Terve !
Tyhjäkäynti ongelmia näyttäisi olevan melkoisesti mulllakin...
Tässä omaa tarinaa:
Tyhjäkäynti jää korkealle n.2000rpm eikä tipu kaasuttelulla. Kierrokset saa ainoastaan pudotettua vaihteen kanssa noin 1000rpm:n johon ne sitten myös jää. Kunnnes lähtee liikkeelle ja antaa kaasua niin kierrokset jää "päälle" ja tyhjäkäynti taas 2000rpm...
Pitkään oli niin että kierrokset nousi tuonne 2000:n mutta pikku hiljaa laski 900:n kuitenkin jossain 1500-1600:n välillä tökkäsi ennen kuin laski 900:n...
Eroa ei juurikaan ole on sitten kylmä tai lämmin...
Kumilaippa oli haljennut joka tulee imusarjan ja ruiskukotelon väliin. Korjasin sen mutta tilanne on sama... Samalla putsasin/tarkastin koko mötin ja alipaine letkut joissa ei ollut mitään vikaa/vuotoja...
Joten mieleen tulis enää että tyhjäkäyntimoottori olisi sökönä. Onko sen hajoaminen yleinen vika näissä?? Vai osaisiko joku neuvoa tai tietäisikö joku vastaavaa jollain olleen joka olisi saanut auton kuntoon???? APUA, HJÄLP, HELP!!!!??
Täytyis toi ongelma saada nopeasti selville sillä katsastus aika menee umpeen ja muuten nätti auto nopeasti myytyä kun uusi auto on jo takapuolen alla...
Eihän tota noin saa katsastettua saatikka myytyä kannattavasti...?
Auto siis on golf III 1.8gl variant vm.1997 66kw ja ajettu 232tkm
Ps. olis myynnissä ;)
golf III 1.8 gl tyhjäkäynti korkealla
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhjäkäyntimoottorille toinen ääni.
Omassa koneessa vika esiintyi vielä eritoten lämpimällä koneella.
Tyhjäkäyntimoottorin vaihdon (jos meinasit vaihdella) jälkeen kannattaa nollata ohjausboksi, eli akun miinuskenkä viideksi minuutiksi pois, ja sen jälkeen ajaa boksi uudelleen sisään käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä niin kauan, että flekti alkaa puhaltaa. Tyhjäkäyntikierrosten pitäisi jossain vaiheessa prosessia laskea ja asettua oikeille uomille...
En tiedä mikä ruiskusysteemi golffissasi on mutta RP Jetassa näin ainakin.
Toi nollaus on muuten aika jännä juttu. Löysin vinkin joskus jostain pösö-foorumilta (monojet systeemejä niissäkin).
Omassa koneessa vika esiintyi vielä eritoten lämpimällä koneella.
Tyhjäkäyntimoottorin vaihdon (jos meinasit vaihdella) jälkeen kannattaa nollata ohjausboksi, eli akun miinuskenkä viideksi minuutiksi pois, ja sen jälkeen ajaa boksi uudelleen sisään käyttämällä konetta tyhjäkäynnillä niin kauan, että flekti alkaa puhaltaa. Tyhjäkäyntikierrosten pitäisi jossain vaiheessa prosessia laskea ja asettua oikeille uomille...
En tiedä mikä ruiskusysteemi golffissasi on mutta RP Jetassa näin ainakin.
Toi nollaus on muuten aika jännä juttu. Löysin vinkin joskus jostain pösö-foorumilta (monojet systeemejä niissäkin).
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa