Golf MKV GT 2006 Turbon ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
Golf MKV GT 2006 Turbon ongelmia
Terve, remmiahdin pelaa normaalisti, mutta kun remmi jää 3500rpm pois ja turbo on yksin pelissä, ei se anna kaikkea ulos vaan paineet jää 1/3 -osaan sen kojelaudan neulan mukaan. Myös vedoissa tämä tietenkin tuntuu.
Huolto on tehty alle 10 000 km sitten (öljyt+suodatin) mutta huoltoväli-mittaria ei ole nollattu. Nyt "Service Now" -valo palaa. Olen myös viimeksi tankannut 95 oktaanista bensaa (suositus 98). Voisiko joko polttoaine vaikuttaa asiaan tai sitten huoltovälin tullessa täyteen tekniikka siirtyisi varotilaan? Vai onko turbo vaan hajallaan? Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Huolto on tehty alle 10 000 km sitten (öljyt+suodatin) mutta huoltoväli-mittaria ei ole nollattu. Nyt "Service Now" -valo palaa. Olen myös viimeksi tankannut 95 oktaanista bensaa (suositus 98). Voisiko joko polttoaine vaikuttaa asiaan tai sitten huoltovälin tullessa täyteen tekniikka siirtyisi varotilaan? Vai onko turbo vaan hajallaan? Kiitos kommenteista jo etukäteen!
Tuohon omaan 1.6 16v kikottimeen suositellaan kans 98 tankkaamista, ja sen kyllä on huomannut fiksatessa! Paikat oli karstottunut huomattavasti kun oli 95:lla ajanut. Enkä varmasti ole ainoa jolla on näin! Foorumilta ja netistäkin löytyy keskusteluja eri bensojen vaikutuksesta varsinkin kireisiin koneisiin. Nykykoneet ei välttämättä nakuta, mutta 98 vaan palaa puhtaammin, ja sotkee konetta vähemmän. Sinuna ajaisin mk V GT:llä aina 98:lla kun mahdollista suinkin, senverran "erikoinen" kun tuo GT:n pako/imujärjestelmä on.
Miten olet autoasi huoltanut? Longlifellä vai itse jollain kiinteällä välillä? Jos jätät noudattamatta LL huoltoväliä, voi hullossa pyytää muuttamaan tuon näytön kiinteäksi. Taisi 15tkm olla ainakin vaihtoehto.
Miten olet autoasi huoltanut? Longlifellä vai itse jollain kiinteällä välillä? Jos jätät noudattamatta LL huoltoväliä, voi hullossa pyytää muuttamaan tuon näytön kiinteäksi. Taisi 15tkm olla ainakin vaihtoehto.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
Kiitos nopeista vastauksista! Joo varmaan jo tänään pääsen taas tankkaamaan 98:a, niin katsotaan muuttuuko meno sitten. Huoltoväli on oma n. 20 000 km öljyillä ja sitten vaihdellaan myös suodatin yms. Pitää soittaa huoltoon huomenna ja muuttaa myös se näytön huoltoväli. Kertoilen sitten tännekin, kun vika selviää. Muitakin ideoita saa toki tänne heitellä, jos huolto venyy tai diagnostiikka ei anna suoraan vikaa.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
Pääsen alkuviikosta testeriin, jossa luetaan vikailmoitukset.
Nyt oon täsmentänyt vian. Laitettuani auton kylmänä käyntiin ja ajettuani 18km nousee vika esille ajotavasta riippumatta. Aina sama matka. Ajan työmatkat töihin ja takaisin ja molemmin päin 18km kohdalla ei enää anna turbo painetta. Joku venttiili varmaan hajallaan.
Tuttu epäili myös, että kerää tuon matkan ajan jotain vikasignaaleja. Kun riittävä määrä tulee täyteen, niin menee joku vikatila tai varakäyttö päälle. Tiedä sitten. Mystistä. No, ensi viikolla olen viisaampi.
Nyt oon täsmentänyt vian. Laitettuani auton kylmänä käyntiin ja ajettuani 18km nousee vika esille ajotavasta riippumatta. Aina sama matka. Ajan työmatkat töihin ja takaisin ja molemmin päin 18km kohdalla ei enää anna turbo painetta. Joku venttiili varmaan hajallaan.
Tuttu epäili myös, että kerää tuon matkan ajan jotain vikasignaaleja. Kun riittävä määrä tulee täyteen, niin menee joku vikatila tai varakäyttö päälle. Tiedä sitten. Mystistä. No, ensi viikolla olen viisaampi.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
No niin. Kokeiltiin vaihtaa N75-venttiili huollossa. Ei vaikutusta. Ajelin huollosta kotiin niin vika oli entisellään. Seuraavana aamuna käyntiin ja parin risteyksen jälkeen hieman hanaa. Samassa syttyi pakokaasujärjestelmän vika -merkkivalo kojelautaan. Tehot katosi kokonaan, kone täristää autoa ja ääni muuttui röpöttäväksi.
Nilkutan auton huoltoon aamulla. Saa nähdä.
Nilkutan auton huoltoon aamulla. Saa nähdä.
Onko tulppia koska viimeksi vaihdettu?
Puola vika myös mahollinen mutta tulpat on halvempi kattoa ensin, aikanaan escortissa oli samanlaista, kymmenen kilsan jälkeen kun lämpes niin tulpat oli niin karstottunu ettei saanu kipinää ja tais käydä vajaapytyilläkin. Turbo kyllä ahto normaalisti, kyllähän se kulki mut ei niinkun normaalisti.
Puola vika myös mahollinen mutta tulpat on halvempi kattoa ensin, aikanaan escortissa oli samanlaista, kymmenen kilsan jälkeen kun lämpes niin tulpat oli niin karstottunu ettei saanu kipinää ja tais käydä vajaapytyilläkin. Turbo kyllä ahto normaalisti, kyllähän se kulki mut ei niinkun normaalisti.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.9.2008 17:43
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa