Autona 1.8T -97 audi a4
Ja ongelmana on se,että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tuntuu vaihteiston pykälät aika kovasti, mutta siitä eteenpäin menee ku samettia. Mutta alaspäin vaihtaessa kakkoselta ykköselle menee jo pienoisella voimankäytöllä. Tämä siis kun tulee esim. autolla risteykseen ja pistelee pienempää vaihdetta. Ei kait tuo ykkönen nyt niin lyhyt välitteinen ole,että synkro laittaa tolleen vastaan?Niin ja loota öljytki vaihdoin tos ihan hetki sitte tän ongelman takia. Laitoin mobilin shc 75w-90 synteettiset lootaöljyt. Ja metalli silppua ei tullu vanhan öljyn mukana. Ei tuntunu pahemmin toi öljynvaihto auttavan. Vääränlaista öljyä?
Vaihteiston jäykkyys
Valvoja: ffp jäsenet
Mulla oli vaihteensiirtäjän mekanismit väljät ja tuntu juuri kakkoselle vaihdettaessa, sai suurinpiirtein asentaa vaihteen silmään, että meni. Onneksi uudet palikat sai taiottua paikalleen helposti ja taas menee kakkonenkin sulavasti sisään. Kyse siis niitä osista mitä yhdistään kepin laatikkoon.
VAG konsernin auto, mutta ei sama ku sulla. Ja 200tkm enemmän ajettu.
VAG konsernin auto, mutta ei sama ku sulla. Ja 200tkm enemmän ajettu.
mulla ihan sama vika golfissa.
kysyin kerran kun auto oli huolossa ja sanoivat vaan että se on juuri synkro joka pistää vastaan.
olin sitä ennen yrittänyt kaikea, rasvaa oli menny varmaan 1L noihin niveleihin, koko mekanismi otettu pois 2krt ja puhdistettu/rasvattu, ei auttanut.
mutta onhan se ihmellistä että vm-03 autossa ei oo vaijerita.
kysyin kerran kun auto oli huolossa ja sanoivat vaan että se on juuri synkro joka pistää vastaan.
olin sitä ennen yrittänyt kaikea, rasvaa oli menny varmaan 1L noihin niveleihin, koko mekanismi otettu pois 2krt ja puhdistettu/rasvattu, ei auttanut.
mutta onhan se ihmellistä että vm-03 autossa ei oo vaijerita.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”