Eli auto on VW Golf mk2 vuosimalli 90 ja 1.8 litranen yksipisteruisku. Auto starttaa aivan normaalisti ja käy tyhjäkäynnillä aivan normaalisti n. 800 rpm. Mutta heti kun painaa kaasua niin kierrokset alkavat nousta ja laskea, ja kun yrittää painaa kaasua tasaisesti niin kierrokset vain nousevat. Auto myös sammuu jos kaasua ei paina reilusti. Ajon aikana kaasua painettaessa tasaisesti auto vain jatkaa kiihtymistä ja kun kaasua hieman höllää, niin kierrokset laskee nopeasti ja auto alkaa nykiä, kun sitten taas painaa kaasua niin kestää hetken aikaa ennen kuin tapahtuu mitään ja tuolloin pakoputkessa paukahtaa.
Epäiltiin että vika olisi lambda-tunnistimessa, joka vaihdettiin uuteen --> ei mitään vaikutusta. Ilmansuodatin juuri vaihdettu. Tulpat ja bensansuodatin vaihdettu viime kesänä. Ruisku otettu irti ei siinä näyttäisi olevan mitään vikaa, eikä myöskään imusarjassa joka on otettu irti. Pakosarjan kiinnitys mutterit taas ovat niin mädät ettei sitä saa irti, mutta näyttäisi ettei sekään ole halki tai vuoda. Mutta pakosarjan jälkeinen ensimmäinen liitos näyttäisi hieman vuotavan. Voiko lambda ottaa siitä häiriötä?
Myös sähköjohtoja tutkin enkä löytänyt niistä vikaa. Virranjakajaa en ole vielä tarkistanut.
Missäköhän mahtaisi vika olla?
VW Golf mk2 -90 1.8l käynti pätkii, missä vika?
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa