Elikkäs otin tollaisen Seat Cordoba SX GTi.n koeajoon pariksi päiväksi, ja olen huomannut sellaista ongelmaa että auto ei välillä kestä kunnolla kaasua kylmänä.
Pienellä kaasulla toimii ok, mutta kun kaasua lisää, tuntuu kuin kone tukehtuisi. kiihtyy toooodella hitaasti, ja välillä jopa putkessa paukahtaa. Eli kovasti kuullostaisi että saa joko liikaa soppaa, tai sytty ei pysy mukana. Hassu yksityiskohta on se, että kun kierrokset nousee 4500 niin vika katoaa samantien. Heti kun kierrokset putoavat alle 4500 niin ongelma jatkuu.
Kun kone lämpeää normaalilämpöön, ongelma katoaa täysin.
Itsellä ei ole VAG.eista pahemmin kokemusta, joten ajattelin kysellä täällä josko noissa on jotain tyyppivikoja jotka vois tommosen aiheuttaa..?
Tänään oli tarkotus lukasta vikakooditkin jos se valottas asiaa.
Edittiä:
Noniin, äsken vähän kiireessä kirjottelin joten en ehtiny ihan kaikkea mahdollista inffoa antamaan.
Autoon on vaihdettu vastikään uusi virranjakaja, tulpat ja tulpanjohdot. (Liekkö edellinen omistaja koittanu korjata vikaa noilla)
Autoon on myös vaihdettu VV-suodatin, ja siinä yhteydessä ilmamassamittari patentoitu imuputkeen kiinni. Eka epäilin että liekkö mittari saa vääriä arvoja kun ei ole vakiopaikallaan, ja sekoilu johtuis siitä, mutta toisaalta moottorin luulisi silloin oireilevan myös lämpimänä/kuumana..?
Kaveri tuossa kertoili että ainakin 1.8T koneellisissa on jotain lämpötila-antureita menny suht paljon, ja sellainen vika aiheuttaa samantyyppistä sekoilua, joten sitä tässä tällähetkellä epäilen..
Yritin tossa ettiäkkin inffoa, mutta ei oikein sattunu silmään mitään tähän viittaavaa.
Kiitokset jo etukäteen avusta, jos joku osaa vinkata oikeeseen suuntaan!
ABF kone hyytyy kylmänä, tyyppivikoja?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 83
- Liittynyt: 6.8.2009 15:33
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa