ECUjen erot?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ECUjen erot?

ViestiKirjoittaja sebu00 » 11.6.2009 19:42

Oman 8 venasen Digifant 2 on sarjanumeroltaan 037 906 022 F kun taas monessa myytävässä ECUssa tuo viimeinen kirjain on jokin toinen? Miten nämä eroavat toisistaan?
Viimeksi muokannut sebu00, 11.6.2009 21:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.6.2009 20:06

037 906 022 F = 037 906 022 BB = 037 906 022 BB = .. CT = .. FX
Noi siis täysin samoja osia, osanumero vaan muuttunut ajan saatossa. Muuta en osaa sanoa.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 20:38

Miks ne olis samoja jos osanumero on eri? Sitä vartenhan se osanumero on että voi erottaa osat toisistaan?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.6.2009 20:44

No enkö juuri sanonut, että osanumero muuttunut ajan saatossa. F-loppuisen valmistus lopetettu 30.6.1988 jolloin tilalle tullut BB-loppuinen. Se poistettu 31.8.1991 ja tilalle CT.

Voit mennä asiaa kysymään marmoritiskiltä jos et halua uskoa.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 11.6.2009 21:27

Kiitti.
Seuraavaksi pitäisi selvittää missä on huono maadoitus. Wikistä löytyi seuraava virke:
"The bad ground can be traced to an essential ground strap on the front upper transmission bolt. Without this, the ECU tends to ground elsewhere, causing a specific trace to burn out on the circuit board and killing the ECU. This causes the injectors to stay open constantly, flooding the engine"

Tuo kuvaa täydellisesti sitä, miten minulla kävi. Syy auton muinaiseen vauhdista kuolemiseen on siis vihdoin selvillä. Pitäisi vaan tuo "etummainen ylempi vaihdelaatikkopultti ja siihen kiinnitety maadoitus löytää!
Apuja?

hiksi
-
Viestit: 301
Liittynyt: 8.8.2005 19:06

ViestiKirjoittaja hiksi » 11.6.2009 21:32

Taas en tiedä valehtelenko paljon, mutta eiköhän tuossa haeta sitä varsinaista maadoitusjohtoa joka menee laatikon päähän. Eli siis lähdet akulta seuraan maa-piuhaa niin päädyt laatikolle. Pultti auki, teräsharja käteen ja ruosteet pois, pultti kii ja kovaa ajoo. Ei varma tieto.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 11.6.2009 23:48

No enkö juuri sanonut, että osanumero muuttunut ajan saatossa.
Siis sitä ihmettelin että miksi se olisi sama osa eri osanumerolla kun yleensä osat ei ole samoja jos on eri osanumero?

Eihän tuossa olisi mitään järkeä.

petri m
-
Viestit: 307
Liittynyt: 8.3.2006 18:28

ViestiKirjoittaja petri m » 12.6.2009 7:30

kyllä toi ecujen numerointi pitää aivan paikkaansa(kirjaimet vaihtuu) , varsinkin jos vanhemmista osista on kyse.tulee uusia päivitys versioita.boschin ja tecdocin ohjelmia kun on käyttänyt niin toi on ihan arkipäivää.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 12.6.2009 10:30

Taas en tiedä valehtelenko paljon, mutta eiköhän tuossa haeta sitä varsinaista maadoitusjohtoa joka menee laatikon päähän. Eli siis lähdet akulta seuraan maa-piuhaa niin päädyt laatikolle. Pultti auki, teräsharja käteen ja ruosteet pois, pultti kii ja kovaa ajoo. Ei varma tieto.


Eli ei riitä, että kiinnittää uuden maadoituksen laatikosta runkoon? En nimittäin ainakaan nopealla vilkaisulla löytänyt kyseista maadoitusta.
Duunikaveri vaan tuollaista ehdotti..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.6.2009 11:16

No kyllä se uusi maadoitus on suositeltavaa jos se vanha on sieltä kadonnut.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 12.6.2009 16:24

noista boxeista sen verta että älä osta esim. PG mottiin PB motin boxia(vai mikä se vapari digifant oli) niissä kun on numero sama mutta loppu kirjain on eri.
Tarkkuutta.
Muuten homma menee kuin hiksi sanoi, eli on tullut korvaantuneita osia tilalle jotka toimivat yhtä hyvin tai paremmin samassa autossa.

sebu00
-
Viestit: 37
Liittynyt: 24.7.2008 17:49

ViestiKirjoittaja sebu00 » 14.6.2009 23:04

Hankin oikein lastutetun ECUn eBaysta. :D Saas nähdä..

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.6.2009 23:20

Eihän tuossa nyt ole mitään ihmeellistä että osan numero on muuttunut vuosien varrella, tilalle on todennäköisesti tullut alaspäin yhteensoveltuva ohjainlaite.

Ajattele asiaa vaikka näin, -88 golffiin sopii 100mm latikka missä on reijät kummassakin päässä. -96 otettiin samanlainen latikka käyttöön missä on reikä vielä lisäksi keskellä. Mikäli uuden osan lujuus/yms kestää -88 golffissa käytön, niin ei silloin ole järkeä pitää enää vanhaa osaa varaosana, koska se voidaan korvata vastaavalla.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.6.2009 23:38

Omassa PL koneessa (16v/-88) eculta lähtevä maajohto lohkon vasemman yläreunan maapisteeseen, (useita muitakin johtoja samassa maapisteessä), laatikosta maajohto taas menee lasinpesunestesäiliön alapuolen maapisteeseen. Miten sitten 8v ja muissa moottorivaihtoehdoissa mahdollisia eroja?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa