1.8T kytkinkyssäreitä...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

1.8T kytkinkyssäreitä...

ViestiKirjoittaja Dona » 25.10.2009 19:00

Käykö Audi TT:n -00 (APX) quattro kytkin Audi A4:een -97 (AEB) quattro ?
Onko noissa kytkimissä kokoeroa ->olettaen, että kestää enemmän momenttia.
Millasia tehoja noiden nelikkojen vakiokytkimet kestää? Siis näiden kahden edellä mainitun. (todistetusti...)
Voisko joku ETKA:sta vähän vilkuilla noita, että onko kytkinlevyissä, asetelmissa, vauhtipyörissä samoja specsejä, kuten halkaisija, booriosa yms yms
Ja tietty ne omakohtaiset kokemuksethan aina niitä parhaita olis...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.10.2009 19:02

Niin ja käykö tollasen nelivetoisen kytkin etuvetoiseen?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 25.10.2009 19:36

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=55557 löytyy melko paljon kytkiasiaa ainakin tuohon AEB:hen. tt:ssä motti poikittain ja a4:ssa pitkittäin joten olen aika varma, ettei sovi kytkimet ristiin.
nelikossa sama kytkin kuin vajaavetoisessa.
riippuen tehotavoitteesta jos ei älyttömiä tehoja irti aiota ottaa niin tuo perus 228mm SRE riittänee tuohon pitkittäiseen:
asetelma 883082 999715
levy 881864 999961

taitaa olla nuissa 1,9 tdi:n kytkimissäkin vähän enemmän pitoja kuin 1,8t kytkyttimissä jos oikein tiukalla putjetilla mennään.

Audi S2 3B 240mm SRE kytkin on melko jämäkkä ja kestää kovempaakin vääntöä(+600N?). vaatii vain (kiinteän) vauhtiksen jossa 240mm asetelmalle pultinreijät kohdillaan kun alkuperäinen kaksoismassa on 228mm.
vautiksen voit teettää vaikka jostaki vanhan audin umpirautaisesta vp:stä.
asetelma 883082 999707
levy 881861 999802.

omassa tdi:ssä tämä jälkimmäinen ratkaisu ja kytkytin on melko jäykkä ja esim liikennevalojen vaihtumista ei kehtaa vaihde päällä odottaa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.10.2009 19:49

Joo mä olen sinänsä ihan perillä noista kytkimistä, mitkä kestää oikeeta voimaa, mut tässä tapauksessa olis tarkotuksena yhdistää alkuperäisosia niiden parhaan keston mukaan. Eikä siis ostaa yhtään lisäpallikkaa...

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 25.10.2009 19:57

sitten se on tuo tdi kytkinpaketti. esim vw passat 1,9tdi 85kW AJM...tai miksipä ei sre?

jullli
-
Viestit: 229
Liittynyt: 20.10.2007 10:05

ViestiKirjoittaja jullli » 25.10.2009 20:00

niin ja tuossa tt:ssä on 240mm kytkin...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa