Eli 1,8i Jetta 1-pisteruikalla (mono-jetronic) temppuaa tyhjäkäynnillä.
Kone käy kylmänä kuin unelma, tyhjäkäynti tasainen ja alle 1000.
Lämpöisenä, etenkin kun lämpimänä käynnistää koneen uudelleen, niin tyhjäkäynti nousee yli tonnin jopa yli 1500 rpm.
Jo vaihdettua, tai uutta osaa, tai toimivaa ovat
-sininen ja punainen anturi ylävesiletkun "mokkulasta"
-puola, tulpat, johdot, sytytysyksikkö
-alipaineletku jarrupainehommelista ja virranjakajan kannesta
-bensan ja ilmansuodatin
-tyhjäkäyntimoottori toimii jotenkin, eli ainakin säätelee tyhjäkäyntiä, mutta toimiiko just oikein?
Huomenna vaihtoon menee lambda ja loput alipaineletkut. Itse veikkaan nyt lambdaa,
MUTTA, kun huomenna ei toimi, niin mitäs sitten tehdään?
MonoJetin tyhjäkäynti kohollaan
Valvoja: ffp jäsenet
Monologi jatkuu
Ei auttanut lamdan vaihto, päinvastoin:(
Vaihdoin lambdan ja nyt auto hyytyy lämpimänä. Vedot katoaa kaasua painettaessa ja tasaisellakin kaasulla nykii vimmatusti. Tyhjäkäynti katoaa välillä kokonaan. Kylmällä koneella ei ole ongelmia.
Niin ja sama homma jatkui myös kun vaihdoin vanhan lamdan takaisin.
Luin vikakoodit, vastaus 2212, 1232, 2122 eli herjasi Hall-anturia (koska auto ei ollut käynnissä?), sekä kaasuläpän asentotunnistinta.
Onko jollakulla tietoa k.läpäntunnistimen arvoista, jotta voisin yleismittarilla tarkastaa toiminnan... Mistä uusi asentotunnistin?
Vaihdoin lambdan ja nyt auto hyytyy lämpimänä. Vedot katoaa kaasua painettaessa ja tasaisellakin kaasulla nykii vimmatusti. Tyhjäkäynti katoaa välillä kokonaan. Kylmällä koneella ei ole ongelmia.
Niin ja sama homma jatkui myös kun vaihdoin vanhan lamdan takaisin.
Luin vikakoodit, vastaus 2212, 1232, 2122 eli herjasi Hall-anturia (koska auto ei ollut käynnissä?), sekä kaasuläpän asentotunnistinta.
Onko jollakulla tietoa k.läpäntunnistimen arvoista, jotta voisin yleismittarilla tarkastaa toiminnan... Mistä uusi asentotunnistin?
Nyt sitten tällaista,
Joutokäyntinopeussäädin on kunnossa. käytin autoa säätimen liitin irti ja siitä johtuen oli tallentanut ton vikakoodin. Laitoin takasin paikalleen, nollasin vikamuistin, ajoin kierroksen (auto temppusi taas) ja luin koodit uudestaan. Nyt ei herjannu enää säädintä.
Edelleen herjasi kaasuläpän asentotunnistinta. Mittasin resistanssit ja olivat ihan järkeenkäypät... Onko rikki sittenkään? (Kiitos arvoista Mazamanille)
Nykiminen ja hyytyminen loppui kun laitoin takaisin aiemmin vaihtamani alipaineletkun virranjakajalta ruiskulle. vaihtamassani letkun pätkässä lienee ollut jotain vikaa. Lämpimänä kun kaasua painaa tiukasti ja sitten vapauttaa, auto sammuu.
Niin! Ja vanha lambda, joka koneessa nyt on kiinni toimii oikein. Mittasin jännitteen ja pyöri 0,4 ja 0,7 voltin välillä.
Joutokäyntinopeussäädin on kunnossa. käytin autoa säätimen liitin irti ja siitä johtuen oli tallentanut ton vikakoodin. Laitoin takasin paikalleen, nollasin vikamuistin, ajoin kierroksen (auto temppusi taas) ja luin koodit uudestaan. Nyt ei herjannu enää säädintä.
Edelleen herjasi kaasuläpän asentotunnistinta. Mittasin resistanssit ja olivat ihan järkeenkäypät... Onko rikki sittenkään? (Kiitos arvoista Mazamanille)
Nykiminen ja hyytyminen loppui kun laitoin takaisin aiemmin vaihtamani alipaineletkun virranjakajalta ruiskulle. vaihtamassani letkun pätkässä lienee ollut jotain vikaa. Lämpimänä kun kaasua painaa tiukasti ja sitten vapauttaa, auto sammuu.
Niin! Ja vanha lambda, joka koneessa nyt on kiinni toimii oikein. Mittasin jännitteen ja pyöri 0,4 ja 0,7 voltin välillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa