Vaihteiston jäykkyys

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

Vaihteiston jäykkyys

ViestiKirjoittaja Blade » 22.1.2009 22:13

Autona 1.8T -97 audi a4
Ja ongelmana on se,että ykköseltä kakkoselle vaihtaessa tuntuu vaihteiston pykälät aika kovasti, mutta siitä eteenpäin menee ku samettia. Mutta alaspäin vaihtaessa kakkoselta ykköselle menee jo pienoisella voimankäytöllä. Tämä siis kun tulee esim. autolla risteykseen ja pistelee pienempää vaihdetta. Ei kait tuo ykkönen nyt niin lyhyt välitteinen ole,että synkro laittaa tolleen vastaan?Niin ja loota öljytki vaihdoin tos ihan hetki sitte tän ongelman takia. Laitoin mobilin shc 75w-90 synteettiset lootaöljyt. Ja metalli silppua ei tullu vanhan öljyn mukana. Ei tuntunu pahemmin toi öljynvaihto auttavan. Vääränlaista öljyä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.1.2009 14:24

Kylläpä se taitaa synkro pistää vastaan(riippuen millaisilta kierroksilta sitä yritätä änkeä), kokeileppa vaihtaa välikaasulla josko helpottaisi.
Olen samaisessa autossa törmännyt samaan ja omassa golffissa myös.

Simeoni
-
Viestit: 536
Liittynyt: 26.10.2008 7:11

ViestiKirjoittaja Simeoni » 23.1.2009 14:37

Samaa vikaa täälläkin Golffissa. Nivelien rasvaus vois auttaa ja ehkä ahkerampi käyttö myös :D

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 24.1.2009 16:09

Tällä pelillä ajettu vasta 173tkm, että ei tossa nyt loota loppu voi olla. Synkro se varmaan on, ku paikallaan ei mitään ongelmaa. Ehkä liikaa tottunu noihin japsi autojen lootaa, ku niissä saa survasta minkä vaihteen vaan,melkeen koska vaan :D Vois kyllä niveliin vähä vaseliiniä laittaa.

ArSkA_84
-
Viestit: 198
Liittynyt: 2.12.2006 20:13

ViestiKirjoittaja ArSkA_84 » 24.1.2009 16:29

Mulla oli vaihteensiirtäjän mekanismit väljät ja tuntu juuri kakkoselle vaihdettaessa, sai suurinpiirtein asentaa vaihteen silmään, että meni. Onneksi uudet palikat sai taiottua paikalleen helposti ja taas menee kakkonenkin sulavasti sisään. Kyse siis niitä osista mitä yhdistään kepin laatikkoon.

VAG konsernin auto, mutta ei sama ku sulla. Ja 200tkm enemmän ajettu.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 25.1.2009 12:05

Noihan sais helposti testattuakin, kun heiluttelee niitä vipuja. Täytyypä testata, kun pääsen taas auton alle kattomaa :)

sambasa
-
Viestit: 22
Liittynyt: 21.1.2008 21:52

ViestiKirjoittaja sambasa » 27.1.2009 9:08

Joo itsellä vähän samaa vikaa omassa golffissa. Kakkoselta ykköselle täytyy käyttää hieman voimaa että menee. Toisinaan se menee helpommin ja toisinaan vähän vaikeamman kautta. Taitaa olla enempi ominaisuus näissä VAG konsernin autoissa. :/

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 27.1.2009 18:04

Voipi olla, mutta ei saa luovuttaa :D vika on pakko selvittää :D Viikonlopun aikana ainaki tarkistan omastani noi nivelet.

Rannis
-
Viestit: 357
Liittynyt: 8.5.2007 21:09

ViestiKirjoittaja Rannis » 27.1.2009 18:41

mulla ihan sama vika golfissa.

kysyin kerran kun auto oli huolossa ja sanoivat vaan että se on juuri synkro joka pistää vastaan.

olin sitä ennen yrittänyt kaikea, rasvaa oli menny varmaan 1L noihin niveleihin, koko mekanismi otettu pois 2krt ja puhdistettu/rasvattu, ei auttanut.

mutta onhan se ihmellistä että vm-03 autossa ei oo vaijerita.

Blade
-
Viestit: 43
Liittynyt: 21.8.2008 19:07

ViestiKirjoittaja Blade » 28.1.2009 10:08

Joo. Luin jostain,että s2:n 6lovisessa lootikossakin on ylläri samaa"vikaa".

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 28.1.2009 13:57

Jokin entisistä omistajista (?) on tainnut olla jonkin luokan "Vatanen" ja harrastanut valoista kiihdyttelyä / "nopeita" vaihtoja?

Tolla taktiikalla saa synkrot rikki vaikka kymppitonnissa jos missailee vaihtoja tarpeeksi. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa