vag 1,8t vaijeri vai sähköinen kaasu?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gölf
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.2.2008 14:32

vag 1,8t vaijeri vai sähköinen kaasu?

ViestiKirjoittaja gölf » 4.1.2009 14:23

olen tässä miettinyt että onko virityksen kannalta väliä/eroa onko autossasi sähköisesti ohjattu kaasu vai vaijeri kaasu?

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 4.1.2009 16:45

Varmasti samat tehot saa kummallakin jos kaasuläpän halkaisija vaan on sama, vai mitä tässä haetaan.

gölf
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.2.2008 14:32

ViestiKirjoittaja gölf » 7.1.2009 7:39

juuri tätä hain kiitos paljon!

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 10.1.2009 0:51

sähkökaasuhan on kuitenkin erittäin paljon coolimpi :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 10.1.2009 4:29

Varmasti se viileämpi, mutta onko jommalla kummalla jotain erityisiä rajoitteita toisiinsa verrattuna?

Piponen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.12.2008 19:03

ViestiKirjoittaja Piponen » 10.1.2009 23:57

Yksi sähköosa lisää mikä voi hajota :D

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 11.1.2009 5:19

Eikä saa vakkaria pelkällä viiksen vaihdolla ja vag-comilla :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.1.2009 9:03

Olisin ymmärtänyt niin, että vaijerikaasullisella päästään hivenen suurempiin teholukemiin ja olisi käyttäjä ystävällisempi.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 11.1.2009 9:19

Minä taas olen käsittänyt ihan eri lailla..

Itellä ja kaverilla oli säskökaasulliset Passatit joskus ja tuntu että olivat lastutettuna pirteempiä kuin vastaavat vaijerikaasulliset mallit..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 11.1.2009 13:10

Murre varmaan tarkotti vähä rajumpaa viritystä kuin pelkkää lastua.

Itsellä jotenkin kanssa muistikuva että vaijerikaasullisen ecun kanssa päästään isompiin tehoihin ilman että tarttee vaihtaa johokin muuhun ohjainlaitteeseen, syytä en muista.

Sallinen
-
Viestit: 440
Liittynyt: 23.7.2003 11:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sallinen » 11.1.2009 20:45

Syy lienee vaijerikaasullisen ja sähkökaasullisen erilainen kuormitusarvon laskenta. Raja tulee nopeammin vastaan sähkökaasumotronicissa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 11.1.2009 23:16

MikaJ olet oikeassa, tarkoitin juurikin ihan muuta kuin pelkkää lastuttamista ilman suuria ahdin yms muutoksia!

lepi09
-
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2009 15:51

ViestiKirjoittaja lepi09 » 1.10.2009 12:09

Onko "normikäytössä" väliä kumpi kaasu on? Kannattaako ehdottomasti ostaa sellainen yksilö, jossa on sähkökaasu?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 1.10.2009 13:25

No ehdottomasti ja ehdottomasti. Se sähkökaasullisen kaasuläppäyksikkö on hajoava osa sekin, uusi maksaa yli 700 euroa. Vaijerikaasulliseen taas saa uuden kaasuläppäyksikön alle puolella tuosta...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa