G/J2 laatikosta 020 -> 02A
Valvoja: ffp jäsenet
G/J2 laatikosta 020 -> 02A
2Y laatikon meinasin vaihtaa tuohon 020 tai 02A malliin. mitä pitää vaihtaa jotta tuo 020/02A laatikko käy sinne paikalleensa? käykö kytkin levy? asetelma? vauhtipyörä? vetarit?
en haulla löytänyt kun epämääräistä spekulointia! joten jos joku joka tietää oikeasti niin viitsisi auttaa!
jettaani olen laittamassa ahdettua moottoria ja joku väitti että tuo 2Y vaihteisto ei kestä?
mites tuo kytkin asia vr6 vakio levy ja SRE asetelma? minkä laatikon kanssa se käy?
en haulla löytänyt kun epämääräistä spekulointia! joten jos joku joka tietää oikeasti niin viitsisi auttaa!
jettaani olen laittamassa ahdettua moottoria ja joku väitti että tuo 2Y vaihteisto ei kestä?
mites tuo kytkin asia vr6 vakio levy ja SRE asetelma? minkä laatikon kanssa se käy?
Viimeksi muokannut jonttuh, 13.5.2009 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mutta 02A on silti parempi... Tosin vähän joutuu soveltamaan, jos haluaa sellaisenaan toimivaksi (02A:ssa on nestekytkin). Samat vetarit pitäisi käydä kans tuohon 02A:han, kuin mitkä käy 020:aan & samat kytkimet käy. Ja laatikkohan käy jokaiseen "isolohkoon" kiinnityksiltään suoriltaan ja sellaisenaan.
02A on aivan erillainen laatikko kuin 020.
Vauhtipyörä ja kytkin ovat "oikeinpäin"
Sisuskalut on järeämmät. Vaihteen siirto on vaijereilla.
Kytkin joko nestetoiminen tai vaijerilla.
Perä on hieman leveämpi vetarin laipasta-laippaan. Joutuu vaihtamaan toisen puolen vetarin lyhyemmäksi (G60).
Hyvät puolet: peltikeula Passatista vm 88-> jotain. Kaikki osat käy bolt-on 2 koriseen Golffiin. Eli etsii jostain romun Passatin ja purkaa siitä kaikki
tarvittavat osat.
VWVorteksilla puhuvat, että 02A G III kestäisi 300/300 sit lähtee 2,3,4 vaihteista hampaat. Voi olla kestää paremmin kevyemmissä g1 ja 2 korisissa.
Vauhtipyörä ja kytkin ovat "oikeinpäin"
Sisuskalut on järeämmät. Vaihteen siirto on vaijereilla.
Kytkin joko nestetoiminen tai vaijerilla.
Perä on hieman leveämpi vetarin laipasta-laippaan. Joutuu vaihtamaan toisen puolen vetarin lyhyemmäksi (G60).
Hyvät puolet: peltikeula Passatista vm 88-> jotain. Kaikki osat käy bolt-on 2 koriseen Golffiin. Eli etsii jostain romun Passatin ja purkaa siitä kaikki
tarvittavat osat.
VWVorteksilla puhuvat, että 02A G III kestäisi 300/300 sit lähtee 2,3,4 vaihteista hampaat. Voi olla kestää paremmin kevyemmissä g1 ja 2 korisissa.
Itsellä meni viime kesänä kolmosvaihteen ratas sileäksi, mut se tais olla enemmin omaa tyhmyyttä kuin laatikon heikkoutta kun yritin vaihtaa liian nopeasti. Tällä hetkellä 4 vaihde jurisee vähän et varmaan pitää antaa taas avata laatikko talvella. Muuten on toiminu ihan hyvin laatikko vaikka vääntöä onkin aika reilusti.
Kummankaan laatikkotyypin hajottamiseen ei tarvita paljoa voimaa. Toisaalta, kumpikin laatikko kestää hyvinkin paljon oikein käytettynä ja kunnostettuna.
Onse kumma homma se, että vaikka 020 on niin saatanan huono aski, sellasilla on kumminkin mm 80-luvulla ajeltu kiihdytyskisojakin. Ihan tehokkailla turbomoottoreilla jopa.
Joo tota akselin mittaa en nyt niin tarkasti muistanut. Sama se.
Onse kumma homma se, että vaikka 020 on niin saatanan huono aski, sellasilla on kumminkin mm 80-luvulla ajeltu kiihdytyskisojakin. Ihan tehokkailla turbomoottoreilla jopa.
Joo tota akselin mittaa en nyt niin tarkasti muistanut. Sama se.
Kyllä toi 2Y aski on ihan hyvä. Ainoa heikkous on vetopyörästö ja viitosvaihde. Perävälityksen rattaan kiinnitysniitit tasauspyörästössä ei kestä tehonlisäystä juurikaan.
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248506017688042626
(huomatkaa puuttuvat niitit)
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248506111455598834
(vitosen rattaat (öljynpuute))
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248507258021416546
(planeettapyörä tuli tuosta ulos)
P.s. älkää nyt pelästykö, kyllä se aski normaaliajossa kestää.
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248506017688042626
(huomatkaa puuttuvat niitit)
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248506111455598834
(vitosen rattaat (öljynpuute))
http://picasaweb.google.fi/miguski/ProjectVento#5248507258021416546
(planeettapyörä tuli tuosta ulos)
P.s. älkää nyt pelästykö, kyllä se aski normaaliajossa kestää.
Itse olen ymmärtänyt että vetopyörän niitit löystyvät ja katkeavat juurikin huolimattoman käytön takia, ei niinkään voiman edessä.
Itse sain joskus ihan vakio 16v koneellakin 020-laatikon paskaksi. Johtui luultavasti siitä että muutamia kertoja (kenties löysien puslien tahi huonojen iskarien takia) etupyörät pääsi paikaltaan lähtiessä pomppimaan ja täten laatikkoon tulee aika kovia iskuja..
Oli aika julman näköistä kun tasauspyörästössä oli 4-5 reikää :)
Mutta tämänkin voi ennaltaehkäistä, kun hakee marmoritiskiltä sarjan pultteja, joilla voi korvata alkuperäiset niitit.
Ja tosiaan 02A-laatikossa (ehkä myös 020) kolmosvaihde on ehkä heikoin lenkki.
Itse sain joskus ihan vakio 16v koneellakin 020-laatikon paskaksi. Johtui luultavasti siitä että muutamia kertoja (kenties löysien puslien tahi huonojen iskarien takia) etupyörät pääsi paikaltaan lähtiessä pomppimaan ja täten laatikkoon tulee aika kovia iskuja..
Oli aika julman näköistä kun tasauspyörästössä oli 4-5 reikää :)
Mutta tämänkin voi ennaltaehkäistä, kun hakee marmoritiskiltä sarjan pultteja, joilla voi korvata alkuperäiset niitit.
Ja tosiaan 02A-laatikossa (ehkä myös 020) kolmosvaihde on ehkä heikoin lenkki.
Itse olen ymmärtänyt että vetopyörän niitit löystyvät ja katkeavat juurikin huolimattoman käytön takia, ei niinkään voiman edessä.
Joo, se voiman lisääntyminen tuppaa aiheuttamaan tuota enenevää huolimatonta käyttöä ;/
Nyt onkin paikalla Peloquin-lukko ja Hoer 4,20:1 perävälitys ARP:lla toisiinsa pultattuna, ja tietysti SPEC stage3 kytkin. Kaks kesää on nyt kestäny, "jihuu".
Se on toi 5-vaihde heikko, kun on jälkikäteen VW-ingenjöörit tuohon 4v 020-askiin lisänneet päätyhyn erikseen. On aika arka, jos vähänkin öljynpuutetta
Tosta vitos vaihteen ratasparin vaihtoon ohjeet 02a/02j:
http://pics.tdiclub.com/data/517/21336gearswap.pdf
Homma tehtävissä laatikon ollessa paikallaan autossa.
http://pics.tdiclub.com/data/517/21336gearswap.pdf
Homma tehtävissä laatikon ollessa paikallaan autossa.
Sen vitosen ratasparin voi käydä vaikka marmoritiskiltä ostamassa. On vaan melko kallis. Mieluummin metsästää jostain jonkin rikkinäisen laatikon ja ottaa siitä.
02A laatikoissa pisin vitosvaihde taitaa olla ASD laatikossa.
Tuossa ASD ja CDA laatikoiden välitykset:
Laatikko 1 2 3 4 5 perä
ASD 3,300 1,944 1,308 1,090 0,717 3,160
CDA 3,300 1,944 1,308 1,029 0,838 3,680
02A laatikoissa pisin vitosvaihde taitaa olla ASD laatikossa.
Tuossa ASD ja CDA laatikoiden välitykset:
Laatikko 1 2 3 4 5 perä
ASD 3,300 1,944 1,308 1,090 0,717 3,160
CDA 3,300 1,944 1,308 1,029 0,838 3,680
Juu peltikeula GT passat tuli hommattua ja tekniikka nostettua pois. polkimet ei näköjään mene Mk2 jettaan ainakaan heittämällä. puuttuu pää sylinterin paikka tulipellistä prkl.
käykös nuo passatin vetarit Jettaan?? navat otan kanssa passatista koska niihin tulee satulat pulteilla kiinni, jetassa ei.
käykös nuo passatin vetarit Jettaan?? navat otan kanssa passatista koska niihin tulee satulat pulteilla kiinni, jetassa ei.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa