Golf iv 1.6 16v näyttää EPC-valoa täyskaasu kiihdytyksissä kun kierrokset nousevat (arviolta) yli n. 5500rpm. Lisäksi koneessa ei ole kaikki tehot tallella, jäi 0-100kmh ajassa lähes 3sec valmistajan ilmoittamasta arvosta(g-techin logeista lähtö ja vaihdot optimaaliset, eli ei niistä kiinni), sekä vienee polttoainetta hiukan enemmän mitä pitäisi, myös alavääntöä koneessa ei ole yhtään, tämä tosin voi olla koneelle tyypillinen ominaisuus kun en ole vastaavalla koneella olevaa muuta autoa ajanut. Pikku hiljaa kierroksia nostettaessa vaikka 6krpm:ään asti valo ei syty, siis vain täyskaasulla, kun kone ilmeisesti vaihtaa valmiille kartoille. Vag-comilla luettu virhekoodi: 17961 and P1553 "Barometric/manifold pressure signal ratio out of range. Eli ilmeisesti intake/exhaust leak, joista exhaust leak lähes varmasti poissuljettu pakokaasuarvojen perusteella.
Eli imusarjan painearvot rajojen ulkopuolella. Ilmeisesti muissakin saman tyypin koneissa(1.6 16v, minulla kone AUS) ollut samamanlainen vika ulkomaisten foorumeiden perusteella, kukaan vain ei ole selvää vian aiheuttajaa löytänyt. Arvailuja on esitetty mm. EGR system, EVAP cannister purge valve, wiring, MAP sensor ja throttle control unit, joka taas sisältää esimerkiksi Throttle Position sensor, CTP switch, ISC actuator/position sensor ja throttle motor/position sensor.
Onko kenelläkään ollut mahdollisesti samaa vikaa ja löytänyt sen aiheuttajaa? Osiakaan en viitsisi turhaan alkaa vaihtelemaan, kun ovat melko arvokkaita, esim. map-sensor yli 150e...
Seuraavaksi ajattelin tutkia imusarjan mahdolliset vuodot...
Vinkeistä kiittäen J.R
Golf iv epc-valo
Valvoja: ffp jäsenet
Noheva nosto kyllä. Näissä 16v koneissa ei ole koko ilmamäärämittaria, joten se ei voi olla viallinen.
Niinkuin Rolle vuonna 2005 kertoikin, MAP anturilla näissä mittaillaan ilmaa. Oman vaivat olivat aikanaan vastaavat, ja mv:n mukaan EGR:n vaihtamisella ja kaasuläppäkotelon putsaamisella selvisi. Lisää haulla...
Niinkuin Rolle vuonna 2005 kertoikin, MAP anturilla näissä mittaillaan ilmaa. Oman vaivat olivat aikanaan vastaavat, ja mv:n mukaan EGR:n vaihtamisella ja kaasuläppäkotelon putsaamisella selvisi. Lisää haulla...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa