Eli onkelma on seuraava. Kun lähtee paikaltaan kiihdyttämään tyyliin että 3000rpm kohdalla vaihtaa aina isompaa, ja kun saa 4 pesään ja painaa kaasun pohjaan, koko auto alkaa vatkata hulluna. 3 vaihteella on samaa ongelmaa hieman mutta huomattavasti lievempänä. 4:lla tosiaan alle 3000 kierroksen jos kiihdyttää niin vatkaa erittäin rajusti. Sitten kun alkaa sitä "voimaa" tulla siellä lähempänä 4000 kierrosta niin alkaa vatkaaminen hiipua.
Auto on 4 golffi 1.6 sr moottorilla johon vaihdettu juuri tehdasuusi vaihdelaatikko. Vaihdelaatikon vaihto ei vaikuttanut asiaan millään tapaa. Ainut mikä oli niin koneen pitkittäis suunnassa oleva moottorin kannake oli löysässä kun vanhaa vaihdelaatikkoa otettiin pois, nyt se on kiinni kunnolla.
Osaakos kukaan sanoa mikä on? Tyhjäkäynnilläkin kone vatkaa aikatavalla kun sitä silmämääräisesti katselee. Ja autolla ajettu 183tkm
Golf iv nykii 4 vaihteella
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ole tutkittu niitä vielä... Ja vaihdelaatikko siis vaihdettiin siitä syystä että vanha hajosi kappaliksi... Eli ei tämän nykimisen takia.
Vai onko mahdollista että vika olisi kytkimessä? jos se esimerkiksi luistaa jostakin syystä eniten juuri 4 vaihteella tuossa kohtaa ja aiheuttaa hillitöntä vatkaamista?
Vai onko mahdollista että vika olisi kytkimessä? jos se esimerkiksi luistaa jostakin syystä eniten juuri 4 vaihteella tuossa kohtaa ja aiheuttaa hillitöntä vatkaamista?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa