Golf 3 kylmäkäynnistys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

k3lluk3
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2005 13:13

Golf 3 kylmäkäynnistys

ViestiKirjoittaja k3lluk3 » 16.2.2009 23:13

Autohan on siis golf 3 variant 2.0gt vuosimallia 94.

Mistä voisi vikaa lähtee ettimään kun kylmäkäynnistys on heikkoa?.ekalla starttauksella kun pyörittää jonkun aikaa niin hörähtää ja sit ei mitään elonmerkkejä no sit toisen kerran ja hörähtää heti mut ei mitään sen jälkeen ja kolmannella kerran heti käymään kun avainta kääntää.Sama homma oliko pakkasta -20 vai -1. välillä saa sahata pitempäänkin että lähtee.mutta useimmin lähtee aina ton kolmannen startauksen jälkeen. Sitten kun se tekee sen ettei meinaa millään lähteä niin ainakun kääntää avainta niin hörähtää heti mut sen jälkeen vaan startti pyörii ja uudestaan niin sama homma. mistä tommonen vika voi johtua?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 17.2.2009 13:03

virtalukon pohja vois olla

k3lluk3
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2005 13:13

ViestiKirjoittaja k3lluk3 » 17.2.2009 18:17

se vähän ihmetyttää et tekee vaan kylmä,pienen ajon jälkeen käynnistyy ihan normaalisti.
voiskohan se olla bensapumppu ettei jaksain pumppaa kunnon painetta yön seisonnan jälkeen.villi arvaus.?

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 18.2.2009 8:37

voi olla sekin väsynyt =) kokeile nypätä lämpötila-anturikin vaikka irti jos sitte lähtis paremmin

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 18.2.2009 10:16

Tekeekö ajaessa mitään ihmeellistä? Jos pumppu on menossa, niin rupeaa yleensä oireilemaan ajossakin -> rajua hyytymistä, moottori sammuu, mutta lähtee käyntiin pienen odottamisen jälkeen, kuin mitään ei olisi koskaan tapahtunutkaan.

Kokeile aamulla ennen käynnistämistä kääntää virrat pari kertaa päälle->pois ja sen jälkeen vasta startti, vaikuttaako? Tuolloin pumppu saa ylimääräistä aikaa kerätä painetta.

Tarkista myös puolan kotelo, onko halkeamia? Niin ja tuo lämpöanturi kannattaa vaihtaa.

Omasta 2E koneesta pumppu oli valmis 220tkm kohdalla, ja niin tuntuu olevan monella muullakin noin 200tkm kohdilla.

k3lluk3
-
Viestit: 4
Liittynyt: 28.3.2005 13:13

ViestiKirjoittaja k3lluk3 » 18.2.2009 19:14

Välillä tekee sitä et kun lähtee liikkeelle niin ihan kun puutuis kaikki vääntö kokonaan joutuu antaan sille aikaslailla kierroksia et pääsee liikkeelle.

Kävin äskön kokeileen tota virrat päälle juttua niin sillä ei ainakaan ollut mitään vaikutusta,taas kolmannella yrittämällä käymään.

Puola tarvii huomenna tutkia päivän valossa ja lämpötila anturin käyn huomenna ostamassa uuden.

Omalla autolla on nyt ajettu n.208tkm


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa