golf3 vikatietoutta kaivattaisiin.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

golf3 vikatietoutta kaivattaisiin.

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 12.3.2009 0:34

eli golf3 vm95 1.8bensa 66kw olisi auton tiedot kilometreistä ei tarkaa hajua kun on mittari joku vaihtanut.

mutta tällasta ja toivottavasti jaksatte lukea.

eli joskus auton laitan käyntiin ni alkaa epämääräisesti pomppimaan kuin amerikan rauta konsanaan mitähän konehuoneessa mahtaa tapahtua?eli hytkyttää koko autoa.
(tulpat,tulpan johdot tms vikana?)

seuraavaa.

joskus ajon jälkeen auto vain heittää kierrokset todella alas eikä jaksa pysyä käynnissä kunnolla ja kaasua painaessa alkaa "röpöttämään"
sammutuksen jälkeen tovin saa startata 5s-10s noin nopeesti mietittynä
ja sillon on niinkuin ei mitään ja toisinaan hetken tekee myös samaa.
(bensan saannissa vikaa?ilmamäärämittari tms?)
missä golf3 sijaitsee se ilmamäärämittari?

ja vielä yksi

onko kytkinvaijeri kuin iso homma vaihtaa?
paljo mennyt noin aikaa tehdessänne vaihdon ja kyseessä olis tämä automaatti säädöllä oleva vaijeri.
oisi uuden aika astua saappaisiin mutta mietin jos on isompikin homma niin ei viitti pihalla pakkasessa tehä vaan odottaa että pääsee anoppilaan ja lämmin talli.

anteeksi nyt että tuli tekstiä mahoton mutta toivottavasti jaksoitte lukea ja mahdollisesti jakaa mielenjuolahduksenne:)

kiitoksia vain ja kevään alkuja kaikille.

ari_karhu
-
Viestit: 74
Liittynyt: 30.12.2008 18:03

ViestiKirjoittaja ari_karhu » 12.3.2009 11:09

joskus ajon jälkeen auto vain heittää kierrokset todella alas eikä jaksa pysyä käynnissä kunnolla ja kaasua painaessa alkaa "röpöttämään"

Itselläni ollu vastaavaa, vaihdoin tulpat ja vika korjaantui.. Sytkäpuoli kannattaa kummiskin tarkastaa. Jotkut on puhunut ittensä irtisanoneesta lämpöanturista ja vaikka mistä, mutta mie ainakin lähtisin halvimmasta vaihtoehdosta vikaa ettimään
tsemppiä ja peukkuja

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 12.3.2009 11:46

joo kyllähän se perinteisesti mennen aloitan halvimmalla konstilla eli tulpilla ja johdoilla jos yleismittari antaa sellaset tulokset että vaihdon tarpeessa noi johdot.
tässähän alkaa kohta olla volkkarin itse oppinut korjaaja kun kaikki mitä eteen tullut on itse tehnyt jonku avittamana ja jolla hiukan hajua asioista mitä tehrään;)
eiköhän se ala sielt selviytyyn.
mut kiitti kommentista odotellaan uusia samaan aikaan kun yritetään vikoja paikantaa ja korjata.

Nykänen
-
Viestit: 163
Liittynyt: 27.6.2007 21:02

ViestiKirjoittaja Nykänen » 12.3.2009 17:37

kannattaa katsoa huohotin letku.. ettei ole tukossa..
itsellä aiheutti kovaa tärinää ja kone kävi tosi huonosti. puhdistuksen jälkeen toimi taas normaalisti

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 12.3.2009 19:34

kiitoksia tarkastanpa myös senkin.

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

onkelmia...

ViestiKirjoittaja FromTexas » 14.4.2009 17:01

Omassa samanmoisessa kolopallossa tuli myös ongelmia...
Eli laitos starttautti välissä jonkin aikaa, mutta lähti kuitenkin käymään ja kun kone kävi lämpimäksi, alkoi pätkimään ja käymään kolmella (kesti noin viikon) ja ajattelin vaihtaa pyörijän, mutta sama jatkui, mutta sen jälkeen kun vaihdoin tulpat tilanne huononi. Ei lähtenyt enää ollenkaan käymään... Vaihdoin tietysti tulpat takaisin mutta ei auttanut... Sitten vaihdoin vielä polttoainesuodattimen mutta tilanne ei muuttunut...
-----> Kolopallo hinattiin korjaamolle ja kiinni tietokoneeseen...
Korjaamolta ilmoitettiin että autoon on vaihdettu se jokin letku vissiin jarrutehostajalta koska oli murtunut ja starttauksen jälkeen auto alkoi käymään kaikilla tyhjäkäyntiä, mutta kun painautti kaasua, auto kuulemma sammui koska kaasuläppäpotentiometri oli jumissa mutta saivat sen kuntoon rasvaamalla ja 9V patterilla...
Sen korjauksen jälkeen auto ei lähtenyt enää käymään, joten olivat vaihtaneet virtalukon pohjan, sekä puolan mutta ei saa siltikään kipinää...
Osaisiko joku auttaa millaista korjausta vielä voisin ehdottaa ku meinaan tulee aika kalliiksi vaihtaa kaikki osa kerrallaan...

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 14.4.2009 23:40

mitehä noi tulpan johdot? itte tos mittasin omasta johdot ja kahdesta tuli samat luvut yhdesta himpun verran enemmän ja yhdestä huomattavasti vähemmän.
noi tulpan johdot pitää ittel kyl vaihtaa ni jos vika hiukan paranisi edes

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

kakka

ViestiKirjoittaja FromTexas » 15.4.2009 15:58

tulpanjohdot mitattu, kunnossa
tulpat vaihdettu
virranjakajan kansi vaihdettu
virtalukon pohja vaihdettu taas

nyt tilasivat vielä hall anturin, mutta kun liikuttivat johtosarjaa niin auto sammui...
olisiko jollain tollaista johtosarjaa vahingossa jäänyt hyllyyn sopuhintaan...
tulee muuten melko kalliiksi...

vekkuli87
-
Viestit: 116
Liittynyt: 25.5.2008 13:00

ViestiKirjoittaja vekkuli87 » 15.4.2009 16:03

omassa vikani ainakin toistaiseksi katosi johdoilla...minkä hintainen oli toi anturi kertoivatko?

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

joo

ViestiKirjoittaja FromTexas » 15.4.2009 19:02

hall-anturin hinta 57€

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 19.4.2009 12:55

Nyt sitten seisoo golffi pihalla eikä nähtävästi mitään tehtävissä ennen ku pääsee rikastumaan... alkais tekemään moottorin johtosarjan ja kokeilemaan toimiiko sillä paremmin... sitten ää oikeastaan enää mahdollisuuksia 2... Boxi tai ruisku paskana mutta tietokone ei niistä kyllä herjaile..

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.4.2009 14:36

Jos tuo kolmonen on rullattu +250tkm niin pistä paaliin ja hae toimiva, noita saa nykyään selkäänheittohintaan, eli ei suuria kannata sijoittaa korjaamiseen.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 19.4.2009 21:13

Ex-Vento aiheutti harmaita hiuksia samansuuntaisilla oireilla kuin From Texas:in Golf.
Sammui yht' äkkiä, toisinaan lähti käyntiin saman tien, joskus hetken odottelun jälkeen. Nyhti ja kävi kolmella. Lopulta ei käynnistynyt lainkaan.
Tulpat, jakajan kansi, pyörijä vaihdettiin, tulpan johdot ja hall-anturi todettiin ehjiksi. Happitunnistin vaihdettiin, 1-pisteruiskija purettiin ja putsattiin. Ei apua.
Epäiltiin vikaa johtosarjassa, ajattelin kuitenkin varmuuden vuoksi tarkistaa boksin liittimen kunnon. Boksi irti kaukalosta, liitin irti. Ei mitään näkyvää vikaa.
Takaisin paikoilleen>auto lähti käyntiin.
En keksinyt tuolle muuta selitystä kuin että pyyhkäisin boksin kiinnityspisteessä olevan lian/hapettuman pois ja vika korjaantui sillä. Mahtaisiko boksi maadoittua tuota kautta..?
Tämän jälkeen auto pysyi käynnissä mutta kävi kolmella. Imusarja-tehostin välisestä letkusta löytyneen reiän tukkimisen jälkeen auto toimi normaalisti.

