Polo 1.4i tietoa vailla
Valvoja: ffp jäsenet
Polo 1.4i tietoa vailla
Pikkusisko katsellut moista kulkinetta ja pyysi kyselemään että minkälaisia tyyppivikoja ko. autossa tuolla 1.4L moottorilla varustettuna on ? Jos en väärin muista niin tuota konetta on haukuttu vähän joka paikassa ? Vinkkejä että millä koneella tuollainen Polo kannattaa hankkia ? Kyseessä nyt siis 96-98 vuosimalli.
1,4
Mulla on Golf samalla koneella. Murheet kai riippuu koneen tyypistä jonkin verran.
Öljyt on heittäny kerran ulos,ilman vahinkoja.Enää ei pääse sitä tekemään:-)
Kannattaa olla tarkkana talvella, siinä on öljyn vähenemisen varotusvalo.( Ainakin Golfissa)
"Venttiilit "nakuttaa kylmänä,mutta hiljenee sitten.
Startti parkaisi, mutta voitelulla tokeni.
Golfin lasinpyyhkijän koneisto saattaa jämähtää,helppo ja halpa.
Samoin sähkölasit voi hajota.?
Ajelen yleensä yksin joten kone riittää mainiosti mun tarpeisiin. Pieniruokainen on.
Ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole. Kaikissa merkeissä ja malleissa vikoja on.
Mutta ei kaikissa samoja. Ei kannata pelätä,vaan tarkastaa huolella.Mielellään jonkun kanssa joka tuntee volsut.
Öljyt on heittäny kerran ulos,ilman vahinkoja.Enää ei pääse sitä tekemään:-)
Kannattaa olla tarkkana talvella, siinä on öljyn vähenemisen varotusvalo.( Ainakin Golfissa)
"Venttiilit "nakuttaa kylmänä,mutta hiljenee sitten.
Startti parkaisi, mutta voitelulla tokeni.
Golfin lasinpyyhkijän koneisto saattaa jämähtää,helppo ja halpa.
Samoin sähkölasit voi hajota.?
Ajelen yleensä yksin joten kone riittää mainiosti mun tarpeisiin. Pieniruokainen on.
Ei mulla mitään pahaa sanottavaa ole. Kaikissa merkeissä ja malleissa vikoja on.
Mutta ei kaikissa samoja. Ei kannata pelätä,vaan tarkastaa huolella.Mielellään jonkun kanssa joka tuntee volsut.
1.4 kolinat
Tutkin aikanaan kaikki jutut mitä löysin tosta kolinasta. Niistä männistä en tiedä, useimmat kolinat/ nakutukset osoittautuivat hydraulisten venttiilivälysten tasaimista johtuviksi.
Niin mullakin, mutta sitten tehtiin Forte huuhtelu moottoriin. Hetken aikaa kesti,mutta äänet hiljeni selvästi. Kuuluu enää kylmänä. Volkkarin koneet ei taida käydä muutenkaan niinkuin japsit tai ranskalaiset.
Huohotin putken vastuksen virtajohto kannataa irroitaa kesäksi.Siinä on aina sähköt.
Takajarrusatuloiden käsijarru jumittaa joskus. Ovat asentaneet niihin rasvanippoja.
Huollossa kertoivat että tossa mun moottorissa (AXP ) pysyy Castrolin öljyt paremmin.
Mobil ei pysyny.
Tietty jakohihnan vaihtoaika kannattaa varmistaa.
Siinä tais olla tärkeimmät. Slamitista löytyy osia ja muuta suht edullisesti.
Huohotus likaa "kaasuläppäkotelon" joka kannattaa joskus putsata. Tasaantu tyhjäkäynti kerralla sillä hommalla.
Niin mullakin, mutta sitten tehtiin Forte huuhtelu moottoriin. Hetken aikaa kesti,mutta äänet hiljeni selvästi. Kuuluu enää kylmänä. Volkkarin koneet ei taida käydä muutenkaan niinkuin japsit tai ranskalaiset.
Huohotin putken vastuksen virtajohto kannataa irroitaa kesäksi.Siinä on aina sähköt.
Takajarrusatuloiden käsijarru jumittaa joskus. Ovat asentaneet niihin rasvanippoja.
Huollossa kertoivat että tossa mun moottorissa (AXP ) pysyy Castrolin öljyt paremmin.
Mobil ei pysyny.
Tietty jakohihnan vaihtoaika kannattaa varmistaa.
Siinä tais olla tärkeimmät. Slamitista löytyy osia ja muuta suht edullisesti.
Huohotus likaa "kaasuläppäkotelon" joka kannattaa joskus putsata. Tasaantu tyhjäkäynti kerralla sillä hommalla.
ei tuossa mallissa vielä niitä männän helmojen kolistelua ole, se on vasta seuraavassa mallissa. Todellinen vika on vaihdelaatikko joka ei kestä...katsopas huvikseen mitä ne pyytää laatikoista käytettynä jos ylipäätään paljoa löytyy...muutoihan siinä ei ihmeellistä liene, aina jotain pientä kun on vanhasta autosta kyse..
Itselläni on nyt '97 6N 1.4i polo ja koneen osalta ei kyllä ole muuta moittimista ku tehon puute :) Kilometrejä on tällä hetkellä mittarissa 262tkm eikä syö öljyä tjms. Sen verran olen oppinut näistä että vaihdelaatikon kunto kannattaa tarkastaa. Eli pysyykö vaihteet päällä tai pitääkö laatikko kovaa meteliä.
Omassani laatikko kihisi ja kahisi tyhjäkäynnillä niin ettei koneen käyntiäänestä ottanut selvää. Samoten 5. vaihde hyppi pois päältä. Homma hoitui uusimalla kaikki laatikon kaikki laakerit. Laakereiden hinnaksi tuli marmoritiskillä noin 230euroa.
Laatikko vikoja näissä on kuulemman ollut enemmänkin jopa vähillä kilometreillä. Joku vw-asentaja huhuili että laatikon täyttöproppu olisi liian alhaalla? Itse laitoin lootaan vähän enempi mitä täyttörööristä sai.
Niin ja onhan tuo minun polo myytävänäkin! Siittä systerilles näpsäkkä peli! ;D
Omassani laatikko kihisi ja kahisi tyhjäkäynnillä niin ettei koneen käyntiäänestä ottanut selvää. Samoten 5. vaihde hyppi pois päältä. Homma hoitui uusimalla kaikki laatikon kaikki laakerit. Laakereiden hinnaksi tuli marmoritiskillä noin 230euroa.
Laatikko vikoja näissä on kuulemman ollut enemmänkin jopa vähillä kilometreillä. Joku vw-asentaja huhuili että laatikon täyttöproppu olisi liian alhaalla? Itse laitoin lootaan vähän enempi mitä täyttörööristä sai.
Niin ja onhan tuo minun polo myytävänäkin! Siittä systerilles näpsäkkä peli! ;D
No onhan tuota rengasmelua, mutta kyllä tuolla kehtaa pitempääki reissua heittää. Muutaman kerran olen ajanu roi-tornio välin ja ei ainakaan vielä ole pää seonnut tai tarvinut peltoreita. Radiokin kuuluu satasen vauhissa! Itse kyllä parantaisin äänieristystä, mutta koska tuo on VAG niin ei kiinnosta nähdä vaivaa. Ja kyseessä koirankoppi 3d hätsipäkki.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”