Vikakoodit 17947 ja 17544

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

Vikakoodit 17947 ja 17544

ViestiKirjoittaja Hece R » 13.5.2009 11:56

Vaimon Audisssa oli yllämainitut vikakoodit. Auto on A4 B6 2,0 2001.

Tuo 17544 viittaisi Rossin vikakoodilistan mukaan polttoainepuolen pulmaan. Ohje kehottaa tarkistamaan MAFin. Tuota toista koodia ei löytynyt siitä listasta...

Kellään kokemuksia moisista koodeista?

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 13.5.2009 22:18

Kooklesta:

17544 P1136 Long Term Fuel Trim Add.Fuel Bank1 System too Lean

17947 P1539 Clutch Vacuum Vent Valve Switch Incorrect signal

Jupo
-
Viestit: 97
Liittynyt: 26.3.2008 10:06

ViestiKirjoittaja Jupo » 15.5.2009 14:55

miten se oireilee

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 15.5.2009 16:19

Varmaankin huohotinputki imuputkesta venttiilikoppaan/lohkoon poikki.

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

ViestiKirjoittaja Hece R » 15.5.2009 19:16

Ei oireile minusta mitenkään. Ihan se normaalisti kulkee... Sehän siinä eniten ihmetyttääkin...

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 11.6.2009 13:31

Mullakin tuo 17544.
http://wiki.ross-tech.com/index.php/17544/P1136/004406
17544/P1136/004406 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

Ja sitten http://wiki.ross-tech.com/index.php/16891/P0507/001287
16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

Mitään oireita ei mielestäni ole. Kulutus normaali, tehot normaalit. käynnistäessä mielestäni ehkä hieman on rundit seilannu, mutta sitten asettuvat.

MAF:ista monet puhuu ja sitten imuilmavuodosta. Saitko oman kärryn kuntoon? Selkisikö vika?

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 11.6.2009 14:41

Katoin just vikakoodit. Keltainen moottorivalo palaa ja tuli vain tuo 17544.

System too lean.

Hece R
-
Viestit: 95
Liittynyt: 18.7.2006 19:50

ViestiKirjoittaja Hece R » 12.6.2009 20:40

Meillä oli siinä joku alipaineletkun liitin hieman rikki. En tiedä tarkkaa paikkaa, kun en itse ollut paikalla homma katsomassa. Taas työt häiritsivät paljon mielenkiintoisempia hommia... Luulisi, että letkuja liikuttelemalla kuulisi jotain suhinaa tms, jos ilma liikkuu vääristä paikoista...

Japoff
-
Viestit: 43
Liittynyt: 31.12.2006 17:28

ViestiKirjoittaja Japoff » 12.6.2009 22:58

varokaas poijaat,
jos autoissanne on oikeasti liian laihalla seokset, niin ei kyllä hyvää seuraa...
Kyllä ne huohotin ja muut letkut on tärkeitä olla kunnossa,ettei kone saa ylimääräistä ilmaa
jolloin polttoaineseos menee liian laihalle.
Ei taida tuommoista imuvuotoa kuulla korvalla ?enpä tiiä...

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 13.6.2009 8:34

Joo pitää toi saada kuntoon ensi viikolla huollossa. Mikäs on pahinta mitä tosta voi seurata tai on jo voinut seurata? :/

Tuomas
admin
Viestit: 6966
Liittynyt: 16.7.2003 18:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tuomas » 13.6.2009 11:08

Pahinta: liian laihat seokset -> mäntään sulaa reikä tai muu moottorivaurio.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 13.6.2009 14:47

Niin turha tässä arvailla mitä on ehkä jo tapahtunut. Prkl. Kolme kertaa se valo on syttynyt ja kaksi kertaa on lähtenyt pois. Ekan syttymisen jälkeen käytin tosiaan heti Espoon VV-Autossa ja mitään vikaa ei löytynyt. Ehkä joku 4tkm ajettu ekan valon syttymisen jälkeen. Ja varmaan n. puolet ilman valoa.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 14.12.2009 22:25

Kesällä tosiaan vaihdettiin joku alipaineletkuhässäkkä. Alipainepumppu. Nyt myöhemmin vaihdettiin huohotinletku. Vikakoodit lähti jo ennen tuota huohotinletkun vaihtoa. Päästöt oli ok, mutta katsastuksessa ei mennyt vikakoodien takia läpi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 18 vierailijaa