vw golf mk2 1,6l käynnistämis, käymis ja kierros ongelma!?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

vw golf mk2 1,6l käynnistämis, käymis ja kierros ongelma!?

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 29.3.2010 18:35

Moro

Osteltiin kaverin kanssa harraste kakkis ja autoon oli juuri tehty kansi remppa ennen ostoa. Auto siis toimi ennen kansi remonttia täysin ja oli ollut päivittäisessä ajossa.
Nyt remontin jälkeen autoa ei ollut vanha omistaja saanut enään käymään kunnolla.

Olemme lukeneet foorumia ja kokeilleet vaikka mitä neuvojen mukaista, mutta mikään ei ole tuottanut tulosta.

Luulimme vian olevan kuuluisassa pierburg 2ee kaasarissa, kuten on puhetta täällä ollut.
Jopa tilasimme Ebaystä saksasta asti käytetyn "kuulemma ehjän" kaasarin jonka vaihtaminen ei muuttanut mitään missään.

Koneeseen on uusittu vanhanomistajan käsityönä letkuja ja sitä sun tätä ilmeisesti epätoivossa saada auto toimimaan ja sähköjohtojakin menee ristiin rastiin itseviritettyinä.
Emme ole vielä johtosarjaa ottaneet irti ja käyty läpi, mutta kohta alkaa vaihtoehdot loppumaan.
Koneessa on uusi virranjakaja ja pyörijä sekä mielestämme oikea järjestys sytytyksessä.

Moottori käy hyvin pitäessä kierroksia korkealla, mutta nämä ongelmat ovat siis kyseessä:

1. Vikana on, että auto ei lähde käyntiin kylmänä ilman, että pumppaa kaasupoljinta kuin Cannibal Corpsen rumpali bassoa ja startti spayta suihkuttaa kaasariin sekä kaasarin läppää säätää kädellä samalla.
2. Toinen ongelma on, että kun kaasua painaa pintakaasua enemmän niin kierrokset laskevat eivätkä nouse, eli toisin sanoen hyytyy. Kierroksia saa kyllä nostettua ihan vaikka rajoittimelle asti varovasti kaasua painaen, mutta enemmän kaasua painettaessa kone hyytyy.
3. Kolmanneksi kylmänä kone ei pidä tyhjäkäyntiä kun nostaa jalan kaasulta vaan sammuu, mutta lämpimänä tyhjäkäynti pysyy, mutta on noin 3000 kierroksessa.

Mikä voisi nyt tosissaan olla vikana, voiko koneen jako olla pielessä yms?


Tosissaan alkaa tässä tieto ja taidot loppumaan molemmilta, joten vian selvittämiseen tarvitsisi nyt tosiaan apua!
Viimeksi muokannut LOWE LOW, 29.3.2010 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.3.2010 19:26

Mikä voisi nyt tosissaan olla vikana, voiko koneen jako olla pielessä yms?
Onko ajoitukset tarkistettu?

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 29.3.2010 20:02

Onko ajoitukset tarkistettu?

Ei ole tarkistettu. Voiko ajoitus vaikuttaa tyhjäkäyntiin?

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 29.3.2010 20:31

Tottakai se voi vaikuttaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.3.2010 21:05

Ihan ensimmäiseksi ajoitusmerkit jakopäästä tarkistukseen, nokka-akseli ja apuakseli joka vaikuttaa sytytykseen. Tosin luulisi, että kansiremontin tekijä/teettäjä olisi nuo jo ihan ekana tarkistanut kun tuo nyt on todennäköisin vikapaikka.

LOWE LOW
-
Viestit: 38
Liittynyt: 15.8.2006 9:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja LOWE LOW » 30.3.2010 20:01

Ihan ensimmäiseksi ajoitusmerkit jakopäästä tarkistukseeen

Tarkistimme jaon. Jako on yhden hampaan verran poskellaan. Voiko viat mahdollisesti johtua siitä?
Viimeksi muokannut LOWE LOW, 30.3.2010 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 30.3.2010 20:26

Siinähän se vika on


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa