Kumilaipan vaihto Ventoon
Valvoja: ffp jäsenet
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 4.4.2010 22:43
Kumilaipan vaihto Ventoon
Miten tapahtuu kumilaipan vaihto ruiskun ja imusarjan väliin? Auto on VW Vento - 94 1.8.CL. Entinen laippa oli ilmeisesti hieman jo haljennut ja ruiskua kääntäessäni se repesi täysin hajalle. Kumilaipan pohja jäi kiinni neljällä pultilla, sen päällä olevat kaksi kerrosta jäivät kiinni ruiskuun. Uudessa kumilaipassa on päällimmäisessä osassa on neljä reikää joissa on ruuvikierteet valmiina ja kaksi reikää ilman kierteitä. Pitääkö ruisku avata, jotta pääsee kiinnittämään uuden kumilaipan kiinni?
Kumilaipan vaihto
Ei tarvitse purkaa koko ruiskua, riittää kun ottaa siitä ruiskun päältä sen mustan ilma putsarilta tulevan pyöreän systeemin pois. Ja sen alla on heti 4 pitkää pulttia, joilla se laippa on kiinni ruiskussa. Ei pitäs olla paha homma tehdä :D, Itselläni onnistu kyl ihan hyvi pari kuukautta sitte.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 4.4.2010 22:43
Kumilaipan irrotus
Näin ajattelin, että sen muovisen systeemin alta ne pultit 4 kplvarmaan löytyvät. Miten sait sen pyöreän muovijutun irrotettua ruiskun päältä? Ruuvimeisselillä repimällä tuntuu vaikealta hommalta. Onko vinkkejä miten osa lähtee irti yhtenä kappaleena? Tuntuu siltä, että pelkällä apinan raivolla homma ei onnistu. Sain avattua toista reunaa noin sentin verran, mutta sitten iski uskon puute. Päällä olevat pultit 2 kpl on irrotettu, mutta osa on ihan helvetin kireästi kiinni. Siinä muovijutun alla on jokin kumitiiviste, miten taiteilit sen kanssa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa