MoTest Lastut?
Valvoja: ffp jäsenet
MoTest Lastut?
elikkä ei sen kummesempi kysymys ku onko kellään kokemusta MoTestin lastuista?
tuolta ffp pääsivulta vaa pomppasi toi mainos silmille ku ei maksa kun 250e
ja tonne jyväskyläänkään ei olisi kamalan pitkä matka.
tuolta ffp pääsivulta vaa pomppasi toi mainos silmille ku ei maksa kun 250e
ja tonne jyväskyläänkään ei olisi kamalan pitkä matka.
Soitin ja kysyin asiaa!
Kierrellen ja kaarrellen yritti olla sanomatta lastuvalmistajan nimeä vaikka yritin asiaa selvittää monesti :( On kuulemma "monia" eri valmistajia, mutta mielestäni ei ainakaan ole custom vaan ns bulkki-lastu...
Mutta muutaman kävijän kokemuksien perusteella eivät "mielellään" suosittele, mutta kai sinne väliin niitä hyviäkin varmaan mahtuu..Tiedä sitten, mutta halpa ainakin on.
Kertokaan te ihmeessä lisää, joilla kokemusta on..
Kierrellen ja kaarrellen yritti olla sanomatta lastuvalmistajan nimeä vaikka yritin asiaa selvittää monesti :( On kuulemma "monia" eri valmistajia, mutta mielestäni ei ainakaan ole custom vaan ns bulkki-lastu...
Mutta muutaman kävijän kokemuksien perusteella eivät "mielellään" suosittele, mutta kai sinne väliin niitä hyviäkin varmaan mahtuu..Tiedä sitten, mutta halpa ainakin on.
Kertokaan te ihmeessä lisää, joilla kokemusta on..
Tietääkseni se on ihan totta että bulkkilastuja on useampaa merkkiä, ja lisäksi tietysti customointi.
Enempi ja vähempi haastavia juttuja tuolla on teetetty menestyksekkäästi, ja onhan se kiva kun "bulkkilastustakin" saa dynokäyrät ja voi rullilla todeta kaiken toimivan niinkuin pitääkin/tarvittaessa hienosäätää.
Enempi ja vähempi haastavia juttuja tuolla on teetetty menestyksekkäästi, ja onhan se kiva kun "bulkkilastustakin" saa dynokäyrät ja voi rullilla todeta kaiken toimivan niinkuin pitääkin/tarvittaessa hienosäätää.
Tänään Ocu sai Motest käsittelyn.
93hv@3548rpm -> 107hv@3105rpm
224Nm@1736rpm -> 294Nm@1764rpm
Lisääntyneen tehon/väännön lisäksi on huomattavaa parannusta jo tasaiseen matka-ajoonkin. Jos viitsisi, niin lähtee vetämään tasaisesti ja mukisematta jo reilusta 1200 kierroksesta, vakio-ohjelmalla lähti vasta n. 1750rpm.
Kotimatkalla ajotietokoneen mukaan kulutus tipahti 0,2 l/100km vaikka keskinopeus oli 5km/h suurempi ((reilu 200km matka)Jos jotain kiinnostaa...)
Tehoreserviä kuulemma pitäisi olla vielä jäljellä, alkaa tippumaan jo 3100rpm jälkeen, kun ei saa tarpeeksi ainetta. Yksi mahdollinen syy Motonetin "huippulaadukas" MAF, vaikka uusi onkin...
Vertailun vuoksi aikaisemmasta -01 AGR Cordobasta Karalalla saatiin 119hv/297Nm. Kovin vertailukelpoisethan nuo ei tietenkään ole.
Lopputuloksena voin sanoa, että on kyllä vastaavaa tavaraa/palvelua suht nuorelle yritykselle vanhoihin tekijöihin verrattuna. Omani sain vielä tuohon tarjoushintaan, niin on kyllä hinta/laatu/lopputulossuhde kohdallaan.
93hv@3548rpm -> 107hv@3105rpm
224Nm@1736rpm -> 294Nm@1764rpm
Lisääntyneen tehon/väännön lisäksi on huomattavaa parannusta jo tasaiseen matka-ajoonkin. Jos viitsisi, niin lähtee vetämään tasaisesti ja mukisematta jo reilusta 1200 kierroksesta, vakio-ohjelmalla lähti vasta n. 1750rpm.
Kotimatkalla ajotietokoneen mukaan kulutus tipahti 0,2 l/100km vaikka keskinopeus oli 5km/h suurempi ((reilu 200km matka)Jos jotain kiinnostaa...)
Tehoreserviä kuulemma pitäisi olla vielä jäljellä, alkaa tippumaan jo 3100rpm jälkeen, kun ei saa tarpeeksi ainetta. Yksi mahdollinen syy Motonetin "huippulaadukas" MAF, vaikka uusi onkin...
Vertailun vuoksi aikaisemmasta -01 AGR Cordobasta Karalalla saatiin 119hv/297Nm. Kovin vertailukelpoisethan nuo ei tietenkään ole.
Lopputuloksena voin sanoa, että on kyllä vastaavaa tavaraa/palvelua suht nuorelle yritykselle vanhoihin tekijöihin verrattuna. Omani sain vielä tuohon tarjoushintaan, niin on kyllä hinta/laatu/lopputulossuhde kohdallaan.
Onkos kukaan vielä käyttänyt bensaturboja tuolla? Minkälaisin tuloksin?
Miten tuolla tapahtui tuo lastutus? sain sellaisen käsityksen että auto olisi dynotettu ennen ja jälkeen lastutuksen... Onko tuolla jälkimmäisellä dynotuksella vielä mahdollisesti hienosäätöä?
Kannattaako tuonne varata mitään kummempia mukaan kun kesärenkaat ja kannattaako autoon asentaa ennen lastutusta jotain pikkuviriä? (auto siis 1.8T AEB) Ahtomittarin meinasin asentaa ainakin ennen lastutusta.
Itellä ois aika seuraavana viikonloppuna ja mielenkiinnolla odottaisin lisää jo käyneiden kokemuksia.
Miten tuolla tapahtui tuo lastutus? sain sellaisen käsityksen että auto olisi dynotettu ennen ja jälkeen lastutuksen... Onko tuolla jälkimmäisellä dynotuksella vielä mahdollisesti hienosäätöä?
Kannattaako tuonne varata mitään kummempia mukaan kun kesärenkaat ja kannattaako autoon asentaa ennen lastutusta jotain pikkuviriä? (auto siis 1.8T AEB) Ahtomittarin meinasin asentaa ainakin ennen lastutusta.
Itellä ois aika seuraavana viikonloppuna ja mielenkiinnolla odottaisin lisää jo käyneiden kokemuksia.
ilpopi: Toi n.300Nm alle 1800 kierroksen kuulostaa aika paljolta. Mikäs kytkin autossa ja miten kestää noita vääntöjä?
Ihan vakio on, normaalisti väännöt tuossa koneessa rajataan 270Nm, mutta pyysin ottamaan kaiken irti mitä saa.
Tuolla on kuulemma inertiapenkki ja aika hyvin ahdot nousee että väännöt on tuolla tasolla noilla kierroksilla. 2800rpm voisin uskoakkin
Laitan käyrät näkyville, kunhan kerkiän, siinä myös ahtopaine. Seat Clubin foorumilta löytynee vielä ex Cordobani käyrät.
Edit: eli tässä Cordon käyrä Karalan ohjelmalla, tuossa ei vaan ole ahtokäyrää.
Miten tuolla tapahtui tuo lastutus? sain sellaisen käsityksen että auto olisi dynotettu ennen ja jälkeen lastutuksen... Onko tuolla jälkimmäisellä dynotuksella vielä mahdollisesti hienosäätöä? Kannattaako tuonne varata mitään kummempia mukaan kun kesärenkaat ja kannattaako autoon asentaa ennen lastutusta jotain pikkuviriä? (auto siis 1.8T AEB) Ahtomittarin meinasin asentaa ainakin ennen lastutusta.
Juu, ennen ja jälkeen tietty dynottiin.
Uudella ohjelmalla Ecu irroitettiin ainakin viisi kertaa hienosäätöä varten.
Kesäkumit mukaan ja tarkistaa että MAF jne. ovat pelikunnossa, niin ei paikan päällä tule yllätyksenä.
customit säädetään penkissä suoraan emulaattorilla ecun ollessa kiinni mutta viimeksi(20.12) motestin mika sanoin että vielä ei ole kerennyt testaamaan/opettelemaan sen käyttöä, eli sitten olisi mahdollista säätää samalla kun ajaa penkissä, ei tarvitseisi käyttää ecua irti jokaista eri ohjelmaa kokeiltaessa
outoo että on edes lastutellu jos maffissa vikaa.... tai lähinnä että säädelty uudestaan vaikka huomattu että jotai vikaa on.
Niin siis MAF on pari viikkoa vanha, mutta Motonetin versio. Vag-Com näyttää logatessa niinkuin kuuluu, tosin lastutuksen jälkeen en ole katsonut. Tiedä vaikka olisi jo porsinut.
Nyt kun tuota rpm asteikkoa tutkailee, niin ei näyttäisi se pitävän paikkaansa.
Ex-Cordoba Karalan lastulla antoi huipputehon n. 500rpm korkeammalla.
Eli jos oletetaan huipputehon tulevan suht samalla kierrosluvulla, niin tässä tapauksessa sitten vaan jäätiin n. 10hv Ex-Cordoban lukemista. Välttämättä Ocussa ei mitään vikaa ole, eiköhän tuo mene juuri ja juuri yksilöeron piikkiin.
Kannattaisikohan asiaa vielä tiedustella Motestin suunnalta. Aika ihmeelliseltä tuntuu, jos moinen virhe on päässyt syntymään eikä sitä huomattu heti lastuttaessa.
Homma hoidossa, mittaillaan joskus uudestaan. Tekevälle sattuu, enpä tuota itsekkään huomannut, kuin vasta myöhemmin. Toisaalta vielä tässä vaiheessa ei minua kiinnostanut muuta kuin saavutettu teholisäys pelkällä lastulla, ja sehän selvisi.
Mitenkäs tossa lapulla noi käyrät oikein menee noilla Hp ja vääntö asteikoilla, eihän ne täsmää maksimi arvoihin?
Oisko käyrissä vetopyöräteho ja ylhäällä laskennallinen moottoriteho...
No kun ruvettiin lastuttamaan niin huomattiin että auto tarvitsee kertaalleen luettavia/kirjotettavia lastuja ja niitä oli sunnuntai iltana hyllyssä vaan 3 tai 2 kpl.
2 Eri viritysohjelmaa saatiin testattua ja vielä olisi pitänyt säätää. Ei päästänyt viimesellä ohjelmalla lähtemään kun nakutti alakierroksilla (ihan hyvä juttu, siis että kerto että vielä on "ongelmia" ja ei päästäny sillä lähtemään). 1 tai korkeintaan 2 kertaa olisi enään ois tarvinnu testata ni ois auto ollu valmis.
Kaikki keinot kyllä käytti mutta valitettavasti ei vielä onnistunut.
Osaava kaveri kyllä on asialla ja uudelleen lastutuksen aikakin on jo sovittu.
Pitäisi ruveta toimimaan.
2 Eri viritysohjelmaa saatiin testattua ja vielä olisi pitänyt säätää. Ei päästänyt viimesellä ohjelmalla lähtemään kun nakutti alakierroksilla (ihan hyvä juttu, siis että kerto että vielä on "ongelmia" ja ei päästäny sillä lähtemään). 1 tai korkeintaan 2 kertaa olisi enään ois tarvinnu testata ni ois auto ollu valmis.
Kaikki keinot kyllä käytti mutta valitettavasti ei vielä onnistunut.
Osaava kaveri kyllä on asialla ja uudelleen lastutuksen aikakin on jo sovittu.
Pitäisi ruveta toimimaan.
No nyt saatiin auto pelittämään ihan hyvin ja olen siihen tyytyväinen.
Heti tuntui muutos (ainakin hieman) ajossa ja ehkä kulutuksessakin maantieajolla. En sitten tiedä, voi olla luulotautiakin.
Hyvin saatiin nyt onnistumaan vaikka siinä taaskin kesti odotettua kauemmin.
Mutta olen ihan tyytyväinen tuohon toimintaan ja varmasti sain rahoilleni vastinetta.
Se sano että noissa ensimmäisissä 1.8t koneissa (-99 asti) on jotain häikkää ja ne saattaa olla ongelmallisempia, niinkuin minunkin oli. Tehtiin sitten siitä "kytkin ystävällinen" paketti eli ei ihan niin alhaalla maksimiväännöt kuin normaalisti (tuo johtui auton "ongelmista/ominaisuuksista")
Paperille saatiin kirjattua seuraavaa;
- Vakio 149 hp ja 215 Nm
- Lastu 183 hp ja 277 Nm (+32hp ja +62Nm)
Heti tuntui muutos (ainakin hieman) ajossa ja ehkä kulutuksessakin maantieajolla. En sitten tiedä, voi olla luulotautiakin.
Hyvin saatiin nyt onnistumaan vaikka siinä taaskin kesti odotettua kauemmin.
Mutta olen ihan tyytyväinen tuohon toimintaan ja varmasti sain rahoilleni vastinetta.
Se sano että noissa ensimmäisissä 1.8t koneissa (-99 asti) on jotain häikkää ja ne saattaa olla ongelmallisempia, niinkuin minunkin oli. Tehtiin sitten siitä "kytkin ystävällinen" paketti eli ei ihan niin alhaalla maksimiväännöt kuin normaalisti (tuo johtui auton "ongelmista/ominaisuuksista")
Paperille saatiin kirjattua seuraavaa;
- Vakio 149 hp ja 215 Nm
- Lastu 183 hp ja 277 Nm (+32hp ja +62Nm)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 15 vierailijaa