golf iv nykimis ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

loponen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 30.5.2009 22:11

golf iv nykimis ongelma

ViestiKirjoittaja loponen » 30.5.2009 22:19

elikkäs tuli hommattua tollainen nelos golffi vm.-01, 1.6 16v.
Ongelma on sellainen kun kiihdyttää niin auto nykii ja on tosi tehoton, mistä vois vikaa rueta kahtelemaan??? auto on kuntotarkastettu ja mitään vikoja ei pitäis olla mutta tollainen vika vaan löytyy...

hirvonen
-
Viestit: 103
Liittynyt: 31.3.2009 10:24

ViestiKirjoittaja hirvonen » 30.5.2009 22:55

onko tulpat koska vaihdettu... siinä vois yks mahdollinenvika olla

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 30.5.2009 23:03

Tästähän on puhuttu, mutta yhtäkkiä tulee mieleen tulppien lisäksi Lambda, MAP, EGR ja kaasuläppäkotelo sekä puolat. Vikakoodien luku, ja hieman tarkempi vian kuvaus auttaa paljon vian etsintää.

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164

Tuossa esimerkiksi vähän lisäjuttua mitä on tullut kasailtua oman kokemuksen pohjalta. Näitä moottorin nykimisiä ei välttämättä katsastusmies kuntotarkastusta tehdessä löydä. Lisäksi kannattaa alkuun tankata 98 bensaa, ja ajella sillä ja tutkia vioitteleeko niin kovasti.

loponen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 30.5.2009 22:11

ViestiKirjoittaja loponen » 31.5.2009 11:16

joo elikkäs vikamuistit on ok, co arvo 0,004, hc 2, lambda 1.003 eli eikö noi ole kuitenkin hyviä arvoja? autolla on ajettu 159tuhatta. siihen on tehty vasta longlife huolto mutta mitä lie siihen kuuluu???

loponen
-
Viestit: 12
Liittynyt: 30.5.2009 22:11

ViestiKirjoittaja loponen » 31.5.2009 11:47

niin elikkäs auto käy hyvin tyhjäkäyntiä, ja tasaista kylävauhtia ajettaessa omasta mielestä ihan normaalisti... ainut että ku painan reilummin kaasua niin se nykimällä kiihtyy ja on tehoton, voiko katalysaattori vaikuttaa asiaan??? niin se auto on ollut vanhemmalla ihmisellä joten varmasti karstottunut. annoin kuitenki selekää sille ku ajelin mutta ei hirveetä vaikutusta. paremmin sitä ei voi enää selittää....

ConD
-
Viestit: 805
Liittynyt: 13.10.2008 8:12

ViestiKirjoittaja ConD » 31.5.2009 12:02

EGR ei pitäisi täyskaasukiihdytyksessä olla toiminnassa, joten se lie poissuljettu. Jos kone käy hyvää tyhjäkäyntiä ja pintakaasulla pelaa hyvin niin tuo voisi olla mahdollisesti joku bensapuolen hommakin.

Katso se Longlife-huoltolappu/huoltokirja onko autoon vaihdettu tulpat miten vasta. Vag-comilla loggaus auttaisi huomattavasti tällaisen nykimisen etsintää. Joten jos jollakulla tuttavallasi vag-com löytyy kannattaa sen kanssa lähtä etsimään vikaa autosta. Huollossa tuommoisen vian etsintä maksaa mansikoita pahimmillaan.

Pelkkä parinkymmenen kilometrin "repiminen" ei tuota kartaa valitettavasti saa poistumaan. Vilkaise huviksesi imusarjan/ilmansuodatinkotelon alta kaasuläppäkotelon karstaisuus kääntämällä kaasuläppää varovasti sormella auto sammuksissa jotta näet läpän alapuolen. 98 bensalla ajeleminen vähentää karstoittumista huomattavasti ja parantaa palamista tuoden ainakin omasta mielestä alakierroksille lisää puhtiakin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa