Kampiakselin ja nokka-akselin aikatuksen eron vaikutus?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tto4121
-
Viestit: 21
Liittynyt: 27.1.2010 18:58

Kampiakselin ja nokka-akselin aikatuksen eron vaikutus?

ViestiKirjoittaja tto4121 » 21.3.2010 12:56

Auto on passat vm.99 1.8l bensa APT koneella. Vaihdoin jakohihnan kuukausi sitten ja jäin miettimään minkälaisia vikoja koneeseen ilmaantuisi jos nokka-akselin ja kampiakselin asennot olisivat väärin uuden jakohihnan asennuksen jälkeen. Olen ymmärtänyt että jos ne ovat reilusti väärin, niin silloin esim venttiilit ovat auki mäntien tullessa yläasentoon aiheuttaen niiden rikkoutumisen. Mutta mitä jos säädöt heittävät vain hieman, vaikka muutaman hammaspyörän hampaan. Silloinhan venttiilit aukeaisivat hieman liian myöhään tai liian aikaisin, mutta mitä se sitten aiheuttaisi koneelle? Päästöjen ja kulutuksen kasvamista yms? Onko jotain muuta mitä se mahdollisesti rikkoisi tai sekottaisi?

Jannu703
-
Viestit: 66
Liittynyt: 31.8.2009 0:09

ViestiKirjoittaja Jannu703 » 21.3.2010 13:31

Päästöt persiillään, huomattavaa tehottomuutta..

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 21.3.2010 16:05

jos mietit,onko ajoitus oikein niin hampaan heiton huomaa jo varmasti....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa