ARL Golffi kyseessä.
Käytin viime viikolla öljynvaihdossa, uutta öljyä luruteltiin 4,5l tilalle uuden suodattimen kanssa.
Tänään katsoin mittatikusta ja näytti olevan n. 1cm yli normaalin keskirajan. Huoltsikalla tätä sit pohdittiin ja otettiin 0,5l pois, jos oliskin vahingos tullut liikaa lisättyä epähuomios. Mittatikussa öljynpinta asettui oikealle kohdalle nyt.
Myöhemmin tarkastin jäähtyneestä koneesta tason, ja oli jo noussut tästä selvästi, n. 5mm yli keskirajan.
Tarkkaillaan vielä tilannetta miten kehittyy, mutta onko mahdollista että öljyn joukkoon pääsisi löpöä tai jäähdytinnestettä?
Moottoriöljyn pinta nousee mittatikussa
Valvoja: ffp jäsenet
En tiedä millainen tuossa koneessa on öljypohjan irroitus mutta itse sen kyllä tekisin jos on niinkin helppo kuin jokaisessa vastaan tulleessa VAG-kulkineessa. Näkee heti ainakin sen että onko jäähdytysnesteet ja öljyt sekaisin, välttämättä kun ei venttiilikopan irroituksella näe.
Ja samalla voi toki tehdä ns. sormitestin öljylle ja vertaa sitä varmasti ei-diisselöityneiseen öljyyn. Eron periaatteessa kyllä huomaa melko helposti.
Ja samalla voi toki tehdä ns. sormitestin öljylle ja vertaa sitä varmasti ei-diisselöityneiseen öljyyn. Eron periaatteessa kyllä huomaa melko helposti.
bensan määrän lisääntyminen
Moi
Itselläni oli scirocossa aikoinaan sama ongelma. Tulin siihen tulokseen että kone on niin VÄLJÄ että moottoriöljyn sekaan sekoittui bensaa kun kone kävi. Varmaankin valui sylinterin seinää pitkin.
Öljy myös haisi bensalle. En uskaltanut enää koneella ajella. Jos on käyntihäiriöitä ym. niin haistelepa miltä öljy haisee ja lopeta ajo ennenkuin possahtaa=)
edit: siis kyseessähän olikin diisseli eikä bensa mutta sen toteaminen hankalampaa
Itselläni oli scirocossa aikoinaan sama ongelma. Tulin siihen tulokseen että kone on niin VÄLJÄ että moottoriöljyn sekaan sekoittui bensaa kun kone kävi. Varmaankin valui sylinterin seinää pitkin.
Öljy myös haisi bensalle. En uskaltanut enää koneella ajella. Jos on käyntihäiriöitä ym. niin haistelepa miltä öljy haisee ja lopeta ajo ennenkuin possahtaa=)
edit: siis kyseessähän olikin diisseli eikä bensa mutta sen toteaminen hankalampaa
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Aamulla katsoin yön seisoneesta koneesta että öljy oli mittatikussa valunut keski- ja alarajan välille. Myöhemmin kun moottori oli lämmennyt, oli öljyn raja taas noussut mittatikun "A-tasolle", eli keskialueen yläpuolelle, jolloin manuaalin mukaan öljyä ei enää saa lisätä.
En pysty hajun perusteella itse sanomaan olisiko joukossa diisseliä. Kuinkas tämä olisi todettavissa käytännössä? Näyte labraan koeputkessa? :P
Corvette, mainitsit tästä tandempumpusta. Mikä on ko. pumpun tehtävä moottorissa, ja onko tämä miten vaihdettavissa/korjattavissa jos aiheuttaa ko. ilmiön? Kuinka todeta onko tandempumppu viallinen/aiheuttaja?
En pysty hajun perusteella itse sanomaan olisiko joukossa diisseliä. Kuinkas tämä olisi todettavissa käytännössä? Näyte labraan koeputkessa? :P
Corvette, mainitsit tästä tandempumpusta. Mikä on ko. pumpun tehtävä moottorissa, ja onko tämä miten vaihdettavissa/korjattavissa jos aiheuttaa ko. ilmiön? Kuinka todeta onko tandempumppu viallinen/aiheuttaja?
Tandempumppu tekee esipaineen pumppusuuttimille, kyseinen kilke löytyy siitä sylinterikannen päästä.
Pumppu on vaihdettavissa/korjattavissa. Voi olla että selviää pelkällä tiivisteen vaihdolla.
Volsulta löytyy oma laite tuohon tandempumpun testaukseen, mutta kyllähän tuohon voi itsekkin väsäillä laitteen jolla tota paineistaa.
Tarkista myös naftasuodin, siellä saataa olla öljyä jolloin suodatin sisältä aivan musta.
Pumppu on vaihdettavissa/korjattavissa. Voi olla että selviää pelkällä tiivisteen vaihdolla.
Volsulta löytyy oma laite tuohon tandempumpun testaukseen, mutta kyllähän tuohon voi itsekkin väsäillä laitteen jolla tota paineistaa.
Tarkista myös naftasuodin, siellä saataa olla öljyä jolloin suodatin sisältä aivan musta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa