Hajotinko MAFin?
Valvoja: ffp jäsenet
Hajotinko MAFin?
Ajattelin aikani kuluksi putsata kyseisen elementin. Ruuvit ja johdot irtosivat hienosti, mutta itse puhdistettava osa ei tahtonut irrota kotelostaan kuin puolitiehen. En tohtinut käyttää väkivaltaa ja vaivoin sain palikan työnnettyä takaisin koteloon. Hiki otsalla autoa käynnistämään ja sen käynnistyessä ehdin jo melkein huokaista, kunnes kone simahti. Uusi yritys - kone käynnistyy sekunniksi kunnes sammuu.
Olenko nyt jumalauta mennyt hajottamaan tuon herkän osan??
Ja kertokaas, onko jotain seurauksia jos käynnistää koneen rikkinäisellä MAFilla, paljonko uusi maksaa, mistä jne.?
Olenko nyt jumalauta mennyt hajottamaan tuon herkän osan??
Ja kertokaas, onko jotain seurauksia jos käynnistää koneen rikkinäisellä MAFilla, paljonko uusi maksaa, mistä jne.?
Putko, nimimerkkini alta löytyy tarvittavat speksit. Jos ei jostain syystä näy, niin mk2 golf gti 8v -87.
Tyhjäkäynti viturallaan, tehoja kadonnut viimeaikoina. Piti olla helppo homma tuon putsaaminen niin miksei.
No mitähän ihmettä siinä onnistuin myös rikkomaan, jos pitäisi koneen käydä rikinäisellä MAFillakin? Eihän siinä lähellä edes ole mitään.
Tyhjäkäynti viturallaan, tehoja kadonnut viimeaikoina. Piti olla helppo homma tuon putsaaminen niin miksei.
No mitähän ihmettä siinä onnistuin myös rikkomaan, jos pitäisi koneen käydä rikinäisellä MAFillakin? Eihän siinä lähellä edes ole mitään.
http://www.youtube.com/watch?v=-11J8XawQtc&feature=related
Tuossa loistava video Boschin MAF-vikojen kanssa painiville!
Tuossa loistava video Boschin MAF-vikojen kanssa painiville!
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Missähän se MAF sitten on? On se mysteerinen osa kun ei mistään löydy tarkkaa tietoa..
Tuo mulla nyt on kädessä. Ilmeisesti ilmamäärämittari? Ja ilmamassamittari (MAF?) on sitten joku aivan eri osa..?
Nyt herääkin kysymys, että ajavatko nämä osat (MAF ja AMF) saman asian ja vain toinen löytyy autosta - ei molempia? Auttakaa nyt aloittelijaa :(

Tuo mulla nyt on kädessä. Ilmeisesti ilmamäärämittari? Ja ilmamassamittari (MAF?) on sitten joku aivan eri osa..?
Nyt herääkin kysymys, että ajavatko nämä osat (MAF ja AMF) saman asian ja vain toinen löytyy autosta - ei molempia? Auttakaa nyt aloittelijaa :(
Tuo on tosiaan ilmamäärämittari, mikä on vanhempaa tekniikkaa. Sillä mitataan moottoriin menevä ilmamäärä, rinnalle vaaditaan imulämpöanturi että ecu osaa laskea moottoriin menevän ilmamassan.
Ilmamassamittari sitten taas tosiaan antaa suoraan tulokseksi ilmamassan, modernimpaa tekniikkaa edustava menetelmä. Mittari on vaikka yksinkertaisesti vastuslanka mikä on ilmavirrassa, ecu syöttää sille virtaa ja mittailee miltä maailma näyttää.
Ruiskukoneessa on nyt sitten vaan jompi kumpi, tai ei kumpaakaan.
Ilmamassamittari sitten taas tosiaan antaa suoraan tulokseksi ilmamassan, modernimpaa tekniikkaa edustava menetelmä. Mittari on vaikka yksinkertaisesti vastuslanka mikä on ilmavirrassa, ecu syöttää sille virtaa ja mittailee miltä maailma näyttää.
Ruiskukoneessa on nyt sitten vaan jompi kumpi, tai ei kumpaakaan.
Nyt ei käynnisty??
Eipä käynnistynyt täydellä akullakaan.. Bensa haisee mutta mitään ei tapahdu.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa