kaasuläppäkotelon vikakoodi

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

kaasuläppäkotelon vikakoodi

ViestiKirjoittaja otamustakii » 1.3.2010 21:33

eli 1.8t aum golfissa syttyi toi pakokaasujen tai päästöjen keltainen valo mittariin ja kävin lukemassa vikakoodit, joka herjasi kaasuläppäkoteloa. koodi poistettiin mutta sama valo syttyi taas palamaan . voikohan tota putsata tai sopeuttaa vai onko aina ostettava uus. luin tuolta audi jutusta että saattaa maksaa jopa 500 uus tollanen?

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 3.3.2010 13:42

uusi vikakoodi oli 1136 joka ei viitannut enää kaasuläppäkoteloon vaan johonkin imuilma vuotoon . onko muilla ollu tällaisia ihmeellisiä vikakoodeja?

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 3.3.2010 19:51

Kaasuläppäkotelo karstainen. Putsaaa se ja sopeuta kaasuläppä.

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 27.3.2010 13:05

no tekihän se viimeinkin tenän , kolfi käy korkeintaan kolmella ja sisällä haisee ku ois ammuttu iso paketti reketteja... mikähän on romuraudan kilo hinta tällä hetkellä???

moottorin häiriövalo vilkuttaa kivasti, mutta auto ei kiellä vielä ajamasta

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 27.3.2010 17:20

Käy nyt jossain luetuttamassa ne koodit, ota tuloste mukaan ja liitä tänne. Jos tuo sinun 1136 vikakoodisi on tämä:

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 136/004406

...voisi olla että kannattaisi aloittaa tarkastukset tuon listan mukaan ennenkuin auto kokonaan on rikki. Kolmella käynti ei koskaan ole hyvästä, mutta korjaus varmasti on halvempaa kuin koko koneen uusiminen "tahallisen" rikkomisen jälkeen.

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 28.3.2010 10:25

Täytyy viedä huomenna taas huoltoon josko siellä osaisivat tehdä jotain kun on oikee vikaaki jo tällä kertaa. saattaa tosin olla että jonkin sylinterin puola oisi palanu, mutta se varmaan selviää sitte vikakoodien luvussa...

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 28.3.2010 11:39

Puolaviat ja jos tulpat on vanhat niin sit ne. Tyyppivikoja, ja helppo tutkia kun vaihtaa puolaa sylinteriltä toiseen. Eiköhän tuo vikakoodeistakin jotan kerro...

otamustakii
-
Viestit: 62
Liittynyt: 2.9.2007 11:50

ViestiKirjoittaja otamustakii » 31.3.2010 12:45

puola vika sieltä löytyikin ja yksi muu vikakoodi, joku pakokaasujen kierrätys koodi...ei huoltomies muistana tarkasti. autoon tehty taannoin jakopää remppa jonka jälkeen vikakoodeja on ruvennu tulemaan , jako oli vissiin pykälän pois kohtiiltaan. lastuttaja sanoi että se ei vaikuta mitenkään siihen vaikka jako ois ollukin pois kohtiiltaan. oisikohan by-bass venttiilin tai maf:in vaihdosta apua?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa