Moro, nyt olis semmonen ongelma mk2:sen kanssa (1.6l -90) että se heittää vedet paisarin kautta ulos.
Autoon on juuri tehty kansiremppa se takia kun oli heittänyt tavarat ulos.
Nyt kuitenki kansi kai "ok" mutta kun laitetaan jäähärit sisään ja ruvetaan ilmaamaan järjestelmää niin paisarista nousee nesteet ulos kun lämpömittari noin puolessa välissä, flekti ei lähde vielä ainakaan tässä vaiheessa päälle, eikä lämpöjen varoitusvalo pala.
Missä kohtaa lämmöt on normaalit, kun autossa ei oo lämpöasteikkoa tai punarajaa..?
Mites toi järjestelmän ilmaaminen? Ite käytin autoo paisarin korkki auki et tulis ilmat pihalle mut niin tulee sitte nesteetki ku lämmöt on puolivälissä, onko oikea tapa?
Kokeiltiin ottaa termari pois mutta ei vaikutusta.
Ala ja ylävesiletkut on molemmat kuumia että tuntus ainaki tavaran kiertävän.
Autossa on muutakin vikaa, ei lähde kunnolla käyntiin ja kun lähtee joutuu hetken pumppaamaan kaasua että pysyy käynnissä ja tämän jälkeen tyhjäkäynti kierrokset 2000-3000. Autossa Pierburg 2EE kaasari.
Toiminut kuitenkin ennen kansiremonttia.
Kiitos jo etukäteen kaikille auttajille.
Mk2 1.6 -90 Heittää vedet paisarin kautta ulos.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Käyntiongelmiin vinkkejä täältä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=121565
Joku johto jäänyt irti tai löysälle, vaurioitunut tms.
Lämpömittari näyttää normaalisti noin puoliväliä, mulla puhallin käynnistyi hieman yli puolenvälin. Punaista aluetta mittarissa ei ole, mutta punaisen valon pitäisi syttyä kun ollaan punaisella.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=121565
Toiminut kuitenkin ennen kansiremonttia.
Joku johto jäänyt irti tai löysälle, vaurioitunut tms.
Lämpömittari näyttää normaalisti noin puoliväliä, mulla puhallin käynnistyi hieman yli puolenvälin. Punaista aluetta mittarissa ei ole, mutta punaisen valon pitäisi syttyä kun ollaan punaisella.
Vitsi ku ois joku kuva vielä mistä sais vähän katottu mitä kuuluu mihinki kohtaan tota kaasaria, ku ostettiin toi tollasena ja ei oikeen tiiä mitä edellinen omistaja on duunannu :D
Mut luulis kyl et kaikki on paikoillaan ku se käy tosin kyllä korkeilla kierroksilla.
Käyntiin lähtee tosiaan helpommin ku pistää sen läpän kiinni mikä on kaasarin päällä, muuten se lyö liekkiä siitä reiästä :D
Mut luulis kyl et kaikki on paikoillaan ku se käy tosin kyllä korkeilla kierroksilla.
Käyntiin lähtee tosiaan helpommin ku pistää sen läpän kiinni mikä on kaasarin päällä, muuten se lyö liekkiä siitä reiästä :D
Okei eli siis tota kakkista ei tarvii ilmata?
Ei tarvitse. Tölkki pitää ilmata.
Toiminut kuitenkin ennen kansiremonttia.
Kun kaasari on ollut irti, ensimmäinen vikapaikkaepäily on kaasarin ja imusarjan välinen kumilaippa jossa on imuvuoto. Sitten on 28 muuta vikakohtaa, bensamiehet tietää. Ootko koittanut hakua?
Mitäs haittaa voi olla että otettiin 2ee kaasarista irti (http://www.esvj.be/websites/mk2_golf_je ... ands30.gif) toi nelos osa ja säädettiin kaasuvaijerista tyhjäkäynti noin 1000kierrokseen. Nyt toimii muutenkin ihan hyvin.
Mikä tuota nelos osaa ohjaa kuin ei oikein tuntunut toimivan?
Mikä tuota nelos osaa ohjaa kuin ei oikein tuntunut toimivan?
Se haitta ainakin, että kylmäkäynnistysten yhteydessä käytettävä korotettu tyhjäkäynti puuttuu. Veikkaanpa myös, ettei se tyhjäkäynti enää kaikissa lämpötiloissa pysy siellä 1000rpm:ssä.
Osa nro 4 säätää tyhjäkäyntikierroksia kaikenlaisten antureiden perusteella ja tietokoneboksin ohjaamana. Tyhjäkäyntikierrosten lisäksi ko. mötikkä laskee kaasuläpän kiinni viiveellä moottorijarrutuksissa. 2e-e -kaasarissa myös polttoaineensyöttä katkaistaan moottorijarrutusten yhteydessä, joten voipi olla ettei enää toimi yhtä jouhevasti kuin ennen, veikkaan että tuo moottorijarrutusten viivästely liittyy juurikin tuohon syötön katkaisuun.
Edelleenkin tämän topikin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=121565
Linkkien takaa löytyy kuvia ja ohjeita ko. laitteeseen. Myös kytkentäkaavio löytyy.
E: Jos laite on rekisteröity vähäpäästöiseksi, saattaapi katsastuksessa tulla ongelmia.
Osa nro 4 säätää tyhjäkäyntikierroksia kaikenlaisten antureiden perusteella ja tietokoneboksin ohjaamana. Tyhjäkäyntikierrosten lisäksi ko. mötikkä laskee kaasuläpän kiinni viiveellä moottorijarrutuksissa. 2e-e -kaasarissa myös polttoaineensyöttä katkaistaan moottorijarrutusten yhteydessä, joten voipi olla ettei enää toimi yhtä jouhevasti kuin ennen, veikkaan että tuo moottorijarrutusten viivästely liittyy juurikin tuohon syötön katkaisuun.
Edelleenkin tämän topikin:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=121565
Linkkien takaa löytyy kuvia ja ohjeita ko. laitteeseen. Myös kytkentäkaavio löytyy.
E: Jos laite on rekisteröity vähäpäästöiseksi, saattaapi katsastuksessa tulla ongelmia.
Viimeksi muokannut SS, 2.9.2009 19:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa