Vanhoja aiheita selanneena en siltikään valaistunut ongelman aiheuttajasta....
Oireet: Kylmänä tyhjäkäynti noin 2000. Kone kun lämpenee niin kiekat tippuu johonkin 1100 tietämille.
Vaihdoin jo hätäpäissäni noi lämpöanturit... ilman vaikutusta. Sulakkeetkin ovat kaikki ehjät, joten vika ilmeisesti tossa pierburgissa (2e2) Vai onko toi imusarjan lämmityssiili pimeänä?
Kulutuspuoli on ihan kohdallaan, noin 6l/100km....
Mikähän auttaisi?
Autossa on peltisarja ja kaiketi joku vakiosta poikkeava nokka kun tuntuu tosi rivakalta ja kierrosherkältä. Vai onkohan säädöt tarkoituksella tollaiset?
Jetta 1.8 GT:n kova tyhjäkäynti
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Löytyikös tähän vastausta? Itsellä sama homma. Viileänä startatessa hörähtää käyntiin, sammahtaa sitten ja kylmänä muutenkin turha lähteä alle 3000 rpm, muuten vääntö lopahtaa ja sammuu. Jos jää käyntiin, jää kierrokset n. 2000 rpm ja kaasua painamalla meinaa sammahtaa. Tuo vahatermarin tappi näyttäisi toimivan, menee kylmänä taaksepäin ja palautuu lämmetessään. Lämpöisenä tuntuisi toimivan ok.
Entisen Golfin kanssa tuli taisteltua ton mahtavan 2E2-polttoaineenjakelulaitoksen kanssa... Oli jossain vaiheessa kans ongelmana, ettei sietäny kylmänä kaasua ja pienillä kierroksilla meinas kuormittaessa tukehtua. Viaksi löyty lopulta puhki hapertunu rikastimen alipainesäätimen (Pull-down) kalvo. Sen purkin kun vaihdoin, niin alko taas pelaan.
Ne n. 2000 prm tyhjäkäyntikierrokset kylmänä kuuluvat asiaan sen kaasarin kanssa...
Ne n. 2000 prm tyhjäkäyntikierrokset kylmänä kuuluvat asiaan sen kaasarin kanssa...
Pakko kysyä kun tuntuu että on ennenkin tullut vastaan, täällä kun puhutaan GT Jetasta kakkoskoppasena ja siinä yhteydessä kaasareista...
Mulla on ollut parikin aitoa GT Jettaa, toinen vm -89 ja toinen tais olla -91 ja molemmissa oli kyllä ruisku. Puhutaanko täällä jostain muusta, esim ulkoisesti GT mallista vai onko mulla mennyt puurot ja vellit sekaisin?
Mulla on ollut parikin aitoa GT Jettaa, toinen vm -89 ja toinen tais olla -91 ja molemmissa oli kyllä ruisku. Puhutaanko täällä jostain muusta, esim ulkoisesti GT mallista vai onko mulla mennyt puurot ja vellit sekaisin?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”