Mitä tulppia viritettyyn KR:ään?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

Mitä tulppia viritettyyn KR:ään?

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.10.2009 20:35

Velipojan KMS ohjattu KR räkii tulppia tiiviiseen tahtiin, kylmäkäyntirikastus tuntuisi olevan raikkaasti reipas :D tällä hetkellä Bosch 4-kärkiset FR56 jotka moottorinohjauksen asentanut firma (TuningWorld) sinne on sopiviksi katsonut. 5000km ja 3settiä tulppia kyrvähtänyt. Nyt alkaa riittää, voisi koittaa jotain muuta mutta mitä..
Speksit moottorista:
11.6:1 puristukset
1870cm3
288ast 11.6mm
läppikset+jakajaohjattu sytkä
Bosch punainen puola
220hp/240Nm

Onko foorumilaisillla antaa vinkkiä tulpista esim KR tai ABF:stä vaikkapa rallikäytössä? Ongelmat tulee aina kylmäkäynnistyksessä, tuntuu saavan liikaa, rikastusta pienennetty jo kertaalleen.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 4.10.2009 20:59

Ei mitkään tulpat sielä kestä ellei saa seoksia kohdalleen. Miksi taas kerran pitää yrittää korjata vikaa eikä sen vian aiheuttajaa, kerran kun se on jopa todettu että käy liian rikkaalla.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 4.10.2009 23:21

Vittu että auttoi paljon, jos ei ole mitään neuvoa antaa niin turpa kiinni.

Oettinger
-
Viestit: 115
Liittynyt: 29.4.2006 12:04

ViestiKirjoittaja Oettinger » 4.10.2009 23:34

Käsittääkseni MikaJ neuvoi mitä kannattaa tehdä. Ei varmaan tuolla asenteella saa kuin paskaa niskaa. Toivottavasti menee tulppia entiseen tapaan *peukkua*

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 5.10.2009 0:04

jyri.h kirjoitti:Vittu että auttoi paljon, jos ei ole mitään neuvoa antaa niin turpa kiinni.

Ja kusipäisimmän foorumikäyttäjän titteli siirtyy Williamilta jyri.h:lle. Onnea voittajalle! d8)

taggis
-
Viestit: 1691
Liittynyt: 8.8.2006 20:55

ViestiKirjoittaja taggis » 5.10.2009 6:36

No jos ei niitä seoksia halua kuntoon laittaa niin seuraavaksi toimivin ratkaisu saattaa olla kumitulppa takaluukun pyyhkimenreikään ja kovaa ajoa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 5.10.2009 10:21

Antoiko joku vastausta kysymykseeni?

Seokset täytyy saada kohdalleen, se on selvä, enhän mä sitä kysynyt.

Anteeksi vaan kaikille

Mika B
-
Viestit: 382
Liittynyt: 5.1.2007 10:38

ViestiKirjoittaja Mika B » 5.10.2009 10:36

Kysymys oli:
Mitä tulppia viritettyyn KR:ään?

Johon vastaus:
Ei mitkään tulpat sielä kestä ellei saa seoksia kohdalleen

MikaJ:n kokemuksen tuntien (projektikertomusten pohjalta) en kyseenalaistaisi vastausta.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 5.10.2009 10:49

Kerro eteenpäin sitten jos löydät jotkut tulpat mitkä kestävät hajoamatta liian rikkaan seoksen, itselleni ei ole vielä vastaan sellaisia tullut. Itse olen aina tupannut korjaamaan sen seoksen.

Samassa autossa varmaan jumittuneet iskunvaimentajat on korjattu jousitetulla penkillä ;)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.10.2009 11:59

^nauratti!

Totta, jos seoksia on aikomus ohentaa entisestään niin kokeilkaapa vaikka ihan samanlaisia tulppia sen operaation jälkeen. Jos vaikka pysyis ehjänä.

Äläkä vain mitään "kärjettömiä" Briskejä laita (saako semmoisia edes enää)
Itellä olis joskus vakio KR:ssä semmoiset muutaman tuhannen kilometrin ajan kunnes alkoi kiihdyttäessä röpöttää 5000rpm jälkeen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa