissa olevista liittimistä toisesta sisään ja toisesta ulos, mutta jos "oikeinpäin" haluat ne laittaa niin kaasuläpältä tuleva letku tulee ylempään liittimeen.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 31.3.2010 20:05

kävin aukasee virran jakajaa, mutta en tiedä minkä näkönen tämä "pyöriä on" eli onko se virranjakajan kannessa vai sielä virranjakajan pohjassa.
onko mahdollisuutta että saan tässä samalla vielä sytkänki pieleen?

Kuva

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 31.3.2010 20:33

juu eli tossa kuvassasihan on se kansi, pyörijä on se osa mikä pyörii siinä tuon kannen sisällä

http://www.mdcomprex.fi/store/popup_ima ... bfe0dc74cf
löysin tuosta kuvankin, kannattaa vaihtaa (tai vaihdattaa, joku joskus sanoi että uusi pyörijä pitäisi jotenkin "rikkoa" paikalleen huoltoliikkeessä mutta kyllä se ihan kotikonstein kävi) molemmat, virranjakajan kansi ja pyörijä, pyörijä on vaikea saada irti mutta kyllä se irtoaa

ei tuossa sytytystä oikein mitenkään voi sekottaa, paitsi jos irrotat virranjakajan koneesta niin katso miten päin se siinä oli ja laita samoin päin takaisin
ja kun virranjakajan kantta vaihdat niin katso että tulpanjohdot tulee oikeille paikoilleen.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 1.4.2010 11:24

Kyllähän se tuli kuntoon tolla pyöriän vaihdolla.

kiitos lodettajalle ilman sitä olisin varmaan parin sadan eestä vaihtanu pikku nippeliä saamatta sitä kuntoon.

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 5.4.2010 20:23

Autossa jatkuu sama oire eli lämpimänä menee tehottomaksi välillä ja nykii lähtiessä välillä. pyöriän vaihdon jälkeen joka aamu pitkä pitkä starttaus ja välillä rykii putkessa ja 3 starttauksen jälkeen vasta lähtee käyntiin

päivän mittaan hurahtaa myöhemmin joka starttauksella, mutta aamu starttaus on pahin.
toista lämpötila anturia kokeiltu mutta ei vaikutusta.

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 5.4.2010 20:26

ootko VAG-COMilla kattonu vikakoodit?

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 5.4.2010 21:16

Empä ole katsonut, mutta tällä viikolla on mahdollisuus saada auto testeriin. oliko joku netistä ladattava ohjelma jolla pysty myös kattoon nuita vikakoodeja jos hommais kotia johdot kannettavaan?

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 5.4.2010 21:48

VAG-COMia olen itse käyttänyt, siitä saa netistä ladattua ilmaiseksi vain testiversion joka ei näytä edes kaikkia vikakoodeja, vaan piilottaa ne, täyden versionkin saa tietysti netistä "laittomasti", olen muitakin ohjelmia koittanut saada toimimaan mutta ei tunnu toimivan.
kaapelihan on halpa ja helppo rakentaa rakennussarjalla jota esim. Partco myy http://www.partco.fi/vag-com/

Vw manni
-
Viestit: 91
Liittynyt: 4.12.2009 23:58

ViestiKirjoittaja Vw manni » 5.4.2010 22:48

huutonetis näytti olevan uudet kaapelit 23e nii eipä kannata ite alkaa rakentelee ja kyllähän sen vois "laittomasti" hommata koko version jos sattuis löytyyn.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa