Öljynlämpömittari 1,8t passatiin.
Valvoja: ffp jäsenet
Öljynlämpömittari 1,8t passatiin.
Elikkäs passattiin olis tarkoitus laittaa öljynlämpömittari, nyt vaan mietityttää että mihin saan laitettua anturin. Löytyykö mistään valmista paikkaa mihin anturin sais vai pitääkö tehä öljypohjaan jotain omaa reikää anturille ?
Voishan se tehdäkkin ja tulisi paljon halvemmaksi, itsekkin mietin tuota vaihtoehtoa. Kyllähän sen siihen suodatinjalkaankin voisi laittaaa, mutta jos Jonden mukaan kovaa ajettaessa se viilenee liikaa ja taas hitaasti ajettaessa lämpenee liikaa niin se vielä tässä mietityttää, olishan se mukava saada suhkoht tarkat lukemat mittariin. :)
Joo, täytyypäs kävästä ensin jossain hydrauliikka - liikkeessä ja sitten jos sieltä ei onnaa, niin proppuun reikä :)
Joo, täytyypäs kävästä ensin jossain hydrauliikka - liikkeessä ja sitten jos sieltä ei onnaa, niin proppuun reikä :)
Opinions. Mulla on leonissa anturi siinä suodattimen jalan päällä, jos ajan kaupungissa ilman että tulee kunnolla ajoviimaa, niin kone lämmittää sen jalan ja anturin aika äkkiä niin että näyttää 130c ja sitten taas motarilla paikat jäähtyy niin hyvin että ei yli 70c miittari näytä, baanalla ei saanut kovassa vauhdissa yli 50c lukemaa, että kyllä se sijainti ja ajoviiman tuoma jäähdytys vaikuttaa. Jos et usko niin olet tervetullut tänne ajamaan ja tutkimaan anturia ja mittaria. molemmat on vaihdettu pariin kertaan kun ei noi lukemat ollut järkeviä, mutta noin se vaan menee.
Yleisimmät kaupasta saatavat mittarit tulee anturilla jossa on npt(f) kierteet, eli sovite tarvitaan.
Ja öljypohjasta mittaamalla saadaan jotenkin varmaan lukemaa, siellä on pakosarja ja pakoputki sen verran etäällä että niiden ei pitäisi vaikuttaa samalla tavalla kun koneen edessä olevat vesiletkut ja lohkosta hehkuva lämpö.
Yleisimmät kaupasta saatavat mittarit tulee anturilla jossa on npt(f) kierteet, eli sovite tarvitaan.
Ja öljypohjasta mittaamalla saadaan jotenkin varmaan lukemaa, siellä on pakosarja ja pakoputki sen verran etäällä että niiden ei pitäisi vaikuttaa samalla tavalla kun koneen edessä olevat vesiletkut ja lohkosta hehkuva lämpö.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kuinka monella teistä edes on joku jälkiasennettu mittari autossa kiinni ja anturi on suodattimen jalassa? Vaikuttaa taas että muut puhuu mutulla asiaa testaamatta.
Suodattimen jalan alla on alkuperäinen nestejäähdytin, joka myös lämmittää tai jäähdyttää sitä jalkaa alapuolelta käsin, eli siellä on monta tekijää kun tekee siitä paikasta huonon mittaukselle,
Ja paikkanakin usein niin helvetin ahdas, että kertaluokkaa helpompaa sijoittaa se anturi sinne missä on tila
Suodattimen jalan alla on alkuperäinen nestejäähdytin, joka myös lämmittää tai jäähdyttää sitä jalkaa alapuolelta käsin, eli siellä on monta tekijää kun tekee siitä paikasta huonon mittaukselle,
Ja paikkanakin usein niin helvetin ahdas, että kertaluokkaa helpompaa sijoittaa se anturi sinne missä on tila
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Miten tuo kierto mahtaa olla että ottaako moottori öljykanaviin siitä samoilta nurkilta kuin missä anturi on?Suodattimen jalan alla on alkuperäinen nestejäähdytin, joka myös lämmittää tai jäähdyttää sitä jalkaa alapuolelta käsin, eli siellä on monta tekijää kun tekee siitä paikasta huonon mittaukselle,
Jos, niin sehän olisi loogista mitata koneen saaman öljyn lämpöä oli siinä sitten mitä järjestelmiä tahansa.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 23.5.2009 1:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinka monella teistä edes on joku jälkiasennettu mittari autossa kiinni ja anturi on suodattimen jalassa?
En mä muista tiedä, mutta itellä tällä hetkellä kolme öljynlämpöä ja varmuudeksi myös kolme vedelle.
suodatinjalka, öljypohja ja suodattimella ennen kennolähtöä (siirretty puskurin taakse/ HKS)
Käyttöön jää tuo suodattimella oleva.
Ymmärrän kyllä mitä Jonde tarkoitat. Täysin mahdollista, eikä sillä koeajokin vois kiinnostaa:)
Silti, taitaa olla eka kerta kun olen Jormalaisen kanssa samaa mieltä edes jostain:)
Loppuviimein, mitä väliä sillä on mitä se näyttää?
Oleellisin info taitaa olla ne muutokset normaaliin, eli siihen mitä on näyttänyt vrt lämpeneminen yli "vakion" tms..
Viimeksi muokannut Opinions, 23.5.2009 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa