jepulis nyt kaivataan neuvoja ja osia =)
katti vuotaa etuputken ja katin laipan välistä
katti on kahdella sisään tulolla ja yhdellä ulos tulolla.
tiivistettä ei löydy mistään eikä myöskään tuota kattiakaan.
tiiviste on palanu aivan karrelle ja laipatkaan ei ole hyvässä hapessa.
pultit pitää poikkasta laipasta ja taakkepäin menevän putken panta pitää rikkoa että katin saa edes irti. (alkuperäinen???)
katti on ehjä (toivottavasti) - ei kolise/rämise.
bensan kulutus nousi kun laippa alkoi vuotaa! (13l/100km -norm 9l/100km)
onko jotain tiiviste levyä tai vastaavaa josta vois leikata sopivan kokosen palasen??
ja tuleeko laippa liitos kestämään jos siihen poraa reijät ja laittaa uusilla pulteilla kiinni??
ja meneekö lambda/katti rikki jos ajan sillä?? (lambda on katissa)
löysin kuvan katista(ei oma) omani on vielä kiinni autossa
http://irc-galleria.net/user/weikka/picture/117757957
G60 katti on liian iso ja laippa on erillainen
Golf2 1.8i 72kw 1P syncro -91 -- katin laippa vuotaa! EHJÄ!
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 1.8i 72kw 1P syncro -91 -- katin laippa vuotaa! EHJÄ!
Viimeksi muokannut weikka, 10.3.2010 14:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Uusi tarvikekatti maksaa noin 100e, uusi bosch yleismallin lambda noin 70e.
Pakoputkia myyvissä autotarvikeliikkeissä myydään sellaista paksumpaa tiivisteaihiota josta saa leikattua sopivan, myös kuparipelti sopii tähän hommaan.
Jos ei vastaavaa kattia tuollaisilla ulostuloilla löydy niin kyllähän tavalliseen saa y-haaran hitsattua ja näin alle sovitettua.
Pakoputkia myyvissä autotarvikeliikkeissä myydään sellaista paksumpaa tiivisteaihiota josta saa leikattua sopivan, myös kuparipelti sopii tähän hommaan.
Jos ei vastaavaa kattia tuollaisilla ulostuloilla löydy niin kyllähän tavalliseen saa y-haaran hitsattua ja näin alle sovitettua.
Viimeksi muokannut -jarkko-, 7.3.2010 11:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-jarkko-
paksu tiivisteaihio tai kupari. ok kiitos.
kaikki tarvikekatit mitä löysin(biltema, motonet, tee-se-itse putket,ad-varaosa, jne) vaatii hitsaus modauksen. (ja mitäköhän katsastus sedät asiasta sanoo??)
ja tässähän nyt etsittiin tiivistettä alkuun, vanhojen osien uudelleen käyttöä ja kokemuksia siitä että uskaltaako ajaa ko.autolla ilman ettei siitä mene mikään enempää rikki.
en omista tallia/pajaa, hitsaus vehkeitä/taitoa niin jos keneltäkään löytyy kyseistä kattia/tiivistettä nurkista tai tallia/pajaa ja auttamisen halua ko.asian kanssa pirkanmaan alueelta ni saapi soittaa p.050-37 595 37/wellu
kiitos.
paksu tiivisteaihio tai kupari. ok kiitos.
kaikki tarvikekatit mitä löysin(biltema, motonet, tee-se-itse putket,ad-varaosa, jne) vaatii hitsaus modauksen. (ja mitäköhän katsastus sedät asiasta sanoo??)
ja tässähän nyt etsittiin tiivistettä alkuun, vanhojen osien uudelleen käyttöä ja kokemuksia siitä että uskaltaako ajaa ko.autolla ilman ettei siitä mene mikään enempää rikki.
en omista tallia/pajaa, hitsaus vehkeitä/taitoa niin jos keneltäkään löytyy kyseistä kattia/tiivistettä nurkista tai tallia/pajaa ja auttamisen halua ko.asian kanssa pirkanmaan alueelta ni saapi soittaa p.050-37 595 37/wellu
kiitos.
No jos ei näppäryyttä löydy niin sitten ei muuta kun pajalle, erikoinen auto vaatii erikoiset osat jotka maksaa.
Konttorilla eivät narise kunhan se pakoputkisto on tiivis ja ehjä, kulutuksen nousu johtuu tuosta vuodosta, lambda saa ilmaa vuotokohdista jolloin päästöt sekoittuu ja kone saa liikaa soppaa.
Kyllä sillä ajaa pystyy kunhan putki pysyy kiinni eikä tipahda.
Nokialla olis kaverin korjaamo, volkkarimiehiä hänkin yli 10 vuoden kokemuksella.
http://www.autohuoltopiste.fi/
Konttorilla eivät narise kunhan se pakoputkisto on tiivis ja ehjä, kulutuksen nousu johtuu tuosta vuodosta, lambda saa ilmaa vuotokohdista jolloin päästöt sekoittuu ja kone saa liikaa soppaa.
Kyllä sillä ajaa pystyy kunhan putki pysyy kiinni eikä tipahda.
Nokialla olis kaverin korjaamo, volkkarimiehiä hänkin yli 10 vuoden kokemuksella.
http://www.autohuoltopiste.fi/
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa