Golf III 1.6 moottori
Valvoja: ffp jäsenet
Golf III 1.6 moottori
Tuli käytyä äsken autokaupoilla ja siinä ihmettelin mikä kone pellin alla oikein on. Kyseessä siis 1.6 55kw kone ja auto saksasta tuotu. Virranjakaja on kannen päässä ja kone ns. nojalla eteenpäin. Muistelin että näissäkin on käytössä koneita joissa jakaja on lohkossa ja kone nojaa taaksepäin. 1.8 koneet Golf III:ssa taitavat sellaisia ollakin. Tässä kyseessä siis varmaan on AEA tai ABU moottori. Ovatko nämä luotettavia/pitkäkestoisia koneita? Kokemuksia olisi mukava lukea.
Tuon moottorityypin akilleen kantapää on mureneva muovinen termostaattikotelo, ainakin uudemmissa autoissa. Kotelon sisältä murtuu kynnys johon termarin "sydän" nojaa, kun se katkeaa ei termari tietenkään aukea ja kone keittää. Metallinen kannentilke on kyllä vahvaa sorttia mutta jossain vaiheessa sekin pettää.
Mekaanisesti 1.6 versio on kestävää sorttia kun pitää huolen ettei hihna katkea. Noita on ollut sekä monomotronicilla että 4-pisteruiskulla, jälkimmäinen lienee jotain MagnetiMarellin tekeleitä.
Itsellä ei ole tullut vastaan 3 Golfia jossa olisi 1.6 "isolohko" mutta kaiketi niitäkin on.
Mekaanisesti 1.6 versio on kestävää sorttia kun pitää huolen ettei hihna katkea. Noita on ollut sekä monomotronicilla että 4-pisteruiskulla, jälkimmäinen lienee jotain MagnetiMarellin tekeleitä.
Itsellä ei ole tullut vastaan 3 Golfia jossa olisi 1.6 "isolohko" mutta kaiketi niitäkin on.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa