Golf 1.8 -92 abs koneella tyhjäkäyntiongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

LoLDanzig
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2009 10:24

Golf 1.8 -92 abs koneella tyhjäkäyntiongelma

ViestiKirjoittaja LoLDanzig » 4.9.2009 10:34

Mulla ois tommonen peli, tarvis vähän apua vian etsimiseen. Eli kone ei käy kunnolla tyhjäkäynnillä, 3. pytty ei toimi välillä ollenkaan. Kun auto on lämmin niin tyhjäkäyntikierrokset lähenee 2000rpm. sytytyspuolella ongelma ei ole olen vaihtanut autoon tulpat, tulpanjohdot olen testannut ei oo vikaa, virranjakajankannen ja pyörijän olen vaihtanut, sekä hall-anturin.
Huohottimen letkussa ei ole vikaa ja sen tehostajalta tulevan letkun olen testannut ei vuotoja.
Alkaa kohta meneen hermo ton kans, ois kiva saada joltain neuvoja, mistä vois seuraavaaksi alkaa vikaa etsimään.

LoLDanzig
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2009 10:24

ViestiKirjoittaja LoLDanzig » 6.9.2009 17:57

Autoon vaihdettua myös se ilmusarjan ja 1-pistesuihkun välinen kumitiiviste, ei vaikutusta käyntiin. Vikakoodit olen myös lukenut, valitti imuilmanlämpötila-anturia. Anturi korjattu ja koodit nollattu. ei vaikutusta käyntiin. Auto käy edelleen vain kolmella tyhjäkäyntiä. Autoon myös vasta vaihdettu lämpötila-anturi, sekä öljyt ja suodatin vaihdettu.

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 6.9.2009 21:51

Puristukset mittaamaan seuraavaksi. Varsinkin jos vika rajottuu vielä lähinnä tuohon 3 pyttyyn niin ei oikein nuo imuvuodotkaan voi moista tehdä. Sekä jos syttypuolikin toimii normaalisti.

golf99
-
Viestit: 12
Liittynyt: 29.12.2008 20:49

ViestiKirjoittaja golf99 » 8.9.2009 13:17

voi olla öljypumppu tuottaa likaa painetta jää ventiili kantamaan! mittaa öljynpaineet! itellä ei käyny kylmänä kakkospytyllä olenkaan vasta kun öljy oli ihan lämmintä niin rupes käymään kun öljynpaine tippu!

LoLDanzig
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2009 10:24

ViestiKirjoittaja LoLDanzig » 1.10.2009 13:22

No niin vihdoin vika löyty, se oli imusarjan tiiviste joka vuotaa. Vieläkö sais ton moottorin takasin kasaan, niin sais varmuuden että se oli se tiiviste jonka takia 3. putty ei toimi. Ei muuten ollu mikään helppo homma saaha tota imusarjaa irti, oli pakko ottaa koko kansi irti. Kiitoksia kaikille viestiini vastanneille.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 1.10.2009 15:36

Hyvä että vika löytyi.

Ei muuten ollu mikään helppo homma saaha tota imusarjaa irti, oli pakko ottaa koko kansi irti.

Mikäs siellä nyt niin ahdisti ?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 1.10.2009 17:51

Annas kun arvaan: ne pari-kolme kuusiokolopulttia, jolla imusarja tulee kiinni...?

LoLDanzig
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2009 10:24

ViestiKirjoittaja LoLDanzig » 7.10.2009 19:12

No niin moottori on taas kasattu, mutta konttorilta tuli hylätty päästöjen takia. Arvot tyhjäkäynnillä ok, mutta päästöt kierroksilla co% 0,45 co2 14.4 hc ppm 520 ja o2 0,83 lambda 1.00
Auto käy nyt kaikilla pytyillä, mutta röpöttää ja niinku pätkii lievästi. Oisko se sitten seuraavana lambdan vaihto tai jotain. Vai mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan? Mitään vuotoja ei moottoripuolella ole ja sytytyspuoli on kunnossa.

LoLDanzig
-
Viestit: 5
Liittynyt: 4.9.2009 10:24

ViestiKirjoittaja LoLDanzig » 7.10.2009 20:41

Luin taas vikakoodit autosta ilmoitti ainoastaan tyhjäkäyntimoottoria. Voisko olla vaikutusta noihin päästöihin/pätkimiseen kaasulla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa