Vanhoja Pierburg-keskusteluja kovasti kahlasin läpi. suurin osa tosin koski 2E2 mallia. Jos juuri tästä on ollut jo keskustelua enkä tyhmänä huomannut, pahoittelut.
Auto on siis 1.6 Passat Pierburg 2E3 kaasuttimella. Ilmanpuhdistinkotelossa on läppä joka ohjaa kaasuttimelle joko kylmää ilmaa keulasta tai lämmintä pakosarjalta. Läppä on oletusarvoisesti "kylmää ilmaa" -asennossa ja alipaineet päällä "kuumaa ilmaa" -asennossa. Pyöritin autoa n. 10min niin että moottorin lämmöt olivat n. 80 astetta, läppä oli edelleen "kuumaa ilmaa" -asennossa.
Kysymys kuuluu, mikä ohjaa tuota läpän alipainetta ja millä perusteella? Sinänsä auto toimii suht. ok, mutta selvästihän bensankulutus nousee jos kaasari saa jatkuvasti vain kuumaa ilmaa. Toistaiseksi ajelen ilman alipaineletkua niin kauan kunnes tämä selviää tai tulee kylmät kelit :)
PS. katsoin netissä olevaa 2E2 korjausmanuaalia, mutta jäin ymmärrykseen että siinä läpän ohjaus pelaa eri lailla?
Pierburg 2E3
Valvoja: ffp jäsenet
Tässähän kävi vanha kunnon "kirjoitanpa foorumille ja ajattelen vasta sitten". Piti rientää oman kirjoituksen jälkeen katsomaan ja sieltähän se kaasuttimen päältä muovikopan sisältä löytyi oranssikoteloitu bimetallijousi kuten evinrude sanoi.
Kuumailmapuhaltimella imuilman sekaan lämmintä ja liikkuihan se läppä kuten pitää. Bimetallijousi ei nyt ehkä ihan uuden veroisessa tarkkuudessa ollut, mutta toimipa kuitenkin.
Kuumailmapuhaltimella imuilman sekaan lämmintä ja liikkuihan se läppä kuten pitää. Bimetallijousi ei nyt ehkä ihan uuden veroisessa tarkkuudessa ollut, mutta toimipa kuitenkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa