Jetta 1.8 GT:n kova tyhjäkäynti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

Jetta 1.8 GT:n kova tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 25.4.2009 20:14

Vanhoja aiheita selanneena en siltikään valaistunut ongelman aiheuttajasta....

Oireet: Kylmänä tyhjäkäynti noin 2000. Kone kun lämpenee niin kiekat tippuu johonkin 1100 tietämille.

Vaihdoin jo hätäpäissäni noi lämpöanturit... ilman vaikutusta. Sulakkeetkin ovat kaikki ehjät, joten vika ilmeisesti tossa pierburgissa (2e2) Vai onko toi imusarjan lämmityssiili pimeänä?

Kulutuspuoli on ihan kohdallaan, noin 6l/100km....

Mikähän auttaisi?

Autossa on peltisarja ja kaiketi joku vakiosta poikkeava nokka kun tuntuu tosi rivakalta ja kierrosherkältä. Vai onkohan säädöt tarkoituksella tollaiset?

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 25.4.2009 21:15

Keulasta katsottuna kaasarin vasemmalla puolella on kaksi sähköliitintä, tarkasta kumihattujen alta onko pihat poikki. Mulla oli ruskea poikki ja kierti 2-3 tonnia tyhjäkäyntiä.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.4.2009 12:36

Voisi olla ehkä kaasarin vahatermarissakin vikaa..?

johankoskinen
-
Viestit: 536
Liittynyt: 31.7.2003 22:37

ViestiKirjoittaja johankoskinen » 26.4.2009 18:45

Johdot käyty läpi... Kaikki kunnossa.

Mites toi vahatermarin vointi todettiinkaan?

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 26.4.2009 19:05

en nyt äkkiseltään muista miten sen vian toteaa mutta alkujaan se oli sellainen alumiininen ja nykyään musta muovinen siinä kaasarin kyljessä. minäkin kyllä veikkaan että se vahatermari on paskana. ai niin kiitos vielä plyyssi gt penkkisarjasta jonka aikoinaan kävin broidiltasi hakemassa!!!

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 26.4.2009 22:44

Enpäs minäkään muista miten tuon termarin pystyy testaamaan, mutta sehän on yleinen vikakohde näissä. Tuppaavat vaan ilmeisesti olemaan aika kalliita varaosana..

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 26.4.2009 22:57

vahatermarin voi testata esim ottamalla sen irti ja puhaltamalla kuumailmapuhaltimella sen lämpimäks. Vahatermarin "tapin" tulisi työntyä ulos. Ja se ei saa mennä sormella painamalla takaisin.

Motonetistä saa 60e uuden.

Korjatkaa jos olen väärässä :)

Huneasd
-
Viestit: 21
Liittynyt: 26.3.2009 21:52

ViestiKirjoittaja Huneasd » 26.4.2009 22:58

unohdin kysyä että kuinka kauan kierrokset jää 2000rpm?

Ugemi
-
Viestit: 181
Liittynyt: 22.11.2005 10:14

ViestiKirjoittaja Ugemi » 6.6.2009 19:15

Löytyikös tähän vastausta? Itsellä sama homma. Viileänä startatessa hörähtää käyntiin, sammahtaa sitten ja kylmänä muutenkin turha lähteä alle 3000 rpm, muuten vääntö lopahtaa ja sammuu. Jos jää käyntiin, jää kierrokset n. 2000 rpm ja kaasua painamalla meinaa sammahtaa. Tuo vahatermarin tappi näyttäisi toimivan, menee kylmänä taaksepäin ja palautuu lämmetessään. Lämpöisenä tuntuisi toimivan ok.

mjk
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.2.2004 18:41

ViestiKirjoittaja mjk » 7.6.2009 12:33

Entisen Golfin kanssa tuli taisteltua ton mahtavan 2E2-polttoaineenjakelulaitoksen kanssa... Oli jossain vaiheessa kans ongelmana, ettei sietäny kylmänä kaasua ja pienillä kierroksilla meinas kuormittaessa tukehtua. Viaksi löyty lopulta puhki hapertunu rikastimen alipainesäätimen (Pull-down) kalvo. Sen purkin kun vaihdoin, niin alko taas pelaan.

Ne n. 2000 prm tyhjäkäyntikierrokset kylmänä kuuluvat asiaan sen kaasarin kanssa...

Frankku
-
Viestit: 8
Liittynyt: 2.6.2009 22:06

ViestiKirjoittaja Frankku » 11.6.2009 14:49

Pakko kysyä kun tuntuu että on ennenkin tullut vastaan, täällä kun puhutaan GT Jetasta kakkoskoppasena ja siinä yhteydessä kaasareista...

Mulla on ollut parikin aitoa GT Jettaa, toinen vm -89 ja toinen tais olla -91 ja molemmissa oli kyllä ruisku. Puhutaanko täällä jostain muusta, esim ulkoisesti GT mallista vai onko mulla mennyt puurot ja vellit sekaisin?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa