Koneen swappaus 1.8 RP -> 1.8 GU

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

miikam
-
Viestit: 123
Liittynyt: 14.10.2007 14:03

Koneen swappaus 1.8 RP -> 1.8 GU

ViestiKirjoittaja miikam » 7.3.2009 16:48

-90 Jetasta alkaa kone olemaan viimeisillään, ja pihasta löytyy samaa vuosimallia oleva GT golffi mikä ei näytä kelpaavan kenellekään. Siispä ajattelin että miten helposti onnistuu koneen vaihto?

Ruisku olisi tarkoitus säilyttää, eikös näissä ole suunnilleen sama imusarja? Saako anturit paikalleen?

Miten mittaristo? Jetassahan ei ajotietokonetta , golffista se löytyy?

Golffista ajattelin ottaa myös vaihdelaatikon, tuleeko vetareiden kanssa ongelmia?

Tuleeko sytytyspuolella ongelmia?

Jos joltain löytyy kokemusta kyseisestä swapista, niin kerro ne!

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.3.2009 17:04

RP on samalla vanhan mallin lohkolla kuin GU:kin. Molemmissa on samanlainen paikka mekaaniselle bensapumpulle (rp:ssä peitepala päällä) ym. Mikäli otat vanhasta jakajan+ruiskun imusarjoineen ja hiluineen niin eihän tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. GU:ssa on puristuksia 10:1 kun taas rp:ssä on 9:1, mutta tuostakaan tuskin ei ole mitään huomattavaa eroa jos vaan suomalaisilla bensoilla ajelee. Samat 020 tyyppiset vaihteistot ym. niissä on, että ei siitäkään pitäisi olla mitään eroa jos ei sitten vetarinlaipat ole GU:ssa jostain syystä 90mm mallit (muista että ne ei sitten irtoa lyömällä).

evinrude
-
Viestit: 389
Liittynyt: 14.8.2008 17:54

ViestiKirjoittaja evinrude » 7.3.2009 17:25

Taitaa ruiskun suuttimet olla kannessa joten ei käy GU moottoriin koska ei ole suuttimen paikkoja.
Muuten sopii helposti paikoilleen, vaihdat vain kaiken etupään tekniikan. Teetä kannen ja imusarjan väliin laippa johon asennat suuttimet.

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.3.2009 17:42

RP on monojetronic-ruiskulla ja siinä on vain yksi suutin mikä on suoraan läppärungossa (näyttää kaasuttimelle), joten sopii kyllä suoraan tuoltakin osin.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 7.3.2009 19:51

Erittäin todennäköisesti nykyisessä kokoonpanossa siinä Jetassasi on 100mm vetarinlaipat ja nivelet, kun taas golffissa 90mm. Mutta nättihän ne laipat on vaihtaa kun loota irrallaan, samalla hyvin viisasta vaihtaa myös ne stefat siihen laippojen taakse.

miikam
-
Viestit: 123
Liittynyt: 14.10.2007 14:03

ViestiKirjoittaja miikam » 8.3.2009 8:30

Kiitoksia vastauksista!

Onko tietoa tosta mittaristosta? miten sähköt? alipaineen ajotietokoneellehan varmasti saisi?
Molemmathan ovat kahdella liittimellä, mutta onko jetassa "valmius" ajotietokoneelle?

Ja tosiaan, kyllähän jetta on monojetti.

Ja sitten vähän OT, alustahan menisi "senkun vaihtaa" periaatteella, vai? Senkin tuosta voisi hyödyntää, saisi levyt taaksekin, eikä tarvitsisi vetareista huolehtia. GT:ssähän On GTI:tä vastaava alusta?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.3.2009 13:55

Hommasin minäkin -90 RP Jettaan -89 G2 gt:stä olevan laatikon, tyyppiä AEN. Tuossa näkyy olevan 90mm laipat ja ilmeisesti Jetan ATH-laatikossa 100mm, sopiiko noi 100mm laipat varmasti suoraan 90mm tilalle, eli onko spooritus ja laipan syvyys kaikissa sama?

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 8.3.2009 14:17

Sopii


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa