Outo nakutus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Funkki
-
Viestit: 48
Liittynyt: 1.10.2008 20:14

Outo nakutus

ViestiKirjoittaja Funkki » 2.10.2009 11:53

Moikka

Ajelin kotiinpäin muutama päivä sitten kun golffi alkoi yhtäkkiä nakuttaa oudosti.
Auto on 16v gti golffi vuosimallia 87.

Tulin oikein vauhilla kunnes yhtäkkiä huomasin aivan helvetinmoisen nakutuksen kun lähin kiihdyttää mutkasta ulos.
Pysäytin samantien ja annoin käydä tyhjäkäynnillä röökin ajan, vaikutti ihan normaalilta.
Lähdin siitä sitten kiihdyttää pois ja taas alko aivan älytön nakutus kiihdytyksessä.
Pysäytin taas ja sammutin auton, katoin öljyt ja huomasin että öljyt oli vähissä mikä oli sinänsä jo vähän kummaa koska olin juuri täyttänyt viikkoa ennen.

Mikään merkkivalo ei palanut ja lämmöt jne. näytti normia eli ajoin rauhallisesti himaan.

Seuraavana päivänä se ei meinanut lähtee olleenkaan käyntiin, helvetinmoinen nakutus kun kierrätti ja kävi todella epätasaisesti ja öljyt oli aivan tikun alakantissa.

Tuo nakutus on todella kumman kuulosta, ikään kun joku metalli pala löisi venttiilikantta kun kierrättää, oikein voimakas nakutus joka tulee pelkästään kun kiihdyttää/kierrättää.

Avasin jokataupauksessa venttiilikannen eikä sieltä löytynyt mitään ihmellisempää, kaikki kunnossa ja öljyä oli oikein kunnolla.

Tehot on tallella mutta nykii myös kummasti.

Mistä tämä nakutus ja ylipäätään huono käynti voi johtua?

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 2.10.2009 16:03

Corradossa tuon tyylinen ääni vain kiihdyttäessä/kierrättäessä johti lopulta 1. pytyn kiertokangen laakerien disintegroitumiseen. Mulla tosin sytytti merkkivalon ja summeri huusi kuin viimeistä päivää.. onneksi on kohta jo kunnossa taas.. :)

Funkki
-
Viestit: 48
Liittynyt: 1.10.2008 20:14

ViestiKirjoittaja Funkki » 2.10.2009 16:08

Siinä jo vähän isompi remppa.. :/

Kasetti
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2005 20:13

ViestiKirjoittaja Kasetti » 2.10.2009 16:11

Ota oljypohja irti ja tutki onko siellä pientä kuparin/messinginväristä lastua. Jos on, niin kiertokanki-/kampiakselin hiomishommiksi menee..

zau
-
Viestit: 24
Liittynyt: 31.3.2009 20:29

ViestiKirjoittaja zau » 11.10.2009 11:22

Kuulostaa aika tutulta itsellä meni pari kolme kuukautta sitten uus korisesta Jetasta kiertokangen laakerit ja oire oli aikalailla sama eikun öljypohjaa irti ja katsomaan tarviiko koneistaa kampuraa ,itse selvisin melkeimpä säikähdyksellä kun ei ollut kampura vaurioitunut..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa