Polo 1.4i tietoa vailla

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Sleeper^
-

Polo 1.4i tietoa vailla

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 30.5.2009 0:26

Pikkusisko katsellut moista kulkinetta ja pyysi kyselemään että minkälaisia tyyppivikoja ko. autossa tuolla 1.4L moottorilla varustettuna on ? Jos en väärin muista niin tuota konetta on haukuttu vähän joka paikassa ? Vinkkejä että millä koneella tuollainen Polo kannattaa hankkia ? Kyseessä nyt siis 96-98 vuosimalli.

KKI
-

1,4

ViestiKirjoittaja KKI » 1.6.2009 18:25

Mulla on Golf samalla koneella. Murheet kai riippuu koneen tyypistä jonkin verran.
Öljyt on heittäny kerran ulos,ilman vahinkoja.Enää ei pääse sitä tekemään:-)

Kannattaa olla tarkkana talvella, siinä on öljyn vähenemisen varotusvalo.( Ainakin Golfissa)

"Venttiilit "nakuttaa kylmänä,mutta hiljenee sitten.
Startti parkaisi, mutta voitelulla tokeni.
Golfin lasinpyyhkijän koneisto saattaa jämähtää,helppo ja halpa.
Samoin sähkölasit voi hajota.?

Ajelen yleensä yksin joten kone riittää mainiosti mun tarpeisiin. Pieniruokainen on.

Ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole. Kaikissa merkeissä ja malleissa vikoja on.
Mutta ei kaikissa samoja. Ei kannata pelätä,vaan tarkastaa huolella.Mielellään jonkun kanssa joka tuntee volsut.

Sleeper^
-

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 1.6.2009 19:10

No, ajoneuvoasentaja kun olen niin olen ainakin tietävinäni jotain autoista :D Kuullut vaan että näissä 1.4l vag koneissa kolisee männän helmat tai jotain ?

Rannis
-

ViestiKirjoittaja Rannis » 1.6.2009 21:33

broidilla on -97 golffi, 1,4 koneella, ajettu 280tkm.
ainut vika mikäon ollu, oli startti, auto on kyllä karvalakkimalli eli ei mitään ekstraa sähkökamaa...

kone toimii kun junanvessa muuten.

KKI
-

1.4 kolinat

ViestiKirjoittaja KKI » 2.6.2009 15:53

Tutkin aikanaan kaikki jutut mitä löysin tosta kolinasta. Niistä männistä en tiedä, useimmat kolinat/ nakutukset osoittautuivat hydraulisten venttiilivälysten tasaimista johtuviksi.

Niin mullakin, mutta sitten tehtiin Forte huuhtelu moottoriin. Hetken aikaa kesti,mutta äänet hiljeni selvästi. Kuuluu enää kylmänä. Volkkarin koneet ei taida käydä muutenkaan niinkuin japsit tai ranskalaiset.

Huohotin putken vastuksen virtajohto kannataa irroitaa kesäksi.Siinä on aina sähköt.
Takajarrusatuloiden käsijarru jumittaa joskus. Ovat asentaneet niihin rasvanippoja.

Huollossa kertoivat että tossa mun moottorissa (AXP ) pysyy Castrolin öljyt paremmin.
Mobil ei pysyny.

Tietty jakohihnan vaihtoaika kannattaa varmistaa.
Siinä tais olla tärkeimmät. Slamitista löytyy osia ja muuta suht edullisesti.

Huohotus likaa "kaasuläppäkotelon" joka kannattaa joskus putsata. Tasaantu tyhjäkäynti kerralla sillä hommalla.

Sleeper^
-

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 2.6.2009 18:59

Nyt on kysy Polosta, eikä Golf IV:stä eli Polossahan on vielä rummut takana ainakin noissa 1.4i malleissa ? Ja nimenomaan kyselin moottoriin liittyvistä vioista, tietenkin muutkin vastaukset ovat tervetulleita :)

cool blue
-

ViestiKirjoittaja cool blue » 2.6.2009 20:53

ei tuossa mallissa vielä niitä männän helmojen kolistelua ole, se on vasta seuraavassa mallissa. Todellinen vika on vaihdelaatikko joka ei kestä...katsopas huvikseen mitä ne pyytää laatikoista käytettynä jos ylipäätään paljoa löytyy...muutoihan siinä ei ihmeellistä liene, aina jotain pientä kun on vanhasta autosta kyse..

kerosiini
-

ViestiKirjoittaja kerosiini » 3.6.2009 19:57

Itselläni on nyt '97 6N 1.4i polo ja koneen osalta ei kyllä ole muuta moittimista ku tehon puute :) Kilometrejä on tällä hetkellä mittarissa 262tkm eikä syö öljyä tjms. Sen verran olen oppinut näistä että vaihdelaatikon kunto kannattaa tarkastaa. Eli pysyykö vaihteet päällä tai pitääkö laatikko kovaa meteliä.

Omassani laatikko kihisi ja kahisi tyhjäkäynnillä niin ettei koneen käyntiäänestä ottanut selvää. Samoten 5. vaihde hyppi pois päältä. Homma hoitui uusimalla kaikki laatikon kaikki laakerit. Laakereiden hinnaksi tuli marmoritiskillä noin 230euroa.

Laatikko vikoja näissä on kuulemman ollut enemmänkin jopa vähillä kilometreillä. Joku vw-asentaja huhuili että laatikon täyttöproppu olisi liian alhaalla? Itse laitoin lootaan vähän enempi mitä täyttörööristä sai.

Niin ja onhan tuo minun polo myytävänäkin! Siittä systerilles näpsäkkä peli! ;D

Sleeper^
-

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 4.6.2009 18:43

Mitenkäs tuollaisella Pololla uskaltaa ajella isolla tiellä ? Entäs onkos rengasmelu kuinka paha ? Riippuu tietenkin renkaiden koosta ja profiilista ja rengas merkistä sekä mallista mutta noin yleisesti sanoen.

Putko
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.6.2009 19:40

Sullahan oli ennen cordoba niin on melkolailla samaa tasoa.

Tatti
-

ViestiKirjoittaja Tatti » 5.6.2009 14:53

Kyllä poololla isolletielle uskaltaa... :D Rengasmeluhan riippuu ihan renkaista yms, mutta omassa on "kohtalainen" melu ja rattaat on melko leveet näin pieneen autoon. Eli melua on, mutta ei omastamielestä liikaa. Ja jos jaksaa vaivaa nähdä niin bitumia tms äänieristettä tunkemaan jokapaikkaan.

Sleeper^
-

ViestiKirjoittaja Sleeper^ » 5.6.2009 16:33

Nyt kyseessä siis hatcback Poloinen :P

kerosiini
-

ViestiKirjoittaja kerosiini » 5.6.2009 17:40

No onhan tuota rengasmelua, mutta kyllä tuolla kehtaa pitempääki reissua heittää. Muutaman kerran olen ajanu roi-tornio välin ja ei ainakaan vielä ole pää seonnut tai tarvinut peltoreita. Radiokin kuuluu satasen vauhissa! Itse kyllä parantaisin äänieristystä, mutta koska tuo on VAG niin ei kiinnosta nähdä vaivaa. Ja kyseessä koirankoppi 3d hätsipäkki.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”