Kampiakselin ja nokka-akselin aikatuksen eron vaikutus?
Valvoja: ffp jäsenet
Kampiakselin ja nokka-akselin aikatuksen eron vaikutus?
Auto on passat vm.99 1.8l bensa APT koneella. Vaihdoin jakohihnan kuukausi sitten ja jäin miettimään minkälaisia vikoja koneeseen ilmaantuisi jos nokka-akselin ja kampiakselin asennot olisivat väärin uuden jakohihnan asennuksen jälkeen. Olen ymmärtänyt että jos ne ovat reilusti väärin, niin silloin esim venttiilit ovat auki mäntien tullessa yläasentoon aiheuttaen niiden rikkoutumisen. Mutta mitä jos säädöt heittävät vain hieman, vaikka muutaman hammaspyörän hampaan. Silloinhan venttiilit aukeaisivat hieman liian myöhään tai liian aikaisin, mutta mitä se sitten aiheuttaisi koneelle? Päästöjen ja kulutuksen kasvamista yms? Onko jotain muuta mitä se mahdollisesti rikkoisi tai sekottaisi?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa