Golf 3 1.8 66kw kylmäkäynnistysongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Juiio
-
Viestit: 117
Liittynyt: 17.12.2007 18:09

Golf 3 1.8 66kw kylmäkäynnistysongelma

ViestiKirjoittaja Juiio » 2.12.2009 17:36

Olipa ajettu 100km tai lyhyttä pätkä ajoa edellisenä päivänä tai olipa auto taivasalla tai autokatoksessa, tilanne on aina sama.

Aamulla startatessa ensimmäinen yritys on erittäin vaisu ja auto yleensä vähän rykii jollain 400-500rpm eikä hörähdä käyntiin. Noh toinen yritys vaikka heti perään ja aina lähtee vaivatta. Tällaista on ilmennyt nyt alle 5 asteen lämmössä/pikku pakkasilla. Ensimmäinen käynnistysyritys on siis hyvin laimea ja ponneton.

Pari kertaa on myös sammunut käynnistyksen jälkeen kun on kevyesti lähtenyt ajamaan ja kotipihan risteyksessä painanut kytkimen pohjaan-->sammuu. Kylmällä koneella siis.

En hyvin paljoa näistä tiedä, eikä tällaista ole edellistalvina esiintynyt, joten mitä asioita kannattaisi lähteä tarkastamaan.

Mahdollisesti akun jännite ei ole riittävä? Startissa vikaa? Bensansyötössä?

lodettaja
-
Viestit: 77
Liittynyt: 12.10.2009 16:01

ViestiKirjoittaja lodettaja » 11.12.2009 13:16

kannattaa virranjakajan kansi ja pyörijä ainakin vaihtaa, itsellä oli samankaltainen ongelma ja syyksi paljastui pyörijä.
auto siis lähti ensin käyntiin mutta kävi juurikin 400-500rpm, ei välttämättä saanut heti toimimaan kunnolla vaan ihan satunnaisesti kävi normaalisti.
tosin vika voi olla missä vain, vaikea sanoa jos ei itse pääse katsomaan.

opa
-
Viestit: 491
Liittynyt: 23.7.2003 21:32

ViestiKirjoittaja opa » 13.12.2009 22:05

Yksipiste ruiskun siinä mustassa päälikopassa tai miksi sitä nyt kutsuis kuitenki se musta osa jossa volsun merkki ja johon tulee ilmanputsari kotelolta ilmaputki ni sen takapuolella on kaksi alipaine letku paikkaa.
Onko molemmissa letku paikallaan? Toinen menee mielestäni ilmanputsari kotelolle jossa ohjataan alipaineella ottaako lämmintä vai kylmää ilmaa.
Toinen letkuista sellanen ehkä 7 cm pitkä lähtee tosta kopasta ja päätyy ruisku yksikön taakse.
Itellä juurikin tuo jälkimmäinen letku irti ja oireet kuvailemasi kaltaisia eli tarkista ne.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa