Gurut kertokoot:
Onko hyötyä tehdä kannen paljealueeseen säteen suuntaisia "viiltoja" sytytystulppaa kohti?
Jenkkilässä tunnutaan uskovan asiaan: http://www.somender-singh.com/
Squish urat - hyötyä vai haittaa
Valvoja: ffp jäsenet
Siinä vaiheessa kun näet noi urat F1 tai Pro Stock koneissa... niin ehkä sitten.
Itse en ole nähnyt noita missään Moparin koneissa ja en usko että niistä on apua.
Esim joissain Hemi koneissa leikataan pienet urat männänlakeen jotta kipinä/liekkirintama leviää tasaisesti molemmille puolille.
Mutta tasa/monttumäntäsissä koneissa en usko tosta olevan hyötyä, päinvastion. Terävätreunat yms... aiheuttaa kuumapisteitä yms...
Itse en ole nähnyt noita missään Moparin koneissa ja en usko että niistä on apua.
Esim joissain Hemi koneissa leikataan pienet urat männänlakeen jotta kipinä/liekkirintama leviää tasaisesti molemmille puolille.
Mutta tasa/monttumäntäsissä koneissa en usko tosta olevan hyötyä, päinvastion. Terävätreunat yms... aiheuttaa kuumapisteitä yms...
vähänkin enemmän puristuksia tai ahdettu kone niin nakutuksen vaara on ilmeinen juuri noiden terävien nurkkien takia ja toiseksi palotilassa on enemmän pinta-alaa joka absorboi sitä palolämpöä => huonontaa hyötysuhdetta ja kasvattaa polttoaineen kulutusta.Onhan näitä suorastaan käänteen tekeviä keksintöjä ollut jo kautta aikain,niinkuin vaikka polttoainelinjan ympärille laitettavat magneetit,uskoo ken tahtoo...
näistähän on ollut juttua jo monessa yhteydessä.esim se yks ympäri maailman netissä seurattu mitsubishin rakentaja on näitä vääntäny..tosin kaikki sen tekemät koneet kyllä muistaakseni räjähteli..
ja muuten.
chryslerhan oli ensimmäinen ketä sarjatuotantoon 60luvun alussa hemi palotilaisen moottorin
teki.siitä kymmenkunta vuotta etiäpäin 60 luvun loppuun tuli SE hemi.426 kuutiotuumainen siis.
ja hemihän on epäilemättä maailman nopein moottori.vain kaks venaa per sylinterii ja miettikääpä esim dragstereita,semmosia 8000 hepan lukemia.. ei huono saavutus kun ajattelee et pohjautuu pitkälle 50-60 luvun tekniikkaan.
minä miellän hemin aina mopariksi.niin se vaan on.
ja muuten.
chryslerhan oli ensimmäinen ketä sarjatuotantoon 60luvun alussa hemi palotilaisen moottorin
teki.siitä kymmenkunta vuotta etiäpäin 60 luvun loppuun tuli SE hemi.426 kuutiotuumainen siis.
ja hemihän on epäilemättä maailman nopein moottori.vain kaks venaa per sylinterii ja miettikääpä esim dragstereita,semmosia 8000 hepan lukemia.. ei huono saavutus kun ajattelee et pohjautuu pitkälle 50-60 luvun tekniikkaan.
minä miellän hemin aina mopariksi.niin se vaan on.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa