Vento 1,8 käyntihäriö.....
Valvoja: ffp jäsenet
Vento 1,8 käyntihäriö.....
Jep, ventoa käytin pakokaasutestissä katsastusta varten, päästöt oli just rajoilla tyhjäkäynnillä, kierroksilla ok. Kone käy huonosti ja asentaja epäili että lambda-anturi olisi kaput. Kone käy tyhjäkäynnillä vähän sillee "hölöpöttämällä" kierroksilla ok. 4 sylinterin tulpanjohdon kun ottaa irti käynti ei muutu mikskään, muut taasen vaikuttaa oleellisesti. Kierroksia kun lisää hieman 4 sylinterin tulpanjohdon irroitus vaikuttaa samoin kun muutkin. Lambda-anturi vaihdettu, puristukset mitattu, kaikissa sylintereissä 12kg, tulppa vaihdettu, tulpanjohtoa ei, nokka-akseli silmämääräisesti ok, venttiilinpainajat vai onko ne "nostajat" tuntuisi kaikki samanlaisilta noin manuaalisesti paineltuna. Missä vika?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ylettyykö vaihtaa tulpanjohdot päikseen kolmosen ja nelosen kesken? Sit irrottelemaan niitä ja kuulostelemaan käyntiä.
Tai sitten ajoituslamppu tuon pätkivän sylinterin tulpanjohtoon niin näkee siitäkin jotain.
Jakajan kansi ja pyörijä luulisi olevan niin halpoja ettei paljoa menetä vaikka turhaan vaihtaisikin?
Tai sitten ajoituslamppu tuon pätkivän sylinterin tulpanjohtoon niin näkee siitäkin jotain.
Jakajan kansi ja pyörijä luulisi olevan niin halpoja ettei paljoa menetä vaikka turhaan vaihtaisikin?
Tuntuu kun se 4 sylinteri ei saisi bensaa tyhjäkäynnillä. Tulpanhatun kun ottaa pois ja antaa auton käydä aikansa ja katsoo sitten 4 sylinterin tulpan, eikö sen pitäisi olla märkä?, näin ei kuitenkaan ole. Voiko tuo venttiilinpainin olla viallinen vaikka se tuntuu samanlaiselta kun muutkin kun painaa sitä käsin, jos se ei avaa imuventtiiliä?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa