Mitä eroa passatin syncro/4-motion
Valvoja: ffp jäsenet
Mitä eroa passatin syncro/4-motion
Elikkäs tiedän mika toi 4-motion tekniikka on mut syncro askarruttaa mieltä.Onko se sama ku audin?
Syncro ja 4Motion ovat molemmat VW:n markkinointinimiä nelivedoille, vastaavasti Audilla markkinointinimenä on quattro. Nimet eivät suoraan kerro minkälaisella tekniikalla auton neliveto on toteutettu.
http://www.autowiki.fi/index.php/Syncro
http://www.autowiki.fi/index.php/Syncro
Kertokaapa tietäväiset millaisia nelikoita noissa portereissa/caravelleissa on ollut? Siis T4 mallisarjassa.
Itselläni on tuollainen sähköisellä perälukolla oleva Caravelle. Ihmettelin taannoin kaverin Syncro Porterin surkeaa pitoa liukkaalla. Ällistys oli suuri kun kokeilin omani rajoja vetämällä kakkakopan pois ojasta. Kakkis oli mahaansa myöten hangessa syvän ojan pohjalla ja itse autolla tiellä, jonka pintana liukas kaljama. Kakkis tuli kuin märkä rätti kertavedolla. Lukkokaan ei ollut päällä.
Mitähän teknikkaa tuo autoni siis käyttää? Vuosimalli -93.
Itselläni on tuollainen sähköisellä perälukolla oleva Caravelle. Ihmettelin taannoin kaverin Syncro Porterin surkeaa pitoa liukkaalla. Ällistys oli suuri kun kokeilin omani rajoja vetämällä kakkakopan pois ojasta. Kakkis oli mahaansa myöten hangessa syvän ojan pohjalla ja itse autolla tiellä, jonka pintana liukas kaljama. Kakkis tuli kuin märkä rätti kertavedolla. Lukkokaan ei ollut päällä.
Mitähän teknikkaa tuo autoni siis käyttää? Vuosimalli -93.
Eihän syncro ja 4-motion loppupeleissä hirveesti eroa.. Vedon takapyörille yhdistävä kytkin on erilainen, niinkuin SS tuolla aiemmin kertoili..
Eli Teme2: syncro ja 4-motion ovat kummatkin volkkarin nelikkoja, audilla on tuo oma quattronsa.. Ja niitä poikkeuksiakin löytyy: Quattroahan käytetään pitkittäis moottorisissa autoissa, mutta A3:han perustui aikoinaan Golffiin, ja siitä syystä siinä on vieläkin poikittais moottori, eli, neliveto A3:set ovatkin volkkarin syncro tai 4-motion nelivedolla..
Ja sitten toinen: 3b ja 3bg passatithan olivat periaatteesa sama auto A4:n ja A6:n kanssa, eli passatin neliveto mallit ovat quattroja..
Myynnillisistä syistä siis käytetään nimiä A3 quattro ja Passat syncro tai 4-motion..
Eli Teme2: syncro ja 4-motion ovat kummatkin volkkarin nelikkoja, audilla on tuo oma quattronsa.. Ja niitä poikkeuksiakin löytyy: Quattroahan käytetään pitkittäis moottorisissa autoissa, mutta A3:han perustui aikoinaan Golffiin, ja siitä syystä siinä on vieläkin poikittais moottori, eli, neliveto A3:set ovatkin volkkarin syncro tai 4-motion nelivedolla..
Ja sitten toinen: 3b ja 3bg passatithan olivat periaatteesa sama auto A4:n ja A6:n kanssa, eli passatin neliveto mallit ovat quattroja..
Myynnillisistä syistä siis käytetään nimiä A3 quattro ja Passat syncro tai 4-motion..
Lukitsee taka-akselin, eli kummatkin takapyörät pyörivät samaa tahtia.. Kun esimerkiksi ajaa kurvin, niin ulkokurvin puoleinen pyörä kulkee pidemmän matkan kuin sisempi, ja ilman lukkoja pyörät pyörivät "vapaasti", eli sisempi lyhyemmän matkan kuin ulompi.. Mutta lukko päällä kumpikin pyörä kulkee saman matkan, eli sisäkurvin puoleinen pyörä sutii pikkaisen..
Auttaa esim. "ristiriipunnassa", eli vasen etu ja oikea takapyörä ovat ilmassa, tässä tilanteessa voi kytkeä lukon päälle, ja kummatkin takapyörät vetävät varmasti.. Pidosta sit riippuu pääseekö pinteestä;)
Auttaa esim. "ristiriipunnassa", eli vasen etu ja oikea takapyörä ovat ilmassa, tässä tilanteessa voi kytkeä lukon päälle, ja kummatkin takapyörät vetävät varmasti.. Pidosta sit riippuu pääseekö pinteestä;)
Salmi: aikalailla oikein, mutta ajattelet ihan liian monimutkaisesti :) Käytännössä tuo kun menee niin yksinkertaisesti että kaikissa pitkittäiskoneella varustetuissa VAG-konsernin nelikossa on torsen (pl. ihan ensimmäiset Audin nelikot) ja poikittaiskoneiden jatkona visko tai haldex. Auton merkki tai mallimerkintä ei kerro edelleenkään yhtään mitään käytetystä tekniikasta.
4motion ja syncro on vain mallimerkintöjä mitä käytetään Volkkareissa, samalla tavalla kuin quattro on Audin mallimerkintä ja Skodassa sitten ihan vaan 4x4. Eikös tästä ole puhuttu jo noin 28 kertaa?
Niin ja näissä VAG:n uudemmissa vehkeissä ei ole mitään oikeita tasauspyörästön lukkoja, pelkästään EDS. Eli jarruilla yritetään epätoivoisesti tasottaa pyörintäeroja.
4motion ja syncro on vain mallimerkintöjä mitä käytetään Volkkareissa, samalla tavalla kuin quattro on Audin mallimerkintä ja Skodassa sitten ihan vaan 4x4. Eikös tästä ole puhuttu jo noin 28 kertaa?
Niin ja näissä VAG:n uudemmissa vehkeissä ei ole mitään oikeita tasauspyörästön lukkoja, pelkästään EDS. Eli jarruilla yritetään epätoivoisesti tasottaa pyörintäeroja.
Viimeksi muokannut Tero V., 6.12.2005 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^^ M'kay.. Mutta eikös tuo quattro ole ihan oma järjestelmänsä? Poiketen siin syncrosta tai 4-motionista onttoine kardaaneineen? Eli voima menee jakovaihteistolle "ulompaa" vetoakselia myöden, ja sen sisällä pyörivää akselia pitkin takaisin etupyörille.. Jos nyt olen oikein tajunnut..
Älkää nyt suuttuko, käytän searchia kun tarvitsen tietoa, ja jos en löydä niin kysyn.. Nyt vain kertoilin Teme2:lle perus juttuja..
[edit] Tero V.: Mutta eikös se mene yleensä niin, että Audeissa on koneet pitkittäin ja Volsuissa poikittain? Eli raaka raja quattroille ja syncro/4-motioneille voidaan vetää merkkien väliin?
Älkää nyt suuttuko, käytän searchia kun tarvitsen tietoa, ja jos en löydä niin kysyn.. Nyt vain kertoilin Teme2:lle perus juttuja..
[edit] Tero V.: Mutta eikös se mene yleensä niin, että Audeissa on koneet pitkittäin ja Volsuissa poikittain? Eli raaka raja quattroille ja syncro/4-motioneille voidaan vetää merkkien väliin?
^^ Niin, no ne on sit niitä poikkeuksia niinkuin tuolla ylempänä puhuinkin..
Mutta jos mennään sanan "quattro" ytimeen, eli aikaan kun se keksittiin ja siitä eteenpäin, niin eikös se toteutettu tuolla torsenilla?
Ja sama syncrolle, joissain kakkiksissa olleissa nelivedoissa oli viskokytkin.. Tuohon aikaan ei ollut näitä "sekasikiöitä", jotka olivat jonkun toisen pohjalevyllä.. (paitsi silloiset passatit?)
Eli siis: quatro käyttää torsenia ja syncro viskoa (nyk. 4-motion haldeksia)
Eli tästä 1+1 poikittaismoottoriset ovat syncroja tai 4-motioneja ja pitkittäiskoneiset quatroja..
Pitkittäis koneiset ovat pääasiassa Audeja ja poikittaiskoneiset Volsuja.. (poikkeuksiakin siis on)
Mutta jos mennään sanan "quattro" ytimeen, eli aikaan kun se keksittiin ja siitä eteenpäin, niin eikös se toteutettu tuolla torsenilla?
Ja sama syncrolle, joissain kakkiksissa olleissa nelivedoissa oli viskokytkin.. Tuohon aikaan ei ollut näitä "sekasikiöitä", jotka olivat jonkun toisen pohjalevyllä.. (paitsi silloiset passatit?)
Eli siis: quatro käyttää torsenia ja syncro viskoa (nyk. 4-motion haldeksia)
Eli tästä 1+1 poikittaismoottoriset ovat syncroja tai 4-motioneja ja pitkittäiskoneiset quatroja..
Pitkittäis koneiset ovat pääasiassa Audeja ja poikittaiskoneiset Volsuja.. (poikkeuksiakin siis on)
Joo, tää on niitä aiheita mistä pitäs keskustella parin promillen humalassa naamakkain, riittäs puhetta tunneiks ;D
Monimutkaista tai ei, itelleni on kuitenkin ollut, ja tulee aina olemaan:
Quattro=kone pitkittäin=Audi=torsen
Syncro/4-Motion=kone poikittain=Volkswagen=visko/haldex
Poikkeus tapaukset lasken alustan mukaan:
Passat=kone pitkittäin=quattro
A3=kone poikittain=syncro/4-Motion
Nämä kaikki vain siksi koska ajattelen kaikki aina "pidemmän kautta" ;)
Monimutkaista tai ei, itelleni on kuitenkin ollut, ja tulee aina olemaan:
Quattro=kone pitkittäin=Audi=torsen
Syncro/4-Motion=kone poikittain=Volkswagen=visko/haldex
Poikkeus tapaukset lasken alustan mukaan:
Passat=kone pitkittäin=quattro
A3=kone poikittain=syncro/4-Motion
Nämä kaikki vain siksi koska ajattelen kaikki aina "pidemmän kautta" ;)
Poikkeukset Volkswagen/Audi jakoon:
Audi A3 8L
Audi A3 8P
Audi TT 8N
Nämä siis ovat quattroja, vaikka pellin alta haldex löytyykin. UR laitteisiin en kajoa, niissähän oli jokin kolmas systeemikin käytössä.
VW Passat 3B
VW Passat 3BG
VW Phaeton
VW Touareg
Nämä taas 4motioneja/syncroja, vaikka laatikon jatkeena on Torsen.
Näiden lisäksi sitten vielä Seat ja Skoda, miten ne jaat systeemissäsi, Seat on VW ja Skoda Audi vai toisinpäin?
Pitkittäis/poikittaisjaossa seuraavat poikkeukset:
Kakkis syncro, T4, vanhat Passatit ovat viskolla (Haldex on myöskin visko).
Vanhat quattrot jollain ihan muulla, en siitä jatka edelleenkään.
Audi A3 8L
Audi A3 8P
Audi TT 8N
Nämä siis ovat quattroja, vaikka pellin alta haldex löytyykin. UR laitteisiin en kajoa, niissähän oli jokin kolmas systeemikin käytössä.
VW Passat 3B
VW Passat 3BG
VW Phaeton
VW Touareg
Nämä taas 4motioneja/syncroja, vaikka laatikon jatkeena on Torsen.
Näiden lisäksi sitten vielä Seat ja Skoda, miten ne jaat systeemissäsi, Seat on VW ja Skoda Audi vai toisinpäin?
Pitkittäis/poikittaisjaossa seuraavat poikkeukset:
Kakkis syncro, T4, vanhat Passatit ovat viskolla (Haldex on myöskin visko).
Vanhat quattrot jollain ihan muulla, en siitä jatka edelleenkään.
Tuo systeemi on nimeltään Torsen. Haldex ja syncro taas ovat rekenteeltaan toisenlaisia.Mutta eikös tuo quattro ole ihan oma järjestelmänsä? Poiketen siin syncrosta tai 4-motionista onttoine kardaaneineen? Eli voima menee jakovaihteistolle "ulompaa" vetoakselia myöden, ja sen sisällä pyörivää akselia pitkin takaisin etupyörille..
Seuraavat ovat siis ainoastaan nelivedosta käytettyjä nimiä:
Quattro = Audin nimitys nelivedosta
Syncro = VW:n vanha nimitys nelivedosta
4-Motion = VW:n uusi nimitys nelivedosta
Em. nimien alle voi siis kätkeytyä lähes mitä tahansa tekniikkaa (torsen, visko tai haldex).
Sekotetaan vielä vähän pakkaa... :)
Touareg ei kuulu tuohon listaan. Siinä on aivan oma järjestelmänsä, josta käytetään nimeä 4Xmotion. Se on enemmän maastoauto kuin kaiken maailman SUVit. Tuolla pitäs olla luotettavaa tietoa vaikka onkin propagandasivut.
VW Passat 3B
VW Passat 3BG
VW Phaeton
VW Touareg
Nämä taas 4motioneja/syncroja, vaikka laatikon jatkeena on Torsen.
Touareg ei kuulu tuohon listaan. Siinä on aivan oma järjestelmänsä, josta käytetään nimeä 4Xmotion. Se on enemmän maastoauto kuin kaiken maailman SUVit. Tuolla pitäs olla luotettavaa tietoa vaikka onkin propagandasivut.
Jottei pakan sekoittaminen heti loppuisi, on vielä Veyron, jossa kone pitkittäin ja Haldex neliveto.
Touareg on tosiaan eräänlainen välimalli, kuitenkin teknisesti lähempänä Torsenia kuin Haldexia. Ehkei kuitenkaan sen kautta kuulu tuohon listaan. Jakovaihteisto on toteutettu planeettapyörästöllä, joka ei kuitenkaan ole Torsen-tyyppinen. Mutta varsinainen ero tulee siitä tasauspyörästön lukittavuudesta, sitä ei normi Torsenissa ole.
Touareg on tosiaan eräänlainen välimalli, kuitenkin teknisesti lähempänä Torsenia kuin Haldexia. Ehkei kuitenkaan sen kautta kuulu tuohon listaan. Jakovaihteisto on toteutettu planeettapyörästöllä, joka ei kuitenkaan ole Torsen-tyyppinen. Mutta varsinainen ero tulee siitä tasauspyörästön lukittavuudesta, sitä ei normi Torsenissa ole.
No Seattiin ja Skodaan en oo perehtynyt, nyt täytyy myöntää etten edes tiedä kumpia ovat..
No et varmaan tiedä jos ajattelet noin monimutkaisesti :D Vastaus noidenkin merkkien nelivetotekniikoihin on kerrottu tässä topikissa ainakin 4 kertaa ja tällä foorumilla n. 100 kertaa.
Rautalankaa:
Kone poikittain = visko/haldex
Kone pitkittäin = torsen
4motion, quattro, 4x4, syncro = ei kerro yhtään mitään käytetystä tekniikasta.
tuosta rautalangan vääntelystä on jätetty pois ne oikeasti poikkeavat mallit, eli ekat quattrot, Bugatit ja Touaregit.
Joo, huomaan että ajattelutapani on melko vaikea, jos ottaa lukuun aivan kaikki merkit ja mallit mitä löytyy..;)
Pidän mielessä tuon rautalangan, enkä kirjoittele lisää hajatelmia..;)
Rautalankaa:
Kone poikittain = visko/haldex
Kone pitkittäin = torsen
4motion, quattro, 4x4, syncro = ei kerro yhtään mitään käytetystä tekniikasta.
Pidän mielessä tuon rautalangan, enkä kirjoittele lisää hajatelmia..;)
ja sitten niissä 80-luvun alkupuolen ja puolivälin pitkittäiskoneisissa oli "junttilukot" ennen torsenin aikakautta (noin vm. 88 eteenpäin). tämä siis seuraavissa autoissa: audi 80/90/100/200/4000/5000/coupe/urquattro ja passat syncro (korimalli 32B)
"junttilukko" = alipainetoiminen kytkettävä 100% lukko
"junttilukko" = alipainetoiminen kytkettävä 100% lukko
Tm lainattua 3/02.
Torsen-tasauspyörästö.
Nimensä torsen on saanut englannin kielisistä sanoista TORque SENsing eli vääntömmomentin tunnistava. Periaatteessa Torsen toimii kuten lukolla varustettu tasauspyörästö. Se kuitenkin sallii pyörintänopeuseron akselien välille ja jakaa tarvittaessa suuremman osan (maksimissaan 78%) voimasta paremmin pitävälle akselille. Pyörästö koostuu tasauspyörästön kotelon mukana pyörivistä kolmesta kierukkapyöräparista. Kustakin parista toiseen kierukkapyörän kautta pyörii eteen ja toisen kautta taakse voimaa välittävä akseli. Kunkin parin kierukkapyörät ovat yhteydessä toisiinsa hammasrattaiden kautta. Jos toinen akseleista pyrkii pyörimään toista nopeammin, akselin päässä oleva kierukka yrittää pyörittää omien kierukkapyöriensä ja hammaspyörien välityksellä toisen akselin kierukkavälitystä. Tämä ei kuitenkaan täysin vapaasti onnistu koska kierukkapyörä pystyy pyörittämään kierukkaa vain heikosti. Näin heikommin pitävän akselin sutiminen estyy, ja samalla voimaa siirtyy paremmin pitävälle akselille. Lukitusarvo ja siis Torsen-tasaupyörästön ominaisuudet riipuvat hammaskulmista ja välityssuhteesta. VAG:n käyttämä lukitusarvo on noin 1:3,5. Käytännössä lukemat tarkoittaa, että paremmin pitävän askelin siirtämä voima on 3,5 kertaa heikommin pitävän akselin voima. Ääritilanteessa, jolloin toinen akseli pyörii täysin tyhjää, ei siis toinen kaa pysty välittämään yhtään eteen päin vievää voimaa!
Haldex-kytkin
Haldex-kytkin on sähköhydraulinen lamellikytkin, jonka toiminta perustuu akselien väliseen pyörintänopeuseroon. Viskokytkimestä poiketen. Haldexin kytkeytyminen on elektronisesti ohjattua. Ohjainlaite saa tietoa auton ajotilasta, kuljettajan haluamasta vääntömomentista, moottorin käyntinopeudesta ja jokaisen pyörän yksittäisestä pyörimisnopeudesta. Kytkimen mekaaninen puoli koostuu pyörivistä ja aksiaalisuunnassa liikkuvista osista. Tuloakseliin kiinnittyvät ulkolamellit ja painerullat ohjainlevyineen. Ulostuloakselissa on sisälamellikannatin sekä pumppumäntien iskulevy ja työmännän painelevy. Sekä työmäntä että kaski erilevyistä pumppumäntää ovat renkaan muotoisia ja sijaitsevat tuloakselin ympärillä. Jokaista mäntää kohti on kolme 120 asteen välein sijaitsevaa painerullaa. Pumppumäntien rullat ovat toisiinsa nähden erivaiheisia ja vastaavat iskulevyyn, jossa myös on kolme 120 asteen välein olevaa 1.2 millimetrin kohoumaa eli aksiaalinokkaa. Öljynpaineen muodostus toimii siten samaan tapaan kuin dieselmoottorin jakajaruiskutuspumpussa. Pumppumäntien vaiheistuksessa on kardaaniakselin pyörimiseen nähden noin 30 asteen jakso, jolloin ne eivät synnytä painetta. Tällä kohtaa on kuitenkin työmännän painelevyllä kohouma, joten lopputuloksena on erittäine nopea reagointi auton etupyörien lähtiessä sutimaan. Toimintaa nopeuttaa vielä sähköpumpulla toteutettu esipaine, joka poistaa valykset lamellipakasta. Maksimipaine onkin käytettävissä viimeistään 45 asteen kiertokulman jälkeen. Takavedolle siirrettävä momentti riippuu ohjainleitteen käskyttämän säätöventtiilin rahoittamasta paineesta. Kun auton moottori ei käy ja virta on katkaistu, hydrauliikkajärjestelmä on paineeton ja pumppumäntien painerullat eivät tapaa tyhjää pyörivään iskulevyyn. Tällöin auton hinaaminen samoin kuin jarrujen testaaminen jarrudynamometrissä.
Olipas paljon tekstiä :)
Torsen-tasauspyörästö.
Nimensä torsen on saanut englannin kielisistä sanoista TORque SENsing eli vääntömmomentin tunnistava. Periaatteessa Torsen toimii kuten lukolla varustettu tasauspyörästö. Se kuitenkin sallii pyörintänopeuseron akselien välille ja jakaa tarvittaessa suuremman osan (maksimissaan 78%) voimasta paremmin pitävälle akselille. Pyörästö koostuu tasauspyörästön kotelon mukana pyörivistä kolmesta kierukkapyöräparista. Kustakin parista toiseen kierukkapyörän kautta pyörii eteen ja toisen kautta taakse voimaa välittävä akseli. Kunkin parin kierukkapyörät ovat yhteydessä toisiinsa hammasrattaiden kautta. Jos toinen akseleista pyrkii pyörimään toista nopeammin, akselin päässä oleva kierukka yrittää pyörittää omien kierukkapyöriensä ja hammaspyörien välityksellä toisen akselin kierukkavälitystä. Tämä ei kuitenkaan täysin vapaasti onnistu koska kierukkapyörä pystyy pyörittämään kierukkaa vain heikosti. Näin heikommin pitävän akselin sutiminen estyy, ja samalla voimaa siirtyy paremmin pitävälle akselille. Lukitusarvo ja siis Torsen-tasaupyörästön ominaisuudet riipuvat hammaskulmista ja välityssuhteesta. VAG:n käyttämä lukitusarvo on noin 1:3,5. Käytännössä lukemat tarkoittaa, että paremmin pitävän askelin siirtämä voima on 3,5 kertaa heikommin pitävän akselin voima. Ääritilanteessa, jolloin toinen akseli pyörii täysin tyhjää, ei siis toinen kaa pysty välittämään yhtään eteen päin vievää voimaa!
Haldex-kytkin
Haldex-kytkin on sähköhydraulinen lamellikytkin, jonka toiminta perustuu akselien väliseen pyörintänopeuseroon. Viskokytkimestä poiketen. Haldexin kytkeytyminen on elektronisesti ohjattua. Ohjainlaite saa tietoa auton ajotilasta, kuljettajan haluamasta vääntömomentista, moottorin käyntinopeudesta ja jokaisen pyörän yksittäisestä pyörimisnopeudesta. Kytkimen mekaaninen puoli koostuu pyörivistä ja aksiaalisuunnassa liikkuvista osista. Tuloakseliin kiinnittyvät ulkolamellit ja painerullat ohjainlevyineen. Ulostuloakselissa on sisälamellikannatin sekä pumppumäntien iskulevy ja työmännän painelevy. Sekä työmäntä että kaski erilevyistä pumppumäntää ovat renkaan muotoisia ja sijaitsevat tuloakselin ympärillä. Jokaista mäntää kohti on kolme 120 asteen välein sijaitsevaa painerullaa. Pumppumäntien rullat ovat toisiinsa nähden erivaiheisia ja vastaavat iskulevyyn, jossa myös on kolme 120 asteen välein olevaa 1.2 millimetrin kohoumaa eli aksiaalinokkaa. Öljynpaineen muodostus toimii siten samaan tapaan kuin dieselmoottorin jakajaruiskutuspumpussa. Pumppumäntien vaiheistuksessa on kardaaniakselin pyörimiseen nähden noin 30 asteen jakso, jolloin ne eivät synnytä painetta. Tällä kohtaa on kuitenkin työmännän painelevyllä kohouma, joten lopputuloksena on erittäine nopea reagointi auton etupyörien lähtiessä sutimaan. Toimintaa nopeuttaa vielä sähköpumpulla toteutettu esipaine, joka poistaa valykset lamellipakasta. Maksimipaine onkin käytettävissä viimeistään 45 asteen kiertokulman jälkeen. Takavedolle siirrettävä momentti riippuu ohjainleitteen käskyttämän säätöventtiilin rahoittamasta paineesta. Kun auton moottori ei käy ja virta on katkaistu, hydrauliikkajärjestelmä on paineeton ja pumppumäntien painerullat eivät tapaa tyhjää pyörivään iskulevyyn. Tällöin auton hinaaminen samoin kuin jarrujen testaaminen jarrudynamometrissä.
Olipas paljon tekstiä :)
Mitähän tekniikkaa omassa passatissa onkaan? '03 v6 2.8 neliveto ja huoltokirjassa puhutaan haldexin öljyvaihtoväleistä? Siis onko kuitenkin olemassa erilaisia variaatioita pitkittäiskoneella oleville volkkareille?
Itse olen täysi noviisi vielä tämän nelivetoauton kanssa, mutta kait tuon teknisen voimasiirron eron näkisin jollain tapaa alta katsottuna? Kiinnostaa tietää mitä tuli ostettua..
Itse olen täysi noviisi vielä tämän nelivetoauton kanssa, mutta kait tuon teknisen voimasiirron eron näkisin jollain tapaa alta katsottuna? Kiinnostaa tietää mitä tuli ostettua..
Juu tiedän että postaan aika hemmetin vanhaan topicciin mutta mulla on kysymys ja tämän löysin haulla, sekä kysymykseni sivuaa aihetta.
Eli osaiskohan joku kertoa mulle Torsenillisen nelikkopassatin alkuperäisvanteiden ET-luvun? kun sekin tuntuu vaihtelevan asteikoilla 35-45 passateissa. Kaikki mitä kyseisestä autosta tiedän on: VW Passat 1.9TDI 4Motion Powerdiesel Sedan vm.2000, ja varusteina vakkari, climatronic, ja ebersprächer. nii juu ja varma oon siitä että pellin alta löytyy pitkittäin oleva dieselmoottori. edit: ja on manuaalivaihteistolla, jos siitä tiedosta on hyötyä.
Eli osaiskohan joku kertoa mulle Torsenillisen nelikkopassatin alkuperäisvanteiden ET-luvun? kun sekin tuntuu vaihtelevan asteikoilla 35-45 passateissa. Kaikki mitä kyseisestä autosta tiedän on: VW Passat 1.9TDI 4Motion Powerdiesel Sedan vm.2000, ja varusteina vakkari, climatronic, ja ebersprächer. nii juu ja varma oon siitä että pellin alta löytyy pitkittäin oleva dieselmoottori. edit: ja on manuaalivaihteistolla, jos siitä tiedosta on hyötyä.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
satuin huomaamaan topicin johon tää olis sopinu vielä paremmin
Tuo ylhäällä oleva Haku nappula antaa toisinaan uskomattomia "löytöjä", sitten kun kirjoittaa
saman/ samat hakun -sanan/ -sanat vaikka "kuukleen" "tärppää" joku ffp:n topic, joka yleensä osuu ja uppoo.
Edit: kuitenkin verrattuna esimerkiksi UltimateVW:n hakuun, tämä on huippu.
syncro
mul on passat gt g60 syncro 1991. moottori poikittain ja neliveto ei toimi pakilla ollenkaan. käyttiksenä seat leon cupra4 tdi joka on kuin a3 quattro ja seatissakin moottori poikittain. eli mallemerkinnät sekoilee sekä audilla että volokkarilla.
syncro
no perskules. mun syncro on kai sökö. olin ihan siinä luulossa ettei sen pidäkään toimia pakilla. moni on niin kertonu. sekaisesta mallimerkinnästä sen verran että audeissa on muissa pitkittäismoottori paitsi ei ainakaan a3:ssa ja silti merkintä quattro. sitä tarkoitin.
quattro, 4x4, jne. läpykät maksaa n. 5 egee ni niitä voi löytyy vaikka mistä, taikka sitten joku ottanut omansa irti. Tällä siis sitä tarkoitan että vaikka joku on jossain autossa nähnyt jonkun merkin ja omistaja kertoo siinä olevan jotain koska merkin takia luulee niin. Eli että on "nähnyt" liikenteessä sellaisen, ei tarkoita että sen kuuluisi sellainen olla. Varmin tapa selvittää mitä autossa oikeesti on, on tutkia VIN-koodia. Eli valmistenumero-kilpi, oiskohan ollu että moottoritilassa tekniikalle, ja takakontissa vararengaskotelossa värikoodi, ja sen sellaset ?
joko riitti rautalankailu ? :D ei tarvis kenenkään lukottaa hyvää topiikkia, jos vaikka jollakulla tulee kysymyksiä.
joko riitti rautalankailu ? :D ei tarvis kenenkään lukottaa hyvää topiikkia, jos vaikka jollakulla tulee kysymyksiä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 68 vierailijaa