1.8 66 kw oli tämäkin.

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 27.4.2009 18:14

No nyt on käytetty boksi irtii ja putsattu kaikki paikat ja touhuttu vaikka ja mitä mut ei toimi... ei tuu kipunaa... Tänään laitoin uuden sytytyspuolan + modulin, mutta ei auttanu sekään...
Viime torstaina tosiaan auto hinattiin merkkiliikkeeseen ja perjantaina takaisin... Totesivat ettei autossa ole mitään vikaa... ei vain lähe käymään...
Kele mua huvita enää mikään...

Onneks on Consul ja appiukon escort export käytössä...

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 27.4.2009 21:23

Jos tuo kolmonen on rullattu +250tkm niin pistä paaliin ja hae toimiva, noita saa nykyään selkäänheittohintaan, eli ei suuria kannata sijoittaa korjaamiseen.

On Kyllä rullattu yli 300000 mut ei huvittas luopua täysin ruosteettomasta pohjoisen autosta...

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

Box Box...

ViestiKirjoittaja FromTexas » 21.5.2009 15:01

Eihän kellään sattuis olemaan toimivaa boksia kohtuulliseen hintaan...?

boksin numero on 0 261 203 593/594

Moottori on ADZ

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 23.5.2009 16:18

No joo...
Nyt on kokeiltu toimivasta golffista boksia mutta ei toimi...

Tarttee oikeasti apua... Missä voi olla vika ettei kipinää tule kuin sillon tällön... Ei ennää keksi mitään...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 23.5.2009 16:48

moottoriohjauksen rele ? tuleeko bensapumpulle virtaa kun laittaa virrat päälle ?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 24.5.2009 21:25

Aloitusviestiin: yksipistesuihkussa ei ole ollenkaan ilmamittaria.

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 24.5.2009 22:26

moottoriohjauksen rele ? tuleeko bensapumpulle virtaa kun laittaa virrat päälle ?


Missä se rele sijaitsee tai mikä sen numero on? Ja ei taida kipinän saantiin vaikuttaa toi bensapumpun toiminta, mut toimii se kuitenkin... bensanpaineet OK

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 25.5.2009 18:19

onks tässä ADZ motissa kampiakselin asentoanturia...? Nyt kävi golffille niin että viimein se kipinä tulee, kun hain merkkiliikkeestä NGK:n tulpat ja niillä sain sen pysymään käynnissä ja auto lähtee kylmänä käyntiin ja käy hienosti, mutta oottakaas ku kotterosta toi raksuttava sydän (moottori) lämpenee, alkaa auton tyhjäkäynti vaihdella, melkein sammuu, tekee jos vaikka mitä, ja sit ku menet koskemaan kaasuun niin ei toivoakaan toiminnasta... sammuu siihen... Mitä, mitä, mitä..?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 26.5.2009 15:40

ADZ:n kampiakselin asentotunnistimen virkaa toimittaa virranjakajan Hall-anturi. Jos tulee kipinää, niin anturi toimii.

FromTexas
-
Viestit: 22
Liittynyt: 18.5.2005 8:19

ViestiKirjoittaja FromTexas » 4.6.2009 22:14

ADZ:n kampiakselin asentotunnistimen virkaa toimittaa virranjakajan Hall-anturi. Jos tulee kipinää, niin anturi toimii.


Kipinääkään ei näemmä tule aina... mutta hall anturi on vaihdettu...
Eikä pasa kay enää ees kylmänä kunnolla...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa