Onko raadilla kokemusta tällaisesta?
Auto on japsimaasturi 2,6l bensakoneella. 1,5 tonnin jousittamatonta rantakärriä kävelyvauhtia vetäessä alkoi lämmöt nousta. Tarkistus lämmityslaitteesta -ei tule lämmintä. Homma seis ja juottamaan konetta. Jäähdytysveden pinta oli syylärin ripojen yläreunan tasalla. Vajaa kilsan veto venerampille. sammutus, syylärin korkki auki ja käyntiin. Vettä lensi ja homma vaikutti selvältä. Kansi halki tai ainakin tiiviste mennyt. Keula kohti pajaa ilman kärriä. 15 km reippaan ajon jälkeen juomatauko ja korkki auki testi. Eipäs lennäkään enää vettä, vaan pinta vajui, kun antoi kierroksia. Niin kuuluu käsittääkseni tapahtuakin, jos kone on ehjä. Ei ole vettä öljyn seassa, eikä öljyä veden seassa. Eikä tullut höyrypilveä pakoputkesta missään vaiheessa.
Mitähän mahtoi tapahtua? Voisi kai koittaa kiristää kannenpultit, tai jotain. Tai vaihtaa autoa...
Tuoppi
Kannentiiviste oire
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Termostaatti on jotain 5v vanha tarvikemallinen, mutta toiminut hienosti tähän asti kesät talvet. Ja tietysti seon aavikkomallia. Ajoviimajäähdytys tarvitaan näemmä. On vedetty helteellä noin 2,3 tonnin autotraileria noin 80 km/h ja hyvin pelasi.
Eniten tässä askarruttaa tuo veden lentämisen loppuminen. Kokeilin äsken taas, eikä oireita ollut. Voikohan kannenpultit virua kuumetessan niin paljon, että falskaus alkaa?
Tuoppi
Eniten tässä askarruttaa tuo veden lentämisen loppuminen. Kokeilin äsken taas, eikä oireita ollut. Voikohan kannenpultit virua kuumetessan niin paljon, että falskaus alkaa?
Tuoppi
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa