Kiihdytystehot häviää (Audi A3 1.8t).

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Temezy
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.10.2009 19:39

Kiihdytystehot häviää (Audi A3 1.8t).

ViestiKirjoittaja Temezy » 9.10.2009 20:03

Pahoitteluni mikäli tästä samaisesta aiheesta löytyy jo keskusteluja. Itse en haun kautta löytänyt.

Eli ongelmana Audi a3 1.8t, kiihdytystehot katoaa joskus reilumman kiihdytyksen jälkeen. ESP valo syttyy(välillä) ja tuntuu että ahtopaineet ei nouse enää normaalisti. Kaikki tämä korjaantuu auton uudelleenkäynnistyksellä.

Vikakoodit luettiin jakopäähihnan vaihdon yhteydessä. Niitä löytyi kaksi:

P1297 Yhteys turboahdin - kaasuläppä
Paineen Pudotus

P0103 Ilmamassamittari
Impulssi liian korkea

Autoon vaihdettiin uusi ilmamassamittari. Vielä tarvittaisiin apua tuon ylemmän vikakoodin kanssa.
Eli kyseessä ilmeisesti jonkinsortin ahtovuoto? Mahtaakohan ongelma olla hukkaportissa? Itse olen ikävä kyllä vielä täysin aloittelija näiden asioiden kanssa. Enkä osaa käytännössä tehdä asialle mitään muuta kun viedä sen huoltoon tai jonkun osaavan autosepän luokse ihmeteltäväksi. Hyvät neuvot olisivat tarpeen ettei tule turhasta ihmettelystä ainakaan missään huoltamossa maksettua.
Auto on myös lastutettu edellisen omistajan osalta ruotsissa, mikäli tästä tiedosta jotain apua on.

Kiitoksia jo etukäteen!
Viimeksi muokannut Temezy, 11.10.2009 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 11.10.2009 10:49

Auttaisi jos olisi tiedossa vikakoodin numero, jolla voisi päästä koodin mahdollisiin syihin hieman tarkemmin, mutta viittaisi nimenomaan ahtovuotoon.

EDIT: tässä vielä Ross-techin sivuilta, en ole varma onko kyseessä juuri sama vikakoodi, mutta ainakin vaikuttaisi oikealta.

17705/P1297/004759 - Pressure Drop between Turbo and Throttle Valve (check D.V.! huom! Diverter Valve eli bypass)
Possible Symptoms
Power Loss
Possible Causes
Leaking hoses and/or pipes between components
Check Boost Pressure Control Valve (N249)
Possible Solutions
Check hoses and/or pipes between components
Check / Replace Boost Pressure Control Valve (N249)
Check / clean Throttle Valve, do Throttle Body Alignment
Special Notes
Did anyone fitted an extra (wrong) dump valve?
Viimeksi muokannut Jimme, 11.10.2009 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Temezy
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 9.10.2009 19:39

ViestiKirjoittaja Temezy » 11.10.2009 12:02

Aivan. Unohdinpahan ne tuohon laittaa.

Ensimmäisen vikakoodin numero on P1297 ja ilmamassamittarin on P0103.
Editoin ne tuohon alkuperäiseenkin tekstiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa