Squish urat - hyötyä vai haittaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

häkis
-
Viestit: 56
Liittynyt: 20.12.2004 19:22

Squish urat - hyötyä vai haittaa

ViestiKirjoittaja häkis » 10.6.2009 22:23

Gurut kertokoot:

Onko hyötyä tehdä kannen paljealueeseen säteen suuntaisia "viiltoja" sytytystulppaa kohti?

Jenkkilässä tunnutaan uskovan asiaan: http://www.somender-singh.com/

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.6.2009 0:03

Siinä vaiheessa kun näet noi urat F1 tai Pro Stock koneissa... niin ehkä sitten.
Itse en ole nähnyt noita missään Moparin koneissa ja en usko että niistä on apua.
Esim joissain Hemi koneissa leikataan pienet urat männänlakeen jotta kipinä/liekkirintama leviää tasaisesti molemmille puolille.
Mutta tasa/monttumäntäsissä koneissa en usko tosta olevan hyötyä, päinvastion. Terävätreunat yms... aiheuttaa kuumapisteitä yms...

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 11.6.2009 11:33

Itse en ole nähnyt noita missään Moparin koneissa ja en usko että niistä on apua.


-Mopar on parsa.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 11.6.2009 11:44

vähänkin enemmän puristuksia tai ahdettu kone niin nakutuksen vaara on ilmeinen juuri noiden terävien nurkkien takia ja toiseksi palotilassa on enemmän pinta-alaa joka absorboi sitä palolämpöä => huonontaa hyötysuhdetta ja kasvattaa polttoaineen kulutusta.Onhan näitä suorastaan käänteen tekeviä keksintöjä ollut jo kautta aikain,niinkuin vaikka polttoainelinjan ympärille laitettavat magneetit,uskoo ken tahtoo...

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 11.6.2009 19:09

Kaksi toimivaa kikkaa polttoaineen kulutuksen vähentämiseksi: Ruuvaa jääkiekko kaasupolkimen alle tai laita auton avaimet kirjekuoreen ja lähetä ne itsellesi postissa.

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 13.6.2009 12:55

näistähän on ollut juttua jo monessa yhteydessä.esim se yks ympäri maailman netissä seurattu mitsubishin rakentaja on näitä vääntäny..tosin kaikki sen tekemät koneet kyllä muistaakseni räjähteli..

ja muuten.

chryslerhan oli ensimmäinen ketä sarjatuotantoon 60luvun alussa hemi palotilaisen moottorin
teki.siitä kymmenkunta vuotta etiäpäin 60 luvun loppuun tuli SE hemi.426 kuutiotuumainen siis.
ja hemihän on epäilemättä maailman nopein moottori.vain kaks venaa per sylinterii ja miettikääpä esim dragstereita,semmosia 8000 hepan lukemia.. ei huono saavutus kun ajattelee et pohjautuu pitkälle 50-60 luvun tekniikkaan.

minä miellän hemin aina mopariksi.niin se vaan on.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 13.6.2009 17:07

herra punasilmä sekoittaa nyt puurot ja vellit..hemillä ei ole mitään tekemistä näiden urien kanssa,piste !

Mr.RedEye
-
Viestit: 330
Liittynyt: 29.9.2005 23:42

ViestiKirjoittaja Mr.RedEye » 14.6.2009 12:47

kyllä minä sen aki tiedän.kunhan paasasin hieman tosta hemistä kun ikonen tuolla mainitsi siitä jotain.

luulis tyhmemmänkin ymmärtävän tosta replyni jäsentelystä että en todellakaan sekota
singh grooveilla vituiksi viilattuja kansia legendahemiin.

valitettavaa jos sä et ymmärtänyt.

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 14.6.2009 21:51

no,en tajunnut,mutta mitäpä mä näistä moottoreista muutenkaan tiedä = ) Ei herneitä nenuun eikä hemejä meidän pihaan..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa