Käyntiinlähtöongelma lämpimällä koneella, golf II gti 16v.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Käyntiinlähtöongelma lämpimällä koneella, golf II gti 16v.
Kun on ajanut koneen lämpimäksi ja jättää auton parkkiin vaikka tunniks niin saa startata tosi pitkään että lähtee käyntiin. Kylmällä koneella lähtee samantien käyntiin.
Mietin että fuskaako "varaaja" bensapaineet pois ja siks joutuu starttaamaan niin pitkää, mut mites sit kun kylmänä lähtee ihan hyvin. Pumppu ainakin surisee joka kerta kun kääntää virrat päälle.
Apua kaivataan.
-Chrisse
Mietin että fuskaako "varaaja" bensapaineet pois ja siks joutuu starttaamaan niin pitkää, mut mites sit kun kylmänä lähtee ihan hyvin. Pumppu ainakin surisee joka kerta kun kääntää virrat päälle.
Apua kaivataan.
-Chrisse
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
No tänään kun vika taas ilmeni, revin noita antureita lohkon kyljestä irti (kun en oo varma mikä niistä on lämpöanturi). Ei kuitenkaan vaikutusta asiaan.
Tyhjäkäynti tossa seilaa kans varsinkin kylmällä koneella ja kun ajaa esim. risteysalueelle kylmällä koneella ja laittaa kytkimen pohjaan, niin tyhjäkäynti tippuu tosi alas. Auto melkein sammuu. Tyhjäkäyntimoottorissa siis ilmeisesti jotain vikaa? Voisko tuo käyntiinlähtöongelma johtua myös tuosta?
Piruuttani soitin tänään paikalliselle "marmoritiskille" Savilahden Autoon ja kysyin varaajan hintaa... 220€, aika raju hinta palikalla.
Tyhjäkäynti tossa seilaa kans varsinkin kylmällä koneella ja kun ajaa esim. risteysalueelle kylmällä koneella ja laittaa kytkimen pohjaan, niin tyhjäkäynti tippuu tosi alas. Auto melkein sammuu. Tyhjäkäyntimoottorissa siis ilmeisesti jotain vikaa? Voisko tuo käyntiinlähtöongelma johtua myös tuosta?
Piruuttani soitin tänään paikalliselle "marmoritiskille" Savilahden Autoon ja kysyin varaajan hintaa... 220€, aika raju hinta palikalla.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Minä kun tuon corradon 16v olen tässä jo tovin tapellut varmensin ainakin itseltäni tuon isv toimivuuden sillä että virrat pois, isv:stä piuha irti ja moottori tulille ja katsotaan mitä tapahtuu.
Omassa tyhjäkäynti ainakin lähti heittämään sellaista härän pyllyä jolloin se vanha tyhjäkäynnin heittely tuntu pieneltä (eli totesin ainakin itse että kyl se isv ainakin jotain tekeee)
Mähän olen siis syyttänyt omassa topissani kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta nyt lähti todella tyhmä kysymys, kun välillä viitataan tuohon lämpötilaanturiin ja toisinaan nimellä "sininen anturi" niin mistä anturista on kyse?
Kun itselläni on isv:n alapuolella ainoa sininen plugi minkä löysin ja hieman tutkittuani totesin että tämä saattaisi olla coldstartvalve, ei ilmeisesti kuitenkaan samasta kyse?
Nappasin itse tuosta omasta koneestani tuohon kylmäkäynnistysventtiilistä sekä vedenlämpötilaanturista piuhat irti lämpimänä niin silloin auto käynnistyi hyvin ja tyhjäkäynti olo korotettua.. tämä kun vaan ei kertonut vieläkään missä se vika on.. huoh.
Omassa tyhjäkäynti ainakin lähti heittämään sellaista härän pyllyä jolloin se vanha tyhjäkäynnin heittely tuntu pieneltä (eli totesin ainakin itse että kyl se isv ainakin jotain tekeee)
Mähän olen siis syyttänyt omassa topissani kaikkea maan ja taivaan väliltä, mutta nyt lähti todella tyhmä kysymys, kun välillä viitataan tuohon lämpötilaanturiin ja toisinaan nimellä "sininen anturi" niin mistä anturista on kyse?
Kun itselläni on isv:n alapuolella ainoa sininen plugi minkä löysin ja hieman tutkittuani totesin että tämä saattaisi olla coldstartvalve, ei ilmeisesti kuitenkaan samasta kyse?
Nappasin itse tuosta omasta koneestani tuohon kylmäkäynnistysventtiilistä sekä vedenlämpötilaanturista piuhat irti lämpimänä niin silloin auto käynnistyi hyvin ja tyhjäkäynti olo korotettua.. tämä kun vaan ei kertonut vieläkään missä se vika on.. huoh.
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Päivitetäämpäs tätäkin hieman. Golffi on toiminut ihan hyvin, mitä nyt välillä joutunut starttaa vähän pidempään ja tyhjäkäynti vähän seilaa.
Tänään kuitenkin golffi meni ihan jumiin, ei vaan lähe käyntiin kylmänäkään. Starttia pyörittää mut ei taida saada ainetta. Välillä kun virrat laitto päälle jäi bensapumppu surisemaan koko ajaksi. Kävin "lyömässä" pumppua, ei vaikutusta. Annoin myös iskut puolalle ja startille, ei lähe käyntiin.
Välillä kun starttas pitkään niin starttaus ikäänkuin "pätki", mite tän nyt selittäis? No starttaus pysähty ja sit taas jatku? Voiskohan kyseessä olla joku sähkövika, kiekkamittarikin heitteli neulaa aina välillä ihan miten sattuu.
Eilen tsekkasin ilmaputsarin ja putsasin ilmamäärämittärilta sen "lautasen" ja ajoin kyllä reilut 10km sen jälkeen ihan huoletta, mutta oisko tuo voinut jäädä jumiin tossa yön aikana? Ja sen takia ei lähde käyntiin?
Ota tuosta nyt selvää. Mut jos joku ottaa niin todella kiitollinen olen.
-Chrisse
Tänään kuitenkin golffi meni ihan jumiin, ei vaan lähe käyntiin kylmänäkään. Starttia pyörittää mut ei taida saada ainetta. Välillä kun virrat laitto päälle jäi bensapumppu surisemaan koko ajaksi. Kävin "lyömässä" pumppua, ei vaikutusta. Annoin myös iskut puolalle ja startille, ei lähe käyntiin.
Välillä kun starttas pitkään niin starttaus ikäänkuin "pätki", mite tän nyt selittäis? No starttaus pysähty ja sit taas jatku? Voiskohan kyseessä olla joku sähkövika, kiekkamittarikin heitteli neulaa aina välillä ihan miten sattuu.
Eilen tsekkasin ilmaputsarin ja putsasin ilmamäärämittärilta sen "lautasen" ja ajoin kyllä reilut 10km sen jälkeen ihan huoletta, mutta oisko tuo voinut jäädä jumiin tossa yön aikana? Ja sen takia ei lähde käyntiin?
Ota tuosta nyt selvää. Mut jos joku ottaa niin todella kiitollinen olen.
-Chrisse
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Hall-anturin pistoke oli öljyinen ja sen putsaaminen auttoi, golffi läks käyntiin. Kiitti Juissi.
Pitääkin käydä ettimässä huomenna siihen uus stefa, onkos tossa stefan vaihdossa mitään ihmeellistä?
Jotain muutakin häikkää tossa on kun polttoainepumppu surisi myös auton ollessa käynnissä. Taitaa olla vaihtokunnossa koko pumppu.
Pitääkin käydä ettimässä huomenna siihen uus stefa, onkos tossa stefan vaihdossa mitään ihmeellistä?
Jotain muutakin häikkää tossa on kun polttoainepumppu surisi myös auton ollessa käynnissä. Taitaa olla vaihtokunnossa koko pumppu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Jep, näinhän se on, mutta ei se ennen oo niin kovaa meteliä pitänyt? Vissiin? Tai sitten en oo kiinnittänyt siihen aikasemmin mitään huomiota kun auto on toiminu normaalisti.
Voi olla että tässä rupee pääkin sekoamaan ton auton takia ja surinoita kuuluu vähän joka suunnasta.
Saakos tuota stefaa muuten ihan tarvikkeena?
Voi olla että tässä rupee pääkin sekoamaan ton auton takia ja surinoita kuuluu vähän joka suunnasta.
Saakos tuota stefaa muuten ihan tarvikkeena?
Jos nyt en ihan väärin muista, niin aivan oikean kokoista tiivistettä siihen ei saa, muuta kuin ostamalla koko virranjakajan volkkarilta, mutta tarvikkeena löytyy riittävän lähellä oleva koko.
edit. No tuollahan se juttu teksteissä tosiaan olikin.
"Virranjakajan tiiviste voidaan siis vaihtaa. Vaikkakin tiivisteellä on osanumero (051 905 085 PRE), ei VW myy tiivistettä vain tyrkyttää kokonaista virranjakajaa. alkuperäisen virranjakajan tiivisteen koko on 12,5x19x5. Tätä kokoa ei löydy markkinoilta, mutta 12x19x5 koko käy hyvin ja sellaisen saat tilattua useastakin stefoja ja tiivisteitä myyvistä liikkeistä.
"
Ohjeet vaihtoonkin sieltä löytyy. Tosin Lontooksi.
edit. No tuollahan se juttu teksteissä tosiaan olikin.
"Virranjakajan tiiviste voidaan siis vaihtaa. Vaikkakin tiivisteellä on osanumero (051 905 085 PRE), ei VW myy tiivistettä vain tyrkyttää kokonaista virranjakajaa. alkuperäisen virranjakajan tiivisteen koko on 12,5x19x5. Tätä kokoa ei löydy markkinoilta, mutta 12x19x5 koko käy hyvin ja sellaisen saat tilattua useastakin stefoja ja tiivisteitä myyvistä liikkeistä.
"
Ohjeet vaihtoonkin sieltä löytyy. Tosin Lontooksi.
16v:n jakaja on tosi simppeli värkki kun vertaa esim. 8v:n vastaavaan. Eihän siellä ole muuta kuin se hall-anturi. Mutta purkaminen vaatii vähän vaivannäköä, ensin pitää hakata se lukkotappi irti akselista ja varoen. Se stefa on sellaisen pienen "peltilätkän" takana joka tulee vastaan kunhan on aikansa purkanut, se lätkä pitää kammeta pois niin ei muuta kuin uusi stefa vanhan tilalle ja romut läjään. Ja purkaminen tietysti aloitetaan ottamalla jakaja irti autosta :)
-
- -
- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.5.2005 18:19
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa