vakionopeuden säädin ei toimi (golf 5)
Valvoja: ffp jäsenet
vakionopeuden säädin ei toimi (golf 5)
Eli lopetti vakionopeuden säädin toimintansa ihan yllätteän moottoritiellä.
Hidastin jarrulla, kun eteen tuli siltatyömaa. Kun pääsin ohi työmaasta aloin kiidyttämään normaalisti ja kun saavutin reilu 120km/h nopeuden kytkin vakionopeuden säätimen päälle, mutta se ei kytkeytynytkään. Tällöin huomasin, että myös koelaudan merkkivalo oli sammunut joka kertoo, että vakionopeudensäädin on ON asennossa eli sitä pystyy käyttämään.
Kun sammutin auton illalla ja käynnistin uudestaan syttyi valo taas palamaan. Tosin kun aloin ajamaan niin se sammui melkein heti. Aamulla ei enään valo syttynyt ollenkaan palamaan edes käynnistyksen yhteydessä.
Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Missä mahtaa olla vakionopeudensäätimen sulake (ei löytynyt ohjekirjasta)
Hidastin jarrulla, kun eteen tuli siltatyömaa. Kun pääsin ohi työmaasta aloin kiidyttämään normaalisti ja kun saavutin reilu 120km/h nopeuden kytkin vakionopeuden säätimen päälle, mutta se ei kytkeytynytkään. Tällöin huomasin, että myös koelaudan merkkivalo oli sammunut joka kertoo, että vakionopeudensäädin on ON asennossa eli sitä pystyy käyttämään.
Kun sammutin auton illalla ja käynnistin uudestaan syttyi valo taas palamaan. Tosin kun aloin ajamaan niin se sammui melkein heti. Aamulla ei enään valo syttynyt ollenkaan palamaan edes käynnistyksen yhteydessä.
Onko muilla ollut samoja ongelmia?
Missä mahtaa olla vakionopeudensäätimen sulake (ei löytynyt ohjekirjasta)
Hyväksikäytän tätä iänvanhaa kysymystä, sillä nyt olisi sama vaiva.
Kyseessä siis V-koppainen Golf, ja vakionopeudensäädin pimeni sen verran reilusti että mittaristoon ei edes syty vakkarin merkkivaloa.
Osaisiko joku ohjeistaa mistä voisi etsiä mahdollista vikaa? V-koppaisessahan vakkari taitaa olla jo sitä luokkaa että asennetaan viiksi + konffataan boksi eli ulkoisia sulakkeita tms. ei ole?
Kyseessä siis V-koppainen Golf, ja vakionopeudensäädin pimeni sen verran reilusti että mittaristoon ei edes syty vakkarin merkkivaloa.
Osaisiko joku ohjeistaa mistä voisi etsiä mahdollista vikaa? V-koppaisessahan vakkari taitaa olla jo sitä luokkaa että asennetaan viiksi + konffataan boksi eli ulkoisia sulakkeita tms. ei ole?
Mulla temppuili Touranissa samalla lailla jos joutui jarrulla tappamaan vakkarin, niin eipä enää tarttunutkaan nopeuteen. Virran sammuttaminen korjasi vian kunnes seuraavan kerran joutui jarrulla katkaisemaan cruisen. Ensin uusittiin viiksi, ei vaikutusta, sitten jarrupoljinkatkaisin ja ongelmat harventuivat ja lisäksi ajoittain vakkari ei käynnistyksen jälkeen ollutkaan aktiivisena eikä valo palanut. Ohjauspylväsohjainlaitteen vaihtaminen lopetti kaikki ongelmat, nyt 4kk menty ilman ongelmia.
Mikä siinä viiksessä hajoaa?
Ymmärtääkseni se on passiivinen laitos, eli pari painonappia ja liukukytkin?
Pettääkö siinä kytkimet? vai onko johdot poikkeamassa?
Omassani on ollut myös tuota että mittariston merkkivalo sammuu ja palautuu uudelleen käynnistyksellä, muutaman kerran huomasin sammumisen kun käytin vilkkua, joten olisiko ne johdot menossa?
Onko tuo viiksi purettavissa, vetäsis vaan uudet johdot, euro plus omatyö?
Ymmärtääkseni se on passiivinen laitos, eli pari painonappia ja liukukytkin?
Pettääkö siinä kytkimet? vai onko johdot poikkeamassa?
Omassani on ollut myös tuota että mittariston merkkivalo sammuu ja palautuu uudelleen käynnistyksellä, muutaman kerran huomasin sammumisen kun käytin vilkkua, joten olisiko ne johdot menossa?
Onko tuo viiksi purettavissa, vetäsis vaan uudet johdot, euro plus omatyö?
Syytä hajoiluun en tiedä, saa kait tuon jotenkin purettua mutta liimattu se taitaa olla. Varaosana uusi viiksi ei maksa montaa kymppiä, lisäksi tuon irroittamisen jälkeen joutuu yleensä opettamaan vag-comilla tai vastaavalla ohjauspylväsohjainlaitteelle uudet ohjearvot joten en ainakaan itse viitsisi vaivautua tekohengittämään vanhaa osaa.
Ymmärrän ettei viikseä tartte sopeuttaa jos autossa on vakkari ennestään, mutta mulla hävittää aina ohjauskulma-anturin ohjearvot kun käyttää rattiakselin ohjainlaitteen löysällä että saa tuon viiksen vaihdettua. Saatko sen viiksen irti sillattis ettei tartte tuota ohjainlaitetta löystää lainkaan?
Kai me puhutaan samasta autosta, Golf5 ja vastaavat?
Kai me puhutaan samasta autosta, Golf5 ja vastaavat?
Ongelma Passat 2.8 syncro variant.
Minulla olisi sellainen ongelma että vakionopeuden säädin alkoi pikkuhiljaa katkoa nopeutta, eli alkoi pomppia pois päältä. Nyt sitten ei lähde ollenkaan päälle.
Mitähän epäilisitte ongelmaksi?
Itsellä kävi mielessä joku anturi vika, mutta missä nämä anturit sijaitsevat?
Mitähän epäilisitte ongelmaksi?
Itsellä kävi mielessä joku anturi vika, mutta missä nämä anturit sijaitsevat?
Nyt kun tämä taas nousi pintaan, mitäs tuo vaatii jos haluaa tuon viiksen vaihtaa uuteen?
Olen yrittänyt googlata ja surffata, onko niin että pitää:
- irroittaa turvatyyny
- irroittaa ratti
- purkaa suojamuovit
- irroitaa joku kehä
- tiputtaa ohjainyksikkö?
- vaihtaa viiksi
ja sama toistepäin
Kauanko tuohon menee, mikä on vaikeusaste?
Paljonko säästin (jos mitään en rikkonut/tuhonnut).
Potilas on 2006 Golf Plus, mittariston valo syttyy ja palaa niin kauan kun en koske viikseen, joten epäilykseni on johdoissa.
Olen yrittänyt googlata ja surffata, onko niin että pitää:
- irroittaa turvatyyny
- irroittaa ratti
- purkaa suojamuovit
- irroitaa joku kehä
- tiputtaa ohjainyksikkö?
- vaihtaa viiksi
ja sama toistepäin
Kauanko tuohon menee, mikä on vaikeusaste?
Paljonko säästin (jos mitään en rikkonut/tuhonnut).
Potilas on 2006 Golf Plus, mittariston valo syttyy ja palaa niin kauan kun en koske viikseen, joten epäilykseni on johdoissa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa