Ohjaustehostimenpumppu ääntää kovasti ja totesin että laakerissa väljää..
Onkos tolle muuta tehtävissä kun uusi pumppu? Suolainen hinta vaan on uusilla ja käytettyä ei viitsisi laittaa..
En ole vielä pumppua purunnat irti mutta onkohan noihin laakerien vaihto mahdollista? Veikkaan kyllä vähän että ei, painetta taitaa olla sen verran että vaikea saada pysymään sisällä?
*Otsikko päivitetty*
Vw polo 1.6 AEE vm98 Ohjaustehostinpumppu vai laturi ääntää?
Valvoja: ffp jäsenet
Vw polo 1.6 AEE vm98 Ohjaustehostinpumppu vai laturi ääntää?
Viimeksi muokannut Joni_87, 24.3.2010 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumpi?
Miten saada selville että kumpi ääntää? Laturi vaiko ohjaustehostimenpumppu?
Tyhjä/kierroksilla käytettäessä kuuluu ujellusta/vinkunaa.. Otin hihnan pois päältä ja ääni hävisi.
Koitettu rattia käännellä paikallaan ilman vaikutusta rohinaan/vinkunaan ja myös koitettu laturille tarjota lisää virran syöntiä ilman lisä ääntä...
Ohjaustehostimenpumpussa pieni välys laakerissa. Ja pumppua kun pyörittää niin tuntee kun pistää vastaan mutta luulen että voi johtua myös pumppupuolelta.
Tuntuuko toimivassa ohjaustehostimenpumpussa vastusta käsin pyörittäessä "pumpun lapojen" kohdalla?
Laturissa ei tunnu väljää yhtään. Pieni rohina kuuluu mutta se kuuluu omasta mielestä hankaavista hiilistä...
Kiristäjässä ei tunnu väljää yhtään ja pyörii nätisti..
Kellään siis hyviä ideoita vian selvittämiseen?
Tyhjä/kierroksilla käytettäessä kuuluu ujellusta/vinkunaa.. Otin hihnan pois päältä ja ääni hävisi.
Koitettu rattia käännellä paikallaan ilman vaikutusta rohinaan/vinkunaan ja myös koitettu laturille tarjota lisää virran syöntiä ilman lisä ääntä...
Ohjaustehostimenpumpussa pieni välys laakerissa. Ja pumppua kun pyörittää niin tuntee kun pistää vastaan mutta luulen että voi johtua myös pumppupuolelta.
Tuntuuko toimivassa ohjaustehostimenpumpussa vastusta käsin pyörittäessä "pumpun lapojen" kohdalla?
Laturissa ei tunnu väljää yhtään. Pieni rohina kuuluu mutta se kuuluu omasta mielestä hankaavista hiilistä...
Kiristäjässä ei tunnu väljää yhtään ja pyörii nätisti..
Kellään siis hyviä ideoita vian selvittämiseen?
Tarkkaan en muista purkua, kun siitä on jo niin kauan aikaa, putket ja pultit irti ja tarvittaessa muuta romua edestä pois :D
Työkaluina ainakin kaikki perustyökalut + erikokoisia ulosvetimiä,sopivan kokoisia metalli holkkeja, muistaakseni lukitus oli rengassokalla, eli sokka pihdit + uudet sokat.
Mutta jos ei löydy hirveästi asennuskokemusta niin EN suosittele yrittämään laakereiden vaihtoa.
Työkaluina ainakin kaikki perustyökalut + erikokoisia ulosvetimiä,sopivan kokoisia metalli holkkeja, muistaakseni lukitus oli rengassokalla, eli sokka pihdit + uudet sokat.
Mutta jos ei löydy hirveästi asennuskokemusta niin EN suosittele yrittämään laakereiden vaihtoa.
Tästä on varmaan vähän apua :
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=42 ... ht=#429496
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=42 ... ht=#429496
Purkasin tuossa tänään pumpun ja nuo G3 ohjeet toimivat hyvin AEE Poloonkin.
Prässillä akselia irrottaessa muistakaa laittaa jotain vaikka rättiä ympärille ettei lamelleja tarvitse etsiä pitkin hallia :D
Laakeri oli ilmeisesti saanut vettä kun oli ulkokehä haljennut.
Paikallisesta Etrasta hain laakerin ja pari O-rengasta. Stefaa en vaihda, toivotaan että pitää.
EDIT:
Uutta pumppua myös kyselin paikallisesta varaosaliikkeesta ja olisi tilaamalla saanut kesäkuuksi. Tiedä mikä siinä niin kauan kestää...
Prässillä akselia irrottaessa muistakaa laittaa jotain vaikka rättiä ympärille ettei lamelleja tarvitse etsiä pitkin hallia :D
Laakeri oli ilmeisesti saanut vettä kun oli ulkokehä haljennut.
Paikallisesta Etrasta hain laakerin ja pari O-rengasta. Stefaa en vaihda, toivotaan että pitää.
EDIT:
Uutta pumppua myös kyselin paikallisesta varaosaliikkeesta ja olisi tilaamalla saanut kesäkuuksi. Tiedä mikä siinä niin kauan kestää...
Pumppuun on laakeri vaihettu ja toimiikin vielä.
Takasin laittaessa halkesi vaan se takapuolen koppa akselin kohdalta :D
Ensin laitoin hihnanpuolen laakerin paikalleen kun muut rojut oli vielä ulkona. Siihen lukkorengas päälle. Sitten akselia naputtamaan paikoilleen. Lukkorengas alko antamaan periksi ja joutu molemmin puolin naputtelemaan..
Tiedä sitten et miten pitäisi oikea oppisesti kasata??
Pitäisikö "takakoppa" asentaa viimeiseksi? Kohdistaminen vaan hankalaa kun pumppupaketti on silloin auki?
Onneks löytyy pajalta puikkoja joka lähtöön ja sain valurautakopan hitsattua takasin kiinni..
Jos joltain on jääny tuollainen koppa ylimääräiseksi niin voisin ostaa pois.. Ei vielä ole ainakaan hikoillut yhtään öljyä saumasta pihalle mutta olisi kiva olla varalla...
Luultavammin käy tuo G3 omakin. Päällisin puolin ihan samanlainen
Takasin laittaessa halkesi vaan se takapuolen koppa akselin kohdalta :D
Ensin laitoin hihnanpuolen laakerin paikalleen kun muut rojut oli vielä ulkona. Siihen lukkorengas päälle. Sitten akselia naputtamaan paikoilleen. Lukkorengas alko antamaan periksi ja joutu molemmin puolin naputtelemaan..
Tiedä sitten et miten pitäisi oikea oppisesti kasata??
Pitäisikö "takakoppa" asentaa viimeiseksi? Kohdistaminen vaan hankalaa kun pumppupaketti on silloin auki?
Onneks löytyy pajalta puikkoja joka lähtöön ja sain valurautakopan hitsattua takasin kiinni..
Jos joltain on jääny tuollainen koppa ylimääräiseksi niin voisin ostaa pois.. Ei vielä ole ainakaan hikoillut yhtään öljyä saumasta pihalle mutta olisi kiva olla varalla...
Luultavammin käy tuo G3 omakin. Päällisin puolin ihan samanlainen
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa