KR-tekniikka?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

KR-tekniikka?

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 12:39

Onko KR-koneella varustettuja autoja saanut vähäpäästösinä? pikaisia vastauksia, ja kiitos etukäteen. haulla en löytänyt

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 12:47

Tyhmä väli kyssäri..
Mitäs väliä sillä on?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2009 13:31

On saanut.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 13:39

entäpä PL-kone? muutoskatsastuksen takia että saa leiman pitää vaan tietää että on vähäpäästönen ja ku ei anttiroikolta saa launataisin mitään tietoa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2009 13:47

PL on aina ja KR on sekä että.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 13:56

kiitos nam.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 13:56

voi poistaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.1.2009 14:09

Miksî?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 17:28

Mä en nyt tajunnut ollenkaa koko homman jujua.
Yleensä on vain merkitystä, että onko jotain tekniikkaa saanu EI vähäpäästöisenä.
Luulis ettei sillä ole merkitystä onko saanu vähäpäästöisenä kun auton voi helposti moiseksi tehdä. Toistepäin ei niinkään.

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 17.1.2009 17:52

Ainoa syy minkä itse keksin siihen miksi tuo halutaan tietää on se että tekniikka ollaan laittamassa johonkin autoon joka on tehtaalta tullessaan ollut vähäpäästöinen ja siihenhän saa laittaa vain tekniikan jolla on samat päästönormit.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 18:09

Eikö riitä että sen saaste koneen muuttaa vähäpäästöiseksi ja muutoskatsastaa niin?
Joten taas päästään siihen että miksi kysyä noin päin :P

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 17.1.2009 18:37

No mitä jos sen moottorin ECU ei ymmärrä lambda-anturin päälle mitään, niin miten sen sitten vähäpäästöiseksi muutat?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 19:35

Enkö mä juuri sanonu että muuttaa siitä vähäpäästöisen. Onpas taas vaikeeta näin lauantaina tää ymmärtäminen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.1.2009 19:46

Tuo ei kuulosta kannattavalta kun valmiinakin on vähäpäästöisinä...

Mutta ehkä tuo alkuperäinen kysyjä kertoo mihin ihmeeseen tätä tarvitaan. :)

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 20:07

Mitäs eroa KR vähäpäästöisellä ja saaste versiolla?
Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 20:22

joo niin tosiaan. hajin äsken tuommosen PL golffin ja oon laittamassa sitä konetta vähäpäästöseen jettaan. siksi näin

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 17.1.2009 20:40

Voiko muka koneesta jota ei ole vähäpäästöisenä tehty tehdä vähäpäästöistä. Eli jos kr konetta ei olisi tehty vähäpäästöisenä koskaan niin mielestäni sitä ei saisi millää katin lisäämisillä asentaa autoon joka on vähäpäästöinen. Viisaammat korjatkoon

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 17.1.2009 21:06

Mitäs eroa KR vähäpäästöisellä ja saaste versiolla?

KR on k-jetillä ja PL ke-jetillä. Plus muut KR PL erot.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.1.2009 21:30

joo niin tosiaan. hajin äsken tuommosen PL golffin ja oon laittamassa sitä konetta vähäpäästöseen jettaan. siksi näin
Sulla on vähäpäästöinen PL-kone ja laitat sitä vähäpäästöiseen autoon.

Jäikö mulla joku ymmärtämättä, mutta miten se KR asiaan liittyy?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 17.1.2009 21:44

[img]Voiko%20muka%20koneesta%20jota%20ei%20ole%20vähäpäästöisenä%20tehty%20tehdä%20vähäpäästöistä.[/img]
Voi kun käy piipahtaa VTT:llä

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 17.1.2009 21:55

^Aivan. Enpäs tuota muistanutkaan.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 17.1.2009 23:09

tuossa aikasemmin aattelin laittaa tuon gli koneen jettaan, mutta kun se on jenkki auto niin papereissa ei lue että ois vähäpäästöinen. Vaikka otteessa lukee että on katilla varustettu niin ei kelvannut konttorille. Ois pitäny käyä vtt:llä mittauttamassa.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.1.2009 23:20

Onko oikeesti kaikki lauantaina kännissä!?!
Lainaus:
Mitäs eroa KR vähäpäästöisellä ja saaste versiolla?

KR on k-jetillä ja PL ke-jetillä. Plus muut KR PL erot.


Mä en nyt käsitä että miksi sotket tuon PL vessan mun kyssäriin.
ELI:
Mitä eroa on vähäpäästöisellä KR koneella ja ei vähäpäästöisellä KR koneella?

Vai yritkö jotenkin käyttää oikotietä ja heitit vain että kr koneessa on samat rojut kuin pl koneessa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.1.2009 13:07

Mietinkin vähän aikaa tuota kysymyksen asettelua.

Eli saaste KR:ssä k-jetti lambda säädöllä ja katti.

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 19.1.2009 10:46

PL on aina ja KR on sekä että.


PL:kään ei ole aina vähäpäästöinen. Ainakaan oman auton rekisteriotteessa ei tuota lue.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.1.2009 11:33

^- Onko autossasi kuitenkin katti ja lambda?

Nyt ei kannata sekoittaa ARK:n koomauksia siihen mitä moottorit todellisuudessa on, kun näitä vähäpäästöisiä autoja rekisteröitiin ennen katalysaattoripakon voimaantuloa 89-90.

Minuakin kiinnostaisi tietää minkälainen mahtaa olla vähäpäästöinen KR, jos sellaista on olemassakaan. Ja jos onkin, miten tuo eroaa PL:stä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.1.2009 13:10

Niin onko tuo kekkoslovakian lainsäädännön mukaan vähäpäästöinen siitä en ole varma, mutta katti ja lambda löytyy. Käytännön tasolla tuo puhaltelee varmasti ihan yhtä kauniita kukkasia putkesta kuin PL.

Kuten jo aikasemmin kirjoitin KR on k-jet lambdalla ja PL ke-jet.

lasse_koo
-
Viestit: 40
Liittynyt: 29.1.2004 23:34

ViestiKirjoittaja lasse_koo » 19.1.2009 20:58

^- Onko autossasi kuitenkin katti ja lambda?


On

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 19.1.2009 22:00

Eikös K-Jet ole täysin mekaaninen laite? Siis ilman mitään elektroniikkaa jota lambda voisi ohjata.

K-Jettiinhän lisättiin myöhemmin sähköinen seoksen korjaus jotta toiminta saatiin kattitekniikkaa palvelevaksi-> järjestelmän malliksi tuli Ke-Jetronic.

Vai olenko perkule aivan hakoteillä?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.1.2009 22:30

K-jet lambdasäädöllä on tuossa kr:ssä.

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 2.2.2009 1:16

miten usein ootte nuita nokkakeppien välistä kettinkiä vaihtanut? Ja miten se helpoiten onnistuu?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.2.2009 2:22

Alkuperäisellä ajettu reilu 301 tkm.

Nokat pois niin saa ketjun vaihdettua.

Jännä että motonetissä 8,9 € ja alkuperäinen noin 11 kertaa kalliimpi...

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 14.5.2009 16:32

jeesustellaampa taas lisää.

ostin tuon PL golffin, joka on tekniikan vaihto. alkuperäinen 1,3 jat laitettu entisen omistajan mukaan se ''vähäpäästöinen gti:n kone''. no elin siinä luulossa että se on vähäpäästöinen mutta nyt kun oikeen rupesin tutkimaan tuota autoa, niin eihän sielä ookkaan lampda-anturia. Mistä tietää että onko tuo nyt KR vai PL ja onko vähäpäästöinen vai ei. ja meneekö KR päästöistä läpi jos laittaa katin? kiitos ja anteeksi..

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 15.5.2009 9:44

no jeps. lohkossa lukee KR että kait se sitte on paljo päästönen?

nj^
-
Viestit: 548
Liittynyt: 15.5.2008 17:38

ViestiKirjoittaja nj^ » 15.5.2009 14:36

^ Sama lohko niissä kaiketi on, eli ei kerro mitään.. Samalla tavalla isolohkoissa (:D) lukee kaikissa 1.8, siis 1.4-1.8 (8v)

Lapex
-
Viestit: 368
Liittynyt: 14.3.2008 13:06

ViestiKirjoittaja Lapex » 15.5.2009 14:38

no tässä ei sitä lamda anturia ollut. eli eikös se sillon ole kr


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